Hva skal deres nyfødte sove i?

Første barn, så jeg har ikke prøvd noe før, men jeg har veldig lyst til å prøve babynest i senga vår. Det kjennes riktig ut nå ihvertfall :)
 
Jeg tror kanskje nye bedside crib senger kommer med fester. Mener jeg har sett eller lest det tidligere, men det funker ikke med rammemadrass. Vi hadde en brukt bedside crib til minsten, og jeg syns det var så mye bedre enn å måtte stå opp og løfte opp babyen for amming! Skal definitivt ha en denne gang også. Jeg hadde ingen problemer med at senga ikke var festet til vår.

Hvis den ikke måå festes til sengen - hvorfor fungerer den egentlig ikke med rammemadrass da? Vi har sengeramme, men ble så nysgjerrig :) Sengerammen er jo sikkert 20 cm nedenfor kanten på madrassen - så føler nesten jeg har rammemadrass, bortsett fra at jeg har støtte bak i ryggen om jeg setter meg opp.
 
Jeg vil ha babynest til dag-soving i sofaen :) Men satser på at baby sover i vognen ute på dagen. Frisk luft <3
 
Til natta har viei lita seng som blir stående inntil senga vår. Sprinkelsenga blir når ungen klarer å reise seg selv. På dagtid blir det vel babynest i lekegrinda.
 
Vi skal kjøpe bedside crib,Pga lite plass, eldste hadde kurv med vuggefunksjon,men når hun var 4 mnd var den for liten, criben varer lenger, er du redd for den skal skli fra senga kan du jo ha begge sidene oppe. SKal også ha babynest,da jeg tenker hun får sove i stua på dagen i en lekegrind,skjermet fra storesøster.
 
Hvis den ikke måå festes til sengen - hvorfor fungerer den egentlig ikke med rammemadrass da? Vi har sengeramme, men ble så nysgjerrig :) Sengerammen er jo sikkert 20 cm nedenfor kanten på madrassen - så føler nesten jeg har rammemadrass, bortsett fra at jeg har støtte bak i ryggen om jeg setter meg opp.

Jeg formulerte meg nok litt dårlig. Jeg mente at det ikke fungerer å feste den til rammemadrass. Man kan fint ha den inntil rammemadrass uten å feste den til senga :)
 
Førstemann har sovet i sengen vår frem til nå, han er 11 mnd. Skulle veldig gjerne gjort det i begynnelsen med neste også, siden mye nærhet tidlig gir en god trygghet for barnet som hjelper de når de blir eldre også. Men sover så dårlig selv, så med to tette må vi prioritere søvn denne gangen for å ha overskudd til begge. Så her blir det rett i sprinkelseng. Var veldig glad i babynest sist, så tipper vi kommer til å legge det i sengen de første månedene :)
 
Vi har en leandervugge og stokkeseng som kan bygges om til den lille runde, også har jeg tenkt å sy ett babynest.
 
Her blir det en kurvseng med stativ og hjul slik at den kan flyttes rundt og brukes på dagtid og natttid :) har vært i familien i generasjoner og gleder meg så mye til å bruke den :)
men skal ha et babynest også, vil sikkert ha den lille i senga sammen med oss den første tiden <3
 
Veldig koselig da ja, ikke fult så koselig nå med en stor 2 åring som sover opp ned og sparker vilt rundt seg i senga :p

Haha, ikke ofte sønnen min sover med oss. Svært sjeldent, men de beina har jeg fått føle på tett oppi nesen selv :p
 
Med de andre barna vore så har de ligget med oss de første 4-6 mnd, d gjør nok denne og. :love017
 
Jeg tør ikke å satse på noe annet sted enn på meg eller rett ved siden av :p heller det enn ingen søvn :D


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi kommer til å få låne en fin treskjært vugge som går rundt i familien til mannen. Men tror jeg vil ha den til pynt og dagseng i stua. Ogaå vil jeg ha sånn bedsidecrib på soverommet... virker enkelt når en ammer og vil ikke samsove sånn i utgangspunktet.
 
Drev og kikket på babynest i går. De finnes jo i ørten ulike fasonger og farger jo. Originalen er vel hvit. Men blir ikke det fort skittent? Ser også mange med søte blonder og sånn på sidene, men er det ikke fort at babyen får tak i de og river de i stykker?
 
Drev og kikket på babynest i går. De finnes jo i ørten ulike fasonger og farger jo. Originalen er vel hvit. Men blir ikke det fort skittent? Ser også mange med søte blonder og sånn på sidene, men er det ikke fort at babyen får tak i de og river de i stykker?
Hvis det selges til barn skal det vel være testes sånn at barna ikke får ødelagt?
Tenker på sånn med øyne på bamser og sånn, og det her blir vel litt i samme gate? Eller?

Jeg skal sy eget babynest, for jeg finner ingen fine. Eller, de er ko fine, de er bare ikke min stil ;)
 
Sprinkelseng ved siden av vår
 
Hvis det selges til barn skal det vel være testes sånn at barna ikke får ødelagt?
Tenker på sånn med øyne på bamser og sånn, og det her blir vel litt i samme gate? Eller?

Jeg skal sy eget babynest, for jeg finner ingen fine. Eller, de er ko fine, de er bare ikke min stil ;)

Du skjønner; her fant jeg en hel drøss: http://www.lilleverden.no/oversikt-babynest?tm=nettbutikk

Men det er jo et enkeltpersonsforetak regner jeg med. Derfor er jeg litt usikker på om det akkurat har gått gjennom EU-tester liksom. :)
 
Vi har vugge som den lille skal sove i den førstetiden. Etterhvert blir det nok en ny (brukt) sprinkelseng.
 
Back
Topp