Hva skal dere på 17 mai ?

RosaCupcake

Prøver på nr. 3
Jeg får besøk av mine foreldre som til vanlig bor i Oslo.. Selv bor jeg i Trondheim.. så de skal få være med til byen å se folketoget ( noe som ikke finnes i Oslo )  så det skal bli morro :)  Håper på fint vær sånn at man får til å spise litt is og grille på ettermiddagen :)

Hva bruker dere å gjøre på 17 mai ?

Vi skal til byen med familien og se på barnetoget, så til mamma og papap hvor det er lunsj og såklart is. Så er det et minitog for barnehagene og skolen i nærområdet her som går til skolen, så vi skal gå bak barnehagens fane og være med på leker o.l. på skolen der ( hvis været er ok.) Så er det tilbake til mamma og pappa på grilling på kvelden.

Ta en rolig morgen, så skal vi gå i barnetoget under fanen til barnehagen til mini. Deretter skal vi i idrettshallen og følge opplegget der, med pølser, is og lekeaktiviteter. 
Deretter skal vi til svigers, og spise taco som tenåringsbarnebarna har bestemt. :)

Etter det skal vi nok ha kaffe og kake, så skal vi til sentrum og se folketoget. :) Det tror jeg blir en kjempe fin dag! :D Gleder meg!

Gå i barnetog, leker, is og pølser, så til den lokale restauranten på buffet. Gresk og norsk mat. 
Kan ikke si jeg gleder meg når det er meldt 9 grader og sprutende regnvær, men ut skal vi! Ungen sitt antrekk kosta en høvding, det skal brukes! 

Jeg skal sove til jeg våkner, se togene på tv og bare sløve frem til jeg skal på jobb. Jobber 14.45-22.00 så får ta feiringa der.

Her kommer svigers på besøk (kommer i morgen). Blir å gå i tog sammen med pjokken og resten av barnehagen. Regner med min far kommer blir sammen med oss den dagen :)
Ellers så blir det å kose oss med masse mat, is og pavlovakake :)

Det blir vel mye å farte rundt til beste-/oldeforeldre og vise guttungen i bunaden sin:) Regner med det blir smørbrød hos foreldrene mine på formiddagen en gang. Ellers kommer det vel mye an på været tror jeg. Er været fint kommer vi nok til å dra enten til gamle barneskolen min eller byen her vi bor og spise is, lapskaus, kose oss og se på folkelivet!

Gleder meg!

Vi skal ned til sentrum å se på folketoget, spise is, hjem å gå i tog her vi bor for så å spise middag hos svigers :)

Vi skal se på toget 8her går det kl 13) så skal vi kose oss på skolen med litt kaker og div før vi går hjem og griller og koser oss bare 

Jeg får besøk av mamma, bror, søster, hennes tre barn og faren til de to yngste. Vi vokste opp med å aldri ha sett toget i sentrum, fikk lov å dra til sentrum om kvelden da vi var 15 år for å kose oss på tivoli noen timer, også dra hjem. Nå bor jeg midt i sentrum, toget går rett utenfor vinduene mine, så jeg tenkte at det var hyggelig å invitere hit så tantebarna mine kan se på toget fra høyt oppe. Det er også meldt regn her (men det var det forsåvidt også idag, og det er skinnende sol!), så det er greit å kunne stå tørt og. Og slippe menneskemassene og alt bråket :) Så skal vi spise lunch, gå litt rundt så ungene kanskje får seg en karuselltur eller to, også spiser vi middag/kvelds hos meg :)

på lokale å gå i tog, så blir det vel grilling hos svigers
muligens hytta eller fyrverkeri

Foreldrene mine kommer hit. Og bra er det, for i fjor måtte mannen brått løpe på jobb, så i år er han forberedt på at mye jobbing blir det! :P
Holder meg laaaangt unna Karl Johan og slottet etter jeg fikk barn. Tar jo en time å komme seg 10 meter fram.
Men det pleier å være tivoli på Grønland :) Håper det ikke blir for mye regn :-/

spise...

først frokost under åpen himmel (hvis det ikke regner)
så lunsj samme plassen...
is, vafler..
så middag hos farmor... is, vafler, kake, snop...

og er det plass til mer så blir det vel is til kvelds og....

nei, snakker ikke om guttungen nå - snakker om meg selv..

Hele formiddagen går med til å bake, og på ettermiddagen skal jeg stå tre timer i kafeen på skolen og selge kaker for fotballaget til sønnen min. 

Hadde det ikke vært for at det var dugnad i forbindelse med Barcelona-turen hans i oktober, så hadde jeg ikke giddet, vi feirer ikke 17. mai. 

Dollface skrev:
spise...

først frokost under åpen himmel (hvis det ikke regner)
så lunsj samme plassen...
is, vafler..
så middag hos farmor... is, vafler, kake, snop...

og er det plass til mer så blir det vel is til kvelds og....

nei, snakker ikke om guttungen nå - snakker om meg selv..

Hørtes herlig ut !!  :) 

Høres ut som om alle kommer til å få en fin dag :)

Så da sier jeg på forhånd :  Gratulerer med dagen !  Og kos dere masse ! :)

Ingenting......slappe av Har ikke noe forhold til 17.mai.

Back
Topp