Hva skal dere spise på julaften og nyttårsaften?

Sandslottet

Flørter med forumet
Marsboerne 2023
Jeg syns det er så vanskelig mtp at ting skal være gjennomstekt. Rødt kjøtt er ikke godt når det er gjennomdstekt Her blir det ribbe både julaften og nyttårsaften. Vi skal for første gang invitere til nyttårsaften,så det blir spennende! Håper folk syns det blir ok med ribbe da

Veldig enig, savner en skikkelig god rød biff! Det er første jeg skal ha når jeg kommer hjem fra sykehuset :) Blir nok Ribbe på julaften, kalkun på nyttårs aften. Er ikke så glad i julemat, alltid blitt veldig dårlig av alt fette :dead:Vi reiser til svigermor i jula og feirer nyttår hjemme.

Åh, der er jeg heldig. Foretrekker tørre skosåler på tallerknen uansett, har aldri taklet at kjøtt er et snev rosa engang :hilarious:
Til jul blir det ribbe og medister som alltid. Nyttårsaften har vi ingen tradisjoner for, så det tar vi bare som det kommer :)

Jeg må spise ribbe for første gang på julaften. Er vestlending og vant til pinnekjøtt. Men skal feire hos svigers.

Biff er ikke julemat for meg. Blir nok både ribbe og pinnekjøtt, kanskje kalkun.

Julaften: pinnekjøtt. Nyttårsaften: ribbe eller kalkun :)

Her blir det nøttestek og vegisterkaker! En av fordelene med å være gravid vegetarianer er at det er lite mat jeg normalt spiser jeg nå må holde meg unna, og slapp å komme på unnskyldninger før alle visste om graviditeten fordi jeg plutselig spiste annerledes

Vi skal ha kalkun på julaften, ellers har vi hverken planlagt mat eller hvor vi i det hele tatt skal feire nyttårsaften :laughing002

Her blir det nøttestek på juleaften. På nyttårsaften pleier vi å variere, mulig det blir tapas.

Svigermor serverer både pinnekjøtt, ribbe, medisterkaker og julepølse på julaften, så her sliter jeg ikke med valgmulighetene middagsmessig. Blir også lutefisk, ørret og kalkun ila før- og romjul.
Matrestriksjonene slår kun ut på frokost/lunsj for meg. Men jeg holder min egen røkelaks, og både sylte og sild har vært frossen over 2 døgn for sikkerhets skyld. Da er det bare spekematen jeg kun får sikle etter... Og akevitt og juleøl.

Ganske fornøyd med at vi ikke har som vane/tradisjon å spise viltkjøtt i jula.

Bruker å spise kalkun fra Engelsk tradisjon til jul og er ikke den største fan av pinnekjøtt selv om jeg er fra Bergen. Skal lage kalkun med diverse stuffing og waldorfsalat. Til nyttårsaften vet vi ikke enda, men regner med at mannen lager noe da.

Her blir det pinnekjøtt for alle penga og jeg er stooorfan, så veldig fornøyd med det :hilarious:

Vi skal ha ribbe, medister og tilbehør på julaften :-) På nyttårsaften har vi stort sett spist hel kalkun, men i år lurer jeg på om vi tar helstekt and, også kalkunbryst i tillegg. Langtidsstekt and er supersaftig og SÅ godt! Passer også godt sammen med «tradisjonelt» tilbehør til kalkun. :)

Back
Topp