Hva skal du gjøre når fødselspermisjonen er over?

En tråd i 'Livet med barn 0-1 år' startet av Forumansvarlig Tamara, 6 Mai 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Forumansvarlig Tamara Administrator Moderator ⭐️ Babyverden Stab ⭐️

Skal du tilbake i full jobb? Redusert jobb? Ulønnet permisjon? Skole? Noe helt annet?

2. Augustinaen Forumet er livet Tilgangsansvarlig Vi som prøver :) Junilykke2018 Sommerfuglene Snøkrystallene2021❄️

Ferie-ulønnet permisjon-redusert jobb er planen her :)

3. Kakemonster88 Trives på forumet :) jentene i juni13 VIP Januar 2017

Med eldste var jeg en periode i bachelorpraksis og så var det jobb 100% etter runde to med permisjon :)

Med andre var det jobb 95,noe% etter permisjon :)

4. XuperB Forumet er livet Himmelbarn Julegavene 2019 Junilykke2018 Januarlykke 2020

Er tilbake på jobb. Jobber deltid fra før (noe ufrivillig, men passer jo fint nå i småbarnsperioden!).

5. Fruen1990 Flørter med forumet

Nå er jeg i ulønnet permisjon. Tror kanskje jeg velger å jobbe redusert når den er over.

6. Mamma09og19 Gift med forumet Junibarna 2019

Tilbake i full jobb. Og skal begynne på master. :)

7. Rimfrost92 Gift med forumet Septemberlykke 2015 Oktoberlykke 2019

Blir å jobbe mest mulig når mannen er hjemme, også blir det deltidsjobb og studie fra høsten, baby skal ikke begynne i barnehage før hun er 2 år:)

8. Ceccii86 Forumet er livet Desemberlykke2017 Snøfnuggene 2018

Gikk tilbake til full jobb og 50 % studie når permisjonen var ferdig. Tok ferie når pappaen var ferdig med permisjon.

9. Aaavinter Gift med forumet Oktoberfruene 2018

Ferie + litt ulønnet. Starter på jobb igjen når hun er 10 mnd, kommer til å jobbe 100% så må jeg bruke tiden mens mannen er i permisjon på å virdere hvordan hverdagen skal gå opp når vi begge er i jobb. Mulig det blir at jeg søker meg litt ned i stilling en periode om det går opp økonomisk etc. Men da får vi testet noen mnd den «nye» hverdagen. :)

10. Isla Elsker forumet Marsipanene 2019 Oktoberlykke2020❤ ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

4 uker ferie så blir hjemme sammens med far når han starter sin perm. Så blir det å jobb i min 80% til hun starter i barnehagen og da trapper jeg ned til 60%. Tenker å ha 2dager barnehage i uka. Skal gå greit da jeg jobber turnus og helger :)

11. Belka87 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Himmelbarn Julibarna 2019

Blir redusert jobb, ferie, litt mer redusert jobb og så tilbake til full stilling etterhvert.

12. Skjermtrollet Forumet er livet Tilgangsansvarlig ❤ Aprilbarna19 ❤ Januar 2017

Planen er ulønnet permisjon etterfulgt av full jobb.

13. nøttelitenitreet Fjompenisse Tilgangsansvarlig VIP August 2018 Sommerfuglene

Ferie, så 15 uker full jobb, så en måned ulønnet. Så full jobb igjen.

14. Turbotrolla Elsker forumet Mailykke 2018 Septemberbarna 2019

Er sykemeldt mellom to permisjoner.

15. Jolanda Forumet er livet Desemberlykke2017 Februarbarna 2020

Hadde først ferie og deretter 5 mnd. ulønnet permisjon. Er nå tilbake i 100% jobb.

16. Me&mini Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP Himmelbarn Novemberlykke 2016 Desemberskatter 2016 *Aprilbaby 2018* * Fra frø til Juliblomst 2015 *

Søke jobber
    Permisjon var ferdig i desember,og fått dagpenger siden da.
    Samboer har utsatt permisjonen sin så lenge og kan hoppe inn om jeg får meg noe :)

17. Elisabethh Gift med forumet Marsipanene 2019 ❤ Aprilbarna19 ❤ Julibaluba 2017

Blir ulønna permisjon her. Aldri i livet om mannen kan ta sin permisjon når ungen er 7 mnd, det er alt for tidlig. Sist var storesøster 9,5 mnd når han gikk ut i permisjon, og noe tidligere hadde ikke gått. Mannen nekter å ta over noe tidligere enn ved 9,5 mnd, han sier det er uaktuelt pga morsmelk og overgangen til fast føde. Jeg kunne sikkert gått tilbake på jobb ved 7 mnd, men det hadde ikke vært rettferdig overfor babyen og mannen som da hadde slitt seg ut uten hovednæringen - morsmelk store deler av dagen. Og ammefri er en vits, det hjelper bare å kutte ned i begge ender, er ikke praktisk gjennomførbart at mannen skal møte opp på jobb med babyen flere ganger for amming.

18. Peanut2018 Gift med forumet Septemberbarna 2019

100% jobb :)

19. Annemor93 Elsker forumet Desemberlykke 2018

Her blir det 12 måneder ulønnet permisjon. Føler det er alt for tidlig å "dra fra" henne når hun bare er 9 måneder.:)

Last edited: 10 Mai 2019
  20. VioAur<3 Elsker forumet August 2018

Ferie før barnehagestart og så full jobb

Del denne siden