Hva skal dere ta og mennene???

Linni

Forumet er livet
VIP
Hva mener dere og hvordan har dere det???

Mener dere at dere skal ta alt siden dere går hjemme eller synes dere at mennene skal hjelpe til???

Her i hus får jeg slengt i tryne ganske ofte at han går på jobb så det er min jobb å ta alt hjemme.
Slenger fra seg klær overalt ja som en liten dritt unge av og til [:@]

I dag ble han sur så da satte han seg på daten og kl 20.30 gikk han å la seg.
Der satt jeg me 2 barn som skulle ha kvelds [:@][:@]
Kunne faen sparka den mannen faen i vold av og til [:@][:@][:@]

Ja jeg er sint nå [;)]
(lite søvn i natt og da en som ikke hjelper *fres*)

uff då så utrolig frustrerende:( Håper det ordner seg og at han blir bedre med å hjelpe deg og barna. Dere skal jo være to om det.

skjønner deg veldig godt.. min er hejemme nå p.ga sykmelding, og det hender han også sløver unna ting, enda jeg må gjenta det han skal gjøre optil 10 ganger.. MaNNFOLK DØ [:D]

Jeg mener definitivt at man SKAL dele på!!!

Samboer prøver seg av og til med at jeg får jo betalt for å gå hjemme med barna....men da svarer jeg kjapt at "okay, da har jeg fulle ansvar fra 9-16:30, som er det jeg får "betalt for" og så tar han resten.... hehehehe....DET frister ikke han så veldig nei.[;)]

Men seriøst så er man to om dette ja, og det er faktisk en full jobb  å gå hjemme med to barn!! Ett også for den del....

Syns vi klarer godt å dele på jeg da...jeg vasker oppe, han nede. Jeg lager mat, han tar oppvasken...
Jeg triller meg en tur, han tar med Rikke og fisker... han kjører henne til skolen, og jeg steller Jonas...
Vi gjør også tingene omvendt...så det fungerer bra her heldigvis....men så har vi jo BEGGE fri hele dagene også da![;)]

Her er det stort sett jeg som gjør tingene, men så vil jeg det selv.
Rengjøring hjemme, vaske klær, lage mat og slike ting gjør jeg, men vi deler på ungene.
Om natta er det jeg som står opp med Alexander, men det er bare fordi han jobber fra fem til fire hver morgen/dag. Så da syntes jeg han fortjener litt søvn. Sånn utover det legger han Christian og jeg Alexander eller omvendt.

Klemmer

Her er det også jeg som gjør det meste, men sambo holder orden ute. Må mase litt for at han skal gjøre ting som bla.gi Emma mat eller skifte bleie. Merker at han ikke har de samme rutinene som jeg har. Han vet når hun skal ha på pysj og kveldsmat men sitter like godt i sofaen forde... jeg må spør om han gidder... Og han kommer også med den at jeg går jo hjemme....

Samboern her er veldig flink til å hjelpe til!!

Vi har fordelt det slik:
Lage middag/vaske opp: Deler vi på.
Støvsuge: Deler vi på.
Vaske gulv: Gjør jeg.
Vaske badet: Gjør han grundig 1 gang per uke, jeg vasker over do,vask og speil daglig.
Bilen: Vasker han.
Rydde: Gjør jeg.
Vaske og brette klær: Gjør jeg.

Julian er jo jeg automatisk mest med, men han er UTROLIG flink med han når han er hjemme! Da gjør han omtrent ALT og det er fordi han vil det selv! De koser seg veldig sammen..

Her er han kjempe flink å hjelpe til! 
Hadde ikke klart uten... Han går på jobb, men likevell står opp om natta med elsdte når hon våkner. Vi samarbeider meget bra og føler mæ  kjempe heldig!
 Hvis enn av oss trenger å sove eller komme sæ litt ut til andre ting, så avtale vi det, oftest er der ingen problem...
 Vi lager mat i lag og vasker i lag.  Begge to må ha litt private ting, hobbyer å sånt og tid for sæ selv, da går det mye bedre. [:D] 

Vi bor jo altså hos foreldra mine, og to av søskna mine som fortsatt bor hjemme..

Da vi bodde i Bergen var klesvask min jobb og oppvask hans jobb - og så delte vi på resten..
Sånn er det vel fortsatt, bortsett fra at alle i huset deler på oppvasken (oppvaskmaskin)
Så har jeg en dag i uka da jeg har middag, og lørdagsmiddagen (hjemmelaget pizza på kvelden) går på rundgang.

Uff ja her i huset er det jeg som gjør alt. Han ser tv og spiller på pc. Jeg vasker huset, klær og handler, lager mat og lufter hunden, har til og med ansvaret for å betale regninger. Og alt dette gjør jeg med 3 unger til stedet. Til tider blir jeg ganske irritert, men det hjelper lite. Har tenkt tanken mange ganger at jeg kunne like gjerne vært alenemor, men det er jo så koselig å ha noen å sitte i armkroken på. Så han blir nok værende. Her er det likt enten jeg har permisjon eller er i full jobb. Det er mine oppgaver alikevel.

Ja, regningene og alt det der pengestyret tar mannen min seg av[:D] flinke god-gutten min!!
Men jeg handler endel, da,- siden jeg og lilleJR likevel er ute og går tur[:)]

Her deler vi på det meste.

* vaske gulv (min kjære)
*vaske over doen, vasken og speilet (meg)
* lage middag (Meg)
* lage frokost (min kjære)
* vaske klær, og brette sammen (meg)
* Rydde (Som regel meg)
* Tørke støv (Meg)
* Kveldstell av Nataniel (Sammen)
* Min kjære står opp med Nataniel på morgenen, han mener det er rettferdig siden jeg ammer om natten. (Han begynner på jobb kl 12)

Jeg er ganske heldig merker jeg. Det eneste er at han ikke er så flink til å rydde på plass ting han har brukt, og det er irriterende!

Ja,greit en går hjemme...Men er faktisk en heltidsjobb med barn da!
Her deler vi- prøver iallefall...Bytter på kjøkken rydding og støvsuging...
Jeg vasker tøy,og kællen lager stort sett alltid middag...

Back
Topp