Hva skal dere i dag..??

Knerthen

Forumet er livet
VIP
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Jeg skal vel en tur i stallen og kose meg med bikja i dag.. Kanskje en tur på handelstevnet, men da blir det med pappa og bestemor og det er ikke det morsomste som fins..hehe Så lager jeg kanskje noe godt til kvelden.. Noen som har forslag til hva jeg kan spise i kveld..??

Jeg har akkuratt klippet plenen, så skal jeg male to sprosser, kanskje vi skal avgårde å hente 2 favner meg ved ( om ene firmabilen er ledig), oh handelstevne hmmm er det ikke i dag det åpner???? Er vel så mye folk der at det tror jeg at vi venter noen dager med... Men skal dit en tur i uken[;)]

Handelstevne er noe som varer i en uke.., det er masse boder og forskjellige firmaer som er der.., så er det jo tivoli og bondegård, musikk, mat .., ja egentlig det meste.. Nesten som dyrsku'n vist du hvet hva det er..[:)] 
Pleier aldri å dra første dagen, syntes det er best midt i uka for da er det ikke så mange mennesker der.. Men bestemor begynner å surre litt å påsto at hun ikke hadde hvert der på sååå mange år og ville ditt i dag..hehe

Idag har jag faktiskt mått litt bedre så att jag har skött markarbetet ute vid husbygget... Städat litt i brakken vi har där, ordnat med kaffe og kake... Svigerfar, samboern og två venner snickrar på vårt hus [:D]

Så blir det nog en tur till Lillestrøm ikväll, ska vara stort fotbollspartaj på torget som visas i TV2, 'Avspark'.

i dag jobber jeg til 5. etter det skal vi vel prøve å få malt ute hjemme tenker jeg!! :)

Idag har jeg jobba til 15.30, og skal ta meg en liten lur tenkte jeg. Og ikveld blir det forhåpentligvis kino, og enda mer forhåpentligvis litt kinamat først? [:D] Håper håper...he he.

ORIGINAL: knerthen

Jeg skal vel en tur i stallen og kose meg med bikja i dag.. Kanskje en tur på handelstevnet, men da blir det med pappa og bestemor og det er ikke det morsomste som fins..hehe Så lager jeg kanskje noe godt til kvelden.. Noen som har forslag til hva jeg kan spise i kveld..??

ÅÅåee..Handelstevnet!! *savne masse* Gleder meg til jeg kan ha med knerten dit![:D] Dit og i Lekeland!

Dagen startet tidlig med deilig frokost, handlet, fikk sendt "min første bok" og babyleksikon i retur til BAM, ikke verdt 179,- spør dere meg[:D] Deretter besøkte vi min bror og hans familie, kjempekoselig! Har vasket til helgen(litt sent, men de sier jo bedre sent enn aldri;-)

Holder nå på å forberede middag, desserten er klar i kjøleskapet: Hjemmelaget fruktsalat(skåret selv frukt ja, ikke fra boks) med råkrem og hakket sjokolade-smaker sinnsykt godt[;)]
Forretten er i ovnen, innbakt reke-og krabbekrem med chilli og hovedretten skal være surret svinekjøtt i fløte--champignong-chilli-tomat saus og stekte båter av nypotet.
Og ja, for de som ikke har forstått det...vi elsker å lage mat, savner faktisk rødvinen....kanskje hvitvin til dette da, men vi superhygger når vi lager mat sammen...tralalalaaa, det får bli neste sommer[:D]

Med ønske om en fantastisk lørdagskveld til alle[;)]

ORIGINAL: gunnemor

Dagen startet tidlig med deilig frokost, handlet, fikk sendt "min første bok" og babyleksikon i retur til BAM, ikke verdt 179,- spør dere meg[:D] Deretter besøkte vi min bror og hans familie, kjempekoselig! Har vasket til helgen(litt sent, men de sier jo bedre sent enn aldri;-)

Holder nå på å forberede middag, desserten er klar i kjøleskapet: Hjemmelaget fruktsalat(skåret selv frukt ja, ikke fra boks) med råkrem og hakket sjokolade-smaker sinnsykt godt[;)]
Forretten er i ovnen, innbakt reke-og krabbekrem med chilli og hovedretten skal være surret svinekjøtt i fløte--champignong-chilli-tomat saus og stekte båter av nypotet.
Og ja, for de som ikke har forstått det...vi elsker å lage mat, savner faktisk rødvinen....kanskje hvitvin til dette da, men vi superhygger når vi lager mat sammen...tralalalaaa, det får bli neste sommer[:D]

Forreten og hovedretten vil jeg gjerne ha oppskrift på. Elsker å lage mat jeg også. Skulle ha bakt eplekake i dag og vasket huset, men nå er dagen gått og jeg har ingenting fått gjort. Dagen er sost bort i ingenting. Har kjørt unger til fra venner og bursdagselskap, hanlet på butikken 3 ganger da jeg hele tiden glemte noe[:'(].

Nå skal jeg lage taco til kveldsmat, så skal jeg sløve resten av kvelden[;)]

ORIGINAL: tvilling38

Forreten og hovedretten vil jeg gjerne ha oppskrift på. Elsker å lage mat jeg også. Skulle ha bakt eplekake i dag og vasket huset, men nå er dagen gått og jeg har ingenting fått gjort. Dagen er sost bort i ingenting. Har kjørt unger til fra venner og bursdagselskap, hanlet på butikken 3 ganger da jeg hele tiden glemte noe[:'(].

Jeg også vil ha oppskriften! Prøver å bli litt flinkere på kjøkkenet hvertfall.
Ble sulten av all den mat praten jeg, har skrevet opp fiske tipset til tvilling38 også.
Ikke så lenge siden jeg spiste men...
Har hatt kyllingfilet med ris, lett wokede grønnsaker (babygulrøtter, fersk champignon, purre og bønnespirer) i østersaus her i kveld.
Sambo skal stå i døra i kveld. Så da får jeg kose meg her med datteren hans, film og godteri i kveld

Sov fra fem til kvart på syv jeg..våkna helt i ørska og satte meg i sofan. Sambo hadde vært på butikken og handla inn til taco...og godteri spesielt plukket til meg[:D] Så nå har han laget mat og vi har spist og sett film..snille, flinke sambo!![:D] *glad i * Blir så bortskjemt at jeg har ikke godt av det[;)]

ORIGINAL: ragcoon

ORIGINAL: tvilling38

Jeg også vil ha oppskriften! Prøver å bli litt flinkere på kjøkkenet hvertfall.
Ble sulten av all den mat praten jeg, har skrevet opp fiske tipset til tvilling38 også.
Ikke så lenge siden jeg spiste men...
Har hatt kyllingfilet med ris, lett wokede grønnsaker (babygulrøtter, fersk champignon, purre og bønnespirer) i østersaus her i kveld.
Sambo skal stå i døra i kveld. Så da får jeg kose meg her med datteren hans, film og godteri i kveld

Det er veldig enkelt å går ganske så fort[;)]

1 krabbe (kun det hvite, for det er jo det vi har lov å spise;-)
2 never reker
ca 3 sps creme fraiche
en halv rød chilli
en halv rødløk eller 2 stk vårløk
2 ts sitron
Butterdeigsplater
salt og pepper etter smak
Alt moses sammen i blenderen til en fin tykk krem, kjevle ut butterdeigen til en tynn plate, smør på ett tykt lag med krem, rull sammen.
Godt tips, la det være ca 2 cm uten fyll på den ene siden for å feste sammen rullen[;)](mannen glemte det i går)
Stekes i ovnen på 200 grader i ca 15 min(til rullen er hevet og gylden)
La stå i 2 min før den dels opp i passende stykker.

Til hovedretten velger du selv hvilket slags svinekjøtt det skal være, men foretrekker enten filet, litt vanskeligere å surre koteletter...

4 svinefileter
4 skiver bacon
4 tomater, hakkede tomater kan brukes for den dovne[:D]
1 rødløk
en halv rød chilli
ca 250 gram champignon
1 boks matfløte
Kryddder til kjøttet(det du liker best)

Stek de krydrede svinefiletene lettbrune i pannen, vikle 2 stk skiver bacon rundt hver, stek videre med ca 2 min på hver side. Legges i ildfast form.
Snitt tomatene i toppen, legges i kjele med koekend vann i 1-2 min-til du ser skinnet slippe taket i toppen.
Dra av skinnet, fjern stilken og kutt i små biter-vent med disse i noen sekunder til...
I fettet fra kjøttet stekes champignon og rødløk, bland i tomatene, kokes sammen til det er en pen mos av tomatene. Smak til med salt, pepper og evt litt kjøttbuljong.
Ha i matfløten-smak til, tømmes over kjøttet-settes i ovnen i ca 20 min på 200 grader

Serveres da gjerne med en frisk salat, ris eller poeter

Bånn apetitt[:D] 

Back
Topp