Hva skal dere servere i bursdagen?

Lillepusen

Forumet er livet
Ja, det nærmer seg jo bursdagskalas med stormskritt her! [:D]

Vi skal ha barnebursdag (låner barnehagen) på lørdagen og så blir det familieselskap på søndagen før den store dagen. (og restekake på mandagen som er den ordentlige dagen.)

Tenkte å lage sjørøver-kake til en av dagene. [:)] Ser så enkelt ut atte, hehe. Og så kul! (oppskrift på freia.no, men jeg bruker Møllerens 123-kake, for den er så GOD!!)

Kanskje det blir noe sånt:
Lørdag (barnebursdag):
*pølser
*sjørøverkake
*gele-tog
*frukt
*ispinner

Søndag (familieselskap)
*pølser på grillen
*bløtkake fra Ikea som Leon skal få spise selv
*brownieskake fra Toro (som Mannen eeelsker)
*smågodt
*frukt
*is 2-liters

Eller noe sånt. [:D]
Kom med deres "meny" da, så jeg kan få inspirasjon.

Har ikke kommet meg så langt i planlegginga.
Er jo enda over en mnd til, så her tar vi enda livet med ro [:D]

Her skjer det så altfor mye i slutten av mai oh hele juni... utdrikningslag på biffmannen og meg(hver vår dag),bryllup,fødsel...osv..osv..
Vi slår sammen bursdag og navnefest vi da..Har bestilt snitter og kaker av bobla..[:D]
Skulle absolutt hatt de derre brownies`n hennes også.. *vann i munn*

Høres ut som dere skal ha mye godt i bursdagen til lillemann da.. Mmm..

Her blir det gele og gøtteri også da [:D]

ORIGINAL: Juliejr

Har ikke kommet meg så langt i planlegginga.
Er jo enda over en mnd til, så her tar vi enda livet med ro [:D]

signere Juliejr, ongan vårres har jo bursdag samme dag!! [;)]

Vet ikke om vi får feira dagen ordentlig en gang enda[&o].. Holder jo på å pusse opp hus[:)]

Vi kommer til å feire bursdagen til Celine samme dag som det er Barnas dag i byn, så det blir ikke helt som planlagt. Istedet for å ha alle på besøk på en gang, kommer folk litt som det passer dem.
Så derfor blir det kun kaker og sånn vi serverer.

Det vi skal ha er
-marsipankake
-sjokoladekake
-jordbær med fløte eller is
-kanelsnurrer eller lignende

Blir sikkert litt mer også, bare jeg får tenkt meg litt om.

Har heller ikke planlagt noe enda, men har laget den sjørøverkaka, og den er lett å skjære ut, men problemet er å få smurt på kremen etterpå. Da ryr det jo smuler overalt. Men det er kanskje jeg som har en dårlig sjokoladekrem.

Lurer litt på om det blir pølser, sjokoladekake eller brownies, gele og is.
Skal feire det i en hall.. Kasper elsker baller, så da kan ungene være så aktive som de bare vil[;)]
Også er det fotballbane rett ved så hvis det er fint vær er vi nok der en del også..

Skal jo gifte oss en uke etter kaspers bursdag, så det få bli ganske enkelt dette året[;)]

ORIGINAL: r1mellem

Har heller ikke planlagt noe enda, men har laget den sjørøverkaka, og den er lett å skjære ut, men problemet er å få smurt på kremen etterpå. Da ryr det jo smuler overalt. Men det er kanskje jeg som har en dårlig sjokoladekrem.

Ojda... smuler ja. Har ikke tenkt så langt fram, men det er kanskje vanskelig med den kremen. Men jeg må jo bare prøve meg fram. Det blir sikkert en spisanes kake som resultat, hehe. Det er det viktigste. [;)]

Flere som vil komme med "menyen" sin, eller forslag til kaker/mat?

Har ikke fått planlagt så allverdens mye enda egentlig, vet bare at det kommer noen hit på dagen hennes neste fredag og noen dagen etterpå på litt rester.

Blir kaker hvertfall [:D]

ORIGINAL: Lillepusen

ORIGINAL: r1mellem

Ojda... smuler ja. Har ikke tenkt så langt fram, men det er kanskje vanskelig med den kremen. Men jeg må jo bare prøve meg fram. Det blir sikkert en spisanes kake som resultat, hehe. Det er det viktigste. [;)]

Flere som vil komme med "menyen" sin, eller forslag til kaker/mat?

Du kan jo bruke en sprøytepose og sprøyte kremen på, trur det var det jeg endte opp med.

ORIGINAL: lilla79

Skal også lage ei skikkelig barnekake . .tror jeg må prøve meg på Aruns tog i Postmann pat . .hun er så glad i det toget[:D]Så blir det masse andre kaker,is,pølse m brød,rundstykker med godt pålegg,brus og masse godter . . .vi har så stor familie,så må fordele bursdagen over 4 dager . . .huff,men men . .
blir kos også da[:)]

Wow! 4 dager til ende!! Så moro for unga (og slitsomt for mor). Hehe. [:D]

Men det Aruns tog, hva er det? Er det det toget fra den nye/moderne Postman Pat-serien?

Vi skal bare ha besteforeldrene og kusina mi,sønnen sin og samboeren.
Skal ha det enkelt å greit.
En bløtkake
Jorbær å is, og kaffe[:D]

Har bett venner og famile komme samme dag(mange som er bortreist alt), blir bare en feiring men det passer meg bra rett etter eksamen.
Men det må bli fint vær for vi hadde tenkt å grille i bakkgården, og blir det regn er det ikke plass til alle i vår leilighet(må finne en alternativ løsning). Vi får krysse fingrene for godvær 7 Juni[:D][:D].
Tenkte gjestene skulle ta med egen grillmat (vi blir så mange), så står vi for desert. Tenkte å lage en stor bolle med frukt salat, hjemmelaget vaniljesaus og kanskje noen muffins.
Det blir nok en super dag:)

Vi har ikke hatt barnebursdag, bare familie. Hadde pølser og is, men på dagen hennes skal vi spise den kaka vi glemte å lage på lørdag[8D]

sjørøverkake
boller
påsmurte rundstykker
oppskåret frukt
får se an været om det bli is[;)]

har barnebursdag og familieselskap samtidig[:D]

Her blir det nok pølse og potetstappe i barneselskapet, med gelekake og sjokoladekake..[;)]
I familieselskapet håper vi på godt ver å grilling i hagen, så blir det gelekake, iskake og sjokoladekake[:)]

vi skal bare ha familiebursdag, venter litt med barnebursdag, det blir tidligst neste år tenker jeg:) så vi skal nok feire når vi har kommet i hus. hun får litt barneburdag i barnehagen på mandag, og da skal jeg nok ta med muffins og fruktsalat med yoghurt og kanskje opphakket nøtter og sjokolade som de som tåler kan ta på....

til familiebursdag blir det nok sjokoladekake + oste-is-kake til kaffe og til middag vet jeg ikke enda! kanskje kylling i form med fløte/melk, løk, hvitløk, sopp, paprika og ost på toppen, og ris, salat og hjemmelagede hvitløksbagisser:) snupp elsker hvitløk! hehe

Jeg tror det blir mange fine feiringer av junibarna, assa!! [:D] Høres sånn ut.
Håper å få se bilder fra dagen til våre små. [:)][:)][:)]

Back
Topp