Hva skal du gjøre?

Gullfisk

Gift med forumet
Høsthjerter 2017
Nå nærmer det seg permisjon for noen og andre har gjerne vært sykemeldt stund allerede, slik som jeg har vært.

Hva fyller dere dagene med?
Er det noe du gjør fast hver uke?

Her har det desverre vært alt for mye ligging i seng eller på sofa på grunn av bekkenløsning, høy puls og mye kynnere.
Dagene og ukene går til litt vask av klær og litt organisering av ting hjemme, men syntes det begynner å bli litt trasig :grumpy:
Går til fysioterapeut en gang i uken, bading en gang i uken og lege/JM annenhver uke.
 
Har en ettåring hjemme så her går dagene fort [emoji28]
 
Her går dagen med til vask og stell av bolig, bruke tid med familie og venner, turn og teater 2 ganger i uka med eldste, forhåpentligvis blir det tid til trening.
 
Jeg leser mye bøker, ser tv-serier, baker litt, vasker og ordner litt hjemme. Prøver å komme meg en liten tur ut hver dag, enten på butikken eller en liten gåtur. Foreløpig er jeg ikke lei og har vært hjemme en uke nå, men vi får se hvordan det blir om jeg må gå på overtid :p
 
Nå har jeg vært delvis hjemme og delvis jobb, så har orket lite annet. Men i morgen er siste jobbdag. Blir nok noe tv-serier og litt ordning her hjemme, samt mange kontroller/timer (jm/lege en gang i uka fremover, fysio en gang i uka, innskrivningssamtale neste uke). Også må jeg ut og møte folk en gang i blant. Kanskje hjem til mamma eller møte barselfolk for "kaffe ". Muligens avtale lunsj ned venner som jobber i byen. Håper formen blir såpass at jeg orker å gå korte turer.

Vurderer også å starte med modningsakupunktur.
 
jobber fortsatt litt, 3 timer onsdag og 3 timer torsdag. Ellers går det i å shoppe inn litt ting nå og da til skatten som kommer. Vasker klær... sliter ned sofaen litt med tv titting. Blir litt små pusling med ting nå og da, etter hva jeg orker. Prøver å treffe venninner 1 gang i uka på en cafe eller hjemme hos de, litt sosial må jeg være. Når jentungen er her, så blir det leksehjelp med henne, lesing av litt bok med henne etc. Er ikke rare greiene her egentlig heller.
 
Hehe, fordelen med å være student er at jeg har masse å gjøre fram til fødsel:knegg: Har forelesning to dager i uka og tenker å fortsette å gå på de til det skjer noe. Heldigvis er skolen nært sykehuset, så jeg er rett i nærheten skulle det skje noe :) Ellers går det mye i lesing hjemme, de dagene jeg ikke har forelesning. Må snart begynne å forberede eksamensoppgava også. Så nye spennenede å henge fingrene i :dance008

I tillegg ble det plutselig litt spontanoppussing her i hjemmet - maling av badet, som for meg innebærer en god mengde rydding og organisering når alt skal på plass igjen. Akkurat nå er tingene plassert overalt og i skrivende stund har vi stellebord i stua. Nice:knegg:
 
Vi må gjøre klart barnerommet, vaske alt av utstyr osv, så det er nok å ta fatt på. I tillegg håper jeg å få tatt noen siste turer med hesten min, siden det blir noen måneders opphold når mini er ute [emoji5]
 
Oj gi meg gjerne litt tid, er 20% sykemeldt det går med til litt kortere dager, ellers er det fulle dager med jobb, middag, er trener for begge ungene så det tar mye energi, samt det er tiden for søknader både på jobb og i idretten, sa jeg hus vask, klesvask, rydding kremt. Legen hintet på at han kanskje setter foten ned neste uke hehe daaa skal eg strikke hentesettet og finne frem og sortere babyklær osv. Kan vel egentlig si at eg håper han bestemmer for meg slik at kroppen får en pause.
 
Jeg gikk ut i permisjon i dag :)

Har masse planer de neste 3 ukene. Hundene skal ha turer og trening, må vaske babytøy, shoppe det siste, rydde, vaske hus og biler.. Skal fortsette oppussingen i kjelleren og plante høstplanter i hagen

IHar egentlig ganske dårlig tid :) :)
 
Her ser en normal dag slik ut: Står opp mellom kl 07-08. Spiser frokost og ser på barne tv med frøkna. Steller oss og kjører henne i barnehagen mellom kl 09 og 09.30. Drar hjem og legger meg på sofaen og ser på Dr. Phil som jeg har blitt helt hekta på [emoji23] Gjør litt husarbeid. Drar på butikken og handler. Henter frøkna i barnehagen ca kl 15. Lager middag.

De dagene samboeren har fri eller jobber sent tar vi oss gjerne en by tur, lager noe godt å spiser til lunsj hjemme eller drar ut og får gjort noen ærender.

Nå fremover tenker jeg og få gjort mest mulig husarbeid. Vaske og rydde skap og skuffer, stor rengjøring av bad og kjøkken og ellers ting som skulle vært gjort for lenge siden. Og så klart få på plass og skrudd opp alt av babyutstyr :)
 
Planen er å svømme litt, lese og se serier - staser på at vi har fått sortert og ryddet ferdig loftstuen; mannen får nok ikke fred i sjela før det er i orden [emoji14]
 
Har enda to uker til permisjon, men med 100% sykmelding så.får vi se. Håper å bruke tiden til å pusle med de siste tingene; ordne litt sengetøy til den lille og slikt, menå på kontroller på.sykehuset annenhver dag med denne svangerskapsforgiftningen, og er jo på nippet til å bli lagt inn hver gang, så får se hvor mye jeg egentlig får gjort.

Fikk endelig vasket bilstolen i dag, enda en ting som er klar heldigvis. :)
 
Skal slappe av og lade opp med god samvittighet :happy:
Har fått gjort unna det meste, mangler et par småting. Fikk svar fra nav at ene arb.giver ikke hadde fylt ut nok på innteksopplysningene, så det må ordnes bla :rolleyes:
Ellers skal jeg prøve å få gått litt turer, vaske, pakke fødebaggen, lage/kjøpe inn mat til frysen, så har vi vel egentlig planer om å bytte inn bilen :shy: .. spørs om jeg rekker å slappe av!
 
Back
Topp