Hva skal dere ha til middag idag da?

S Reve

Glad i forumet
Her blir det hjemmelaga saftige burgere i hjemmelaga brød med hvitløk og chili majones og ovnsbakte båtpoteter,gleder meg!!!!!! [:D]

Å hærreguuud.. Det hørtes jo lite godt ut da[8D]
Jeg er konstant sulten, og har lyst på noe hele tida nå[&o]

Blir nok hjemmelaga pizza her[:D] Nammenam det også![8D]

Namme! [:)]

Vi skal faktisk ha kyllingfilet i polarbrød ekstrem, hjemmelaget aioli, bacon, salat og revet parmesan. [:)]

Jeg har gått og sikla på det siden jeg så det på masterchef tror jeg det var.. [8D] Så ikveld blir det kos [:D]
Pizza er deilig det også da!

ORIGINAL: S Reve

Jeg har gått og sikla på det siden jeg så det på masterchef tror jeg det var.. [8D] Så ikveld blir det kos [:D]

Har du oppskrift?[:D]
På både burger og brød [8D]
Har jo kjøttdeig i kjøleskapet[:D]

Vi skal ha rester av lapskausen pappaen lagde i går. Den er bare supergod, så gleder meg allerede.

ORIGINAL: Sooola*

Har du oppskrift?[:D]
På både burger og brød [8D]
Har jo kjøttdeig i kjøleskapet[:D]

jeg lager brød som en vanlig pizzadeig,bare former de som store rundstykker,om du har litt urter så kan du ha de på toppen samt litt havsalt.

Usikker på hvor mange de blir men dette er slik jeg lager:

2dl melk
2dl vann
50gram gjær
1dl olje
1ts salt
Urter(blir frisk hakka basilikum her idag..)
Hvetemel til deigen er fast [8D]
Om du vil ha de litt grovere så kan du evt ha litt havregryn og grovt mel i [:)]

Form de på ca 120-130gr deig pr stk til store rundstykker,pensle,strø på havsalt og linfrø(du kan droppe begge deler også..) stek på 150grader i ca 12-15 min,sånn ca!

Dette er min egenhjemmelaga oppskrift altså,et tips med væsken er og ha i melken (kald) og ta på kranen så vannen blir kokende varmt så tar du vannmengden i,bruker alltid tørrgjær jeg da da kan jeg gjøre dette da den tåler litt mere varme [:)]

Hamburger:

Ta kjøttdeig,kjør den i maskinen med 1ts salt.
Ha i 1 egg og 2ss potetmel,elt det godt inn!
Ha i 1dl melk.

Ha i kraft,evt buljong og salt og pepper.

Jeg pleier og ha i løk,vi har soltørka tomater og oliven i kjøleskapet som skal oppi også [:)]

ORIGINAL: Kakegakk

Namme! [:)]

Vi skal faktisk ha kyllingfilet i polarbrød ekstrem, hjemmelaget aioli, bacon, salat og revet parmesan. [:)]

namme!!!!!!!!!1

Kjenner jeg er misunnelig[:)] her blir det hva enn d serveres på avdelingen ...[:'(]

Takk[:D] Må se om jeg får prøvd det idag, hvis ikke må det prøves en annen dag![:)]

loff med reker.
Og fersk DILL!!
Nevnte jeg dill? hehehe

ORIGINAL: Sadmira

Kjenner jeg er misunnelig[:)] her blir det hva enn d serveres på avdelingen ...[:'(]

blir du satt igang snart?
[:)]

Mandag[&o] har visst en UVI og da ville dem ikke gjør vondt verre[&o] blir en laaaaaaaaaang helg.

hahahaha  hjemmelagde burgere har jeg aldri laget,men tror du ikke det var akkurat det  eirik bestilte i dag da? takk for oppskriften! [8D][:D][:D]

De var syyyykt gode!!! Takk for oppskriften S.Reve! 

Mandag[&o] har visst en UVI og da ville dem ikke gjør vondt verre[&o] blir en laaaaaaaaaang helg.

spennende!
Lykke til [:D]
Bare hyggelig crispy!

Back
Topp