Hva skal desemberbarna hete?

Vanililla

Blir kjent med forumet
Noen som har bestemt seg enda?
Vi har jentenavn klart om det blir jente. Blir det gutt er det litt verre.
Men vi er ihvertfall enig om at det skal ikke være et av disse jålete guttenavna. Det skal være et skikkelig mannenavn :-)

Vi skal også bare ha ett navn uansett.
Hva det blir bestemmer vi etter ultralyd, men sier det ikke til kjente før babyen er kommet.
Skal dere fortelle?
 
har ikke tenkt på namn enda,me forrige mann klarte vi ikke å finne det riktige namne til han før han var 1 mnd ca :p
 
Så spesielt. Hva kalte dere han da imens?
Man MÅ jo ikke ha det klart og det er mange som ikke bestemmer seg før etter fødselen.

Men man har vel en liten anelse, eller noen favoritter ihvertfall?
Kjedelig om det er fordi man ikke blir enige for de fleste har vel noen favorittnavn?

Det skal ikke være lett.
 
Syns du virkelig det er spesielt at et barn ikke har fått navn før den er 1 mnd?

Er ikke alle som har favorittnavn og vet hva babyen skal hete før den har kommet og man har blitt kjent med den... Lillegutt fikk ikke navn før han var født.. med nr 2 så hadde vi bare jentenavn og hadde det kommet en gutt ville nok han ha blitt navnløs en stund..

Vi aner ikke hva denne babyen skal hete selv om vi vet hva det blir.... Jeg har ingen favorittnavn, men vi tygger og tenker på flere navn vi kommer over som vi syns er fine...syns ikke det er så spesielt jeg.... :)
 
Jonathan fekk eller itj navnet sitt før hainn va 1 mnd, for vi mått finn ut kossn navn som passa t go`gutn vårres :o) Vi kalt hainn lillegullet eller go`gutn vårres imens :o)
Viktoria fekk eller itj navnet sitt før etter nån uka.......;)
 
Vi er veldig i tenkeboksen enda...blir kanskje lettere når vi får greie på om det er en jente eller en gutt inni her...men du, kjenner jeg blir litt nysgjerrig...hva er et jålete guttenavn og hva er et mannenavn? emoticon

Vanililla skrev:
Men vi er ihvertfall enig om at det skal ikke være et av disse jålete guttenavna. Det skal være et skikkelig mannenavn :-)




 


Cilie# skrev:
Vi er veldig i tenkeboksen enda...blir kanskje lettere når vi får greie på om det er en jente eller en gutt inni her...men du, kjenner jeg blir litt nysgjerrig...hva er et jålete guttenavn og hva er et mannenavn? emoticon

Vanililla skrev:
Men vi er ihvertfall enig om at det skal ikke være et av disse jålete guttenavna. Det skal være et skikkelig mannenavn :-)





hihi, godt spørsmål..
Jeg mener ihvertfall at mange av de "moderne" navnene som er så populære er så puslete.
F.eks Leon, Theo, Nathaniel, Noah, Emilian, Evander, Leander, Carosander, Linus...
Du skjønner greia? Kunne fortsatt med fler..

Jeg ser ikke for meg disse som skikkelige voksne mannfolk. Synes det er viktig at en mann er "barsk" eller maskulin om du vil og det gjenspeiles ofte i navnet..
Typisk norske trauste navn og gjerne de som slutter på -ar

Vebjørn, Bjørnar, Vegard, Thorbjørn, Yngvar, Joar, Steinar, Lars osv..

Men det er nå min mening, sier ikke det for å fornærme alle disse som velger fløtepusnavn.. De om det, synes bare det er bra å ha forskjellige meninger. Er jo selvfølgelig glad de fleste ikke velger navnene jeg liker.. :-)

 
Storebror hete Benjamin, som presten fortalte så fint i dåpen betyr " lykke s sønn". De sier det skal komme en lillesøster denne gangen, navne er vi ikke helt enig om. Syns det er best å se gulle før man bestemmer seg
 
Navn å kjønn blir holdt hemmelig for omverden.. Kun strikkedamer osv så får vite det ;) Å håper såklart at dem også holder kjeft! :)
 
Vi hadde jentenavn klart.. Men så viste det seg at det kommer en gutt.... Så no er vi i tenkeboksen igjen. Har noen navn vi tygger på.. Men klarer ikke helt bestemme oss.. 
 
Vi hadde jentenavn klart.. Men så viste det seg at det kommer en gutt.... Så no er vi i tenkeboksen igjen. Har noen navn vi tygger på.. Men klarer ikke helt bestemme oss.. 
 
Her har vi guttenavnet klart, men jentenavn sliter vi virkelig med! Skal på UL på tirsdag, så da får vi vite om vi er nødt til å gå i tenkeboksen igjen eller ei.
Kjønnet kommer nok til å bli offentliggjort, det er alt for mange nysgjerrige sjeler rundt oss. Men (gutte) navnet er det bare vi som vet <3
 
Her hadde vi faktisk guttenavn klart før vi var på ultralyd, vi hadde ikke funnet noe jentenavn. Men det slipper vi å finne :) Her vet familie og de nærmeste hva gutten skal hete :)
 
Virker som mange her inne får gutt. 
Jeg har ikke kommet på noe særlig navn enda. Kom gjerne med forslag. :)
 
Vi venter ei lita prinsesse i desember som skal hete Julie :)
 
Vi får ei jente som skal hete Mathilde Sofie :o)
 
Vi har bestemt navn :-) Vi ble overraskende fort enige om både gutt og jente navn! Moro!! :-)
 
Navnet er klart. Og det er IKKE et "topp 10 navn"..
 


Pigita skrev:
Navnet er klart. Og det er IKKE et "topp 10 navn"..


Vi skal ikke ha det heller. Her har vi 4 guttenavn på listen. Og 2 av de er det 3 eller mindre som heter i norge. De 2 andre er det 223 og 94 i norge som heter. 
 
Vi har vel mer eller mindre landet på Anna, vi:) For oss er det viktig å ha et navn som funker både i Norge og Kroatia, siden pappaen er derfra. Frøydis og slike navn utgikk dermed ganske kjapt;-)
Men for all del, vi hadde flere navn på blokka, så kan jo være vi snur. Tror dog ikke det, for jeg er veldig fornøyd:)
 
Back
Topp