Hva skal dere på 17 mai?

Knerthen

Forumet er livet
VIP
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
I år er jeg mest sannsynlig på besøk hos ei venninne, hun skal jobbe 11-18 og vi skal reise hjem på ettermiddag/kveld. Jeg får se om jeg gidder å ta turen inn til byen, se hvordan det er der på 17 mai og ellers sitte en plass å drikke te :P småen er 9 mnd så han bryr seg ikke stort og eldste er på ferie.

Så hva skal dere gjøre?

Stresse :p

Liker egentlig ikke 17.mai og kunne godt tenkt meg å feire alene (med familien) på fjellet ;)

Åh jeg blir som en unge når det kommer til 17.mai! :-) Haha! Her er planene spikret. Vi står opp litt for tidlig å henger opp flagget med storebror. Spiser en god frokost, egg og bacon etc. Ordner oss og kjører tidlig til byen for å få parkering. Skal holde til på en restaurant hvor vi har et rom i annen etasje hvor vi kan se ned på toget fra vinduene. Så har vi bedt alle som vil fra begge familier til å komme dit. Etter russetoget drar vi hjem og slapper litt av før vi drar i Lunden hvor den lokale skolen har forskjellige konkurranser og pølse/is/kake-utsalg. Etter det tar jeg med de små og mannen hjem bare vi for grillings! Uansett vær ;)

Stresse :p

Liker egentlig ikke 17.mai og kunne godt tenkt meg å feire alene (med familien) på fjellet ;)

Samme som meg det, og siden skolebarnet er på ferie kunne jeg godt ha hvert hjemme :P ikke det, jeg kan være hjemme i leiligheten til venninna mi å sløve den dagen om jeg vil da..

Åh jeg blir som en unge når det kommer til 17.mai! :-) Haha! Her er planene spikret. Vi står opp litt for tidlig å henger opp flagget med storebror. Spiser en god frokost, egg og bacon etc. Ordner oss og kjører tidlig til byen for å få parkering. Skal holde til på en restaurant hvor vi har et rom i annen etasje hvor vi kan se ned på toget fra vinduene. Så har vi bedt alle som vil fra begge familier til å komme dit. Etter russetoget drar vi hjem og slapper litt av før vi drar i Lunden hvor den lokale skolen har forskjellige konkurranser og pølse/is/kake-utsalg. Etter det tar jeg med de små og mannen hjem bare vi for grillings! Uansett vær ;)

Hørtes ut som om dere får en fin og full dag da :)

Vi må tidlig opp og i finstasen (bunad på meg, penklær på gutten min) før vi drar til skolen for flaggheising osv. Deretter blir alle barna på skolen fraktet med busser ned til sentrum hvor de skal gå i 17. maitog. Jeg tar offentlig kommunikasjon. Det tar drøyt tre og en halv time fra oppmøte på skolen til de er ferdige med toget. Da drar vi til min far hvor vi spiser lunsj. Så tar vi vel en tur til skolen igjen på ettermiddagen der det alltid er arrangement med masse leker og konkurranser. Tipper vi endelig er ferdige med dagen på det tidspunktet ;). Resten av dagen tilbringes hjemme for å pleie såre føtter!

Vi spiser en hyggelig frokost her hjemme, så tar vi en tur på Sjømannskirken.

Vi er i Kjøpsvik i Nord Norge og nyter friluften :D gleder meg!!

Vi har faktisk fullt program. Skal se på barnetoget, mulig de to eldste skal gå i borgertoget også, russetog og tivoli (mulig mann og barn får overvære det uten meg). Trolig spiser vi ute eller lager hjemmelaget pizza. Får se an hva vi orker.

Vi får mine foreldre og min samboer sin mor, søster og barna hennes på lunsj. Deretter skal vi gå i tog med klassen til eldstejenten min og på skolen hennes etterpå for leker osv. Gleder meg :)

Aner ikke... Minst mulig. ;) Antagelig en tur til byen, tror toåringen kan synes det er litt artig.

Aner ikke... Minst mulig. ;) Antagelig en tur til byen, tror toåringen kan synes det er litt artig.

Haha samme plan som meg, om jeg skal til byn vet jeg ikke da :P men min er bare 9 mnd så han bryr seg ikke veldig om alt som skjer ennå.

Haha samme plan som meg, om jeg skal til byn vet jeg ikke da :p men min er bare 9 mnd så han bryr seg ikke veldig om alt som skjer ennå.
Best å slappe av mens de er små. Det kommer en tid hvor vi må stille opp fra morgen til kveld... :p

Opp, se på tv mens vi spiser en god frokost. Dusje og kle på oss.
i år skal jeg ha festdrakt på meg, guttungen skal ha finklær på seg, hvis jeg er heldig så får jeg på han bunad(Han er ekstremt klærhater! :P ) og mannen skal ha dress på seg.
Så drar vi til plassen vi skal gå i fra med barnehagetoget. Det starter kl 09.15 så må være ute i god tid for å finne vår bhg blant de 50-60 andre bhg ;) Etterpå drar vi i bhg og feirer dagen med is, brus osv.
Etter det blir vi nok å dra hjem for å slappe av litt og bestemme oss for vi skal spise middag. Borgertoget starter kl 16.00 så usikker på om vi skal droppe det eller se på det.

I fjor gikk jeg glipp av bhg-toget da jeg fikk en allergisk reaksjon på antibiotikaen jeg gikk på :( så i stedetfor å rope hurra ute, ropte jeg i do :P Etter å ha vært i bhg og spist is og kost oss måtte jeg på legevakten og få en annen type antibiotika.

Best å slappe av mens de er små. Det kommer en tid hvor vi må stille opp fra morgen til kveld... :p

Ja bare å nyte det, har ei i 3 klasse så har hatt noen år hvor det har gått fra morgen til kveld. Men har tidligere jobbet nesten hvert år på 17 mai, så da har det hvertfall blitt lange dager.

Vanligvis går vi i tog også møtes vi for å spise middag å feire svigerfar som fyller år på denne dagen. I år er han bortreist, så da blir det vel tog, en is i forsamlingshuset også hjem da ..

Vi tar vel en snartur til byen, ser på toget og spiser softis og pølse :p og så hjem og grille :)

Vi tar frokosten ved eidsvollbygningen før vi skal ut og gå i barnetoget. Så koser vi oss i parken før vi spiser lunsj/tidlig middag. Klokken 16 skal jeg på jobb og da får gutta klare seg alene :)

Gubben skal gå i folketoget så blir vel til at jeg og mini skal se på det ihvertfall så lenge det ikke er skikkelig dårlig vær:-). Ellers får vi se, vi ser været an tenker jeg:-)

Back
Topp