Hva skal dere ha på dere i dåpen?

Sparklefart

Forelsket i forumet
Til dere som ikke bruker bunad, hva skal dere ha på dere i dåpen? Evt. hva hadde dere på dere, for dere som allerede har hatt dåp?

Vi skal døpe lille til Søndag, og jeg sliter med å finne ut hva jeg skal ha på meg. Jeg har bestilt en kjole, men jeg syntes at den kanskje blir litt vell mye for en dåp. Jeg tenkte kanskje at jeg kunne kjøpe meg en lang cardigan som jeg kunne ha utenpå for at den skulle bli litt mindre "pen", og kanskje passe litt mer til dåp?
20181023_232159.jpg
Tror dere at det hadde fungert, eller blir den litt mye?

Legg gjerne med bilder av hva dere skal bruke så jeg kan få noen ideer! Jeg alt for ubeslutsom :hilarious:

Synes den kjolen var kjempefin! Men er den ammevennlig, eller har du flaskeløsning klar for de timene dåpen pågår? Jeg valgte å bruke en helt standard knekort, kortermet, sort kjole. Kun fordi den var veldig ammevennlig.

Lykke til med dåpen!!

Synes den kjolen var kjempefin! Men er den ammevennlig, eller har du flaskeløsning klar for de timene dåpen pågår? Jeg valgte å bruke en helt standard knekort, kortermet, sort kjole. Kun fordi den var veldig ammevennlig.

Lykke til med dåpen!!

Jeg tenkte å gi henne mat på flaske om hun skulle bli sulten i dåpen. I værste fall kan jeg alltids smette inn en rask tur på do :p Jeg har ikke helt kommet meg tilbake i "form" etter fødselen, så jeg tørr ikke gå med knekorte kjoler, selvom jeg hadde foretrukket det.. :hilarious:

Synes kjolen var kjempefin! Og synes ikke du trenger å tone den ned. Hvorfor skal man ikke kunne se fantastisk ut?

Jeg kjøpte en ny bukse og topp til en bursdag jeg var på i helgen, og skal nok bruke det i dåpen også. Den er ammevennlig nok, og har gjennomsiktig materiale på skuldrene så det var lett å tørke bort gulp. Skal prøve å huske å ta bilder i morgen.

Synes kjolen var kjempefin! Og synes ikke du trenger å tone den ned. Hvorfor skal man ikke kunne se fantastisk ut?

Jeg kjøpte en ny bukse og topp til en bursdag jeg var på i helgen, og skal nok bruke det i dåpen også. Den er ammevennlig nok, og har gjennomsiktig materiale på skuldrene så det var lett å tørke bort gulp. Skal prøve å huske å ta bilder i morgen.

Høres ut som at du har tenkt litt mer praktisk en det jeg har gjort! Kom jo på nå at det er bar rygg på denne, så jeg kan jo ikke bruke BH... Vet ikke hvordan jeg skal løse det med pupper som lekker til enhver tid:hilarious:

Del gjerne bilde :happy: Kanskje jeg heller skal gå for bukse og topp?

Høres ut som at du har tenkt litt mer praktisk en det jeg har gjort! Kom jo på nå at det er bar rygg på denne, så jeg kan jo ikke bruke BH... Vet ikke hvordan jeg skal løse det med pupper som lekker til enhver tid:hilarious:

Ammeinnleggene har vel ofte tape/lim på utsiden? De jeg bruker har i hvertfall det. Limte noen inni finkjolen min i sommer da vi var i bryllup. Funket fint!

Ja, jeg er litt kjedelig sånn. [emoji23] Men så har jeg en megagulper også. Har jeg ikke noe som er enkelt å tørke av, må jeg garantert bytte i løpet av dagen. Og jeg orker rett og slett ikke ha med meg flere skift, det blir bare styr.

Men hadde hun orket å fordøye maten istedenfor å dele med mamma, hadde jeg nok valgt en pen kjole jeg også. [emoji4]

Og som krølle sier. Alle ammeinnlegg jeg har sett har en tape på utsiden. [emoji4]

Vet ikke hva jeg skal ha på meg. Bunad er uaktuelt pga ammingen, og tror ikke jeg har noen ammevennlige penklær, så må nok kanskje kjøpe noe. Er heldigvis en stund til dåpen enda, så har god tid :-)

Ammeinnleggene har vel ofte tape/lim på utsiden? De jeg bruker har i hvertfall det. Limte noen inni finkjolen min i sommer da vi var i bryllup. Funket fint!

Jeg stoler ikke helt på limet på ammeinnlegget da jeg alltid har et ammeinnlegg på avveie.... Men kanskje jeg skal investere i litt superlim? Eller kanskje jeg bare må finne meg ammeinnlegg som sitter litt bedre... :hilarious:

Ja, jeg er litt kjedelig sånn. [emoji23] Men så har jeg en megagulper også. Har jeg ikke noe som er enkelt å tørke av, må jeg garantert bytte i løpet av dagen. Og jeg orker rett og slett ikke ha med meg flere skift, det blir bare styr.

Men hadde hun orket å fordøye maten istedenfor å dele med mamma, hadde jeg nok valgt en pen kjole jeg også. [emoji4]

Og som krølle sier. Alle ammeinnlegg jeg har sett har en tape på utsiden. [emoji4]

Er det ikke litt av sjarmen da? Å ha klærne fulle av gulp? :hilarious:

Vet ikke hva jeg skal ha på meg. Bunad er uaktuelt pga ammingen, og tror ikke jeg har noen ammevennlige penklær, så må nok kanskje kjøpe noe. Er heldigvis en stund til dåpen enda, så har god tid :)

Her var bunad uaktuelt fordi den har blitt alt for liten.......... :hilarious: Men jeg ser kanskje at jeg må tenke litt på hva jeg skal ha på meg i forhold til ammingen. Men hun tar flaske helt fint, så det skal ikke være helt krise.. Heldig du, som har god tid på deg :happy:

Jeg stoler ikke helt på limet på ammeinnlegget da jeg alltid har et ammeinnlegg på avveie.... Men kanskje jeg skal investere i litt superlim? Eller kanskje jeg bare må finne meg ammeinnlegg som sitter litt bedre... :hilarious:
Med superlim hadde du jo sluppet å tenke på det noen gang igjen. [emoji12]

Liker egentlig ikke så godt hverken libero eller natusan, så skjønner hva du mener. Fikk noen som heter Organyc etter dattera til naboen. De tror jeg at jeg skal begynne å kjøpe. Må bare finne ut hvor de selges. [emoji13]

Her var bunad uaktuelt fordi den har blitt alt for liten.......... :hilarious: Men jeg ser kanskje at jeg må tenke litt på hva jeg skal ha på meg i forhold til ammingen. Men hun tar flaske helt fint, så det skal ikke være helt krise.. Heldig du, som har god tid på deg :happy:
Min bunad er heldigvis ganske fleksibel i størrelsen, så akkurat det trenger jeg ikke å tenke på :-)
Jeg får så lett tette melkeganger, så tør ikke å gå lenger enn nødvendig uten å amme. Håper at det kanskje har blitt bedre til dåpen, de sier at en del opplever bedring når melkeproduksjonen stabiliserer seg rundt 3 mnd. Men tror jeg går for noe ammevennlig uansett.

Det finnes jo sånne bh-kopper med "lim" som man fester på puppene. Inni der kan vel ikke innlegget falle ut? Mine innlegg stikker av de og, som regel ligger de som en klump nederst i bhn. Haha :P Evt kan du bruke en trekantbikinitopp, de kan man jo knyte på alternative måter som gjør at stroppene ikke synes.

Jeg har kjøpt meg festdrakt, da jeg endelig hadde en gyllen anledning til å bruke penger på det. Brukt fra Finn.no, og er veldig fornøyd! Men den er vel heller ikke superammevennlig. Synes kjolen du har kjøpt er veldig fin :)

Ein knelang omslagskjole i blått og kvitt. Må vere ammevennlig ja! Og i den kan eg berre vippe puppen ut i eit nødvendig øyeblikk. Plutselig må eg blotte meg for Jesus :rolleyes:

Hadde dessuten ikkje fått igjen fronten på bunaden med dei her jura :p

Med superlim hadde du jo sluppet å tenke på det noen gang igjen. [emoji12]

Liker egentlig ikke så godt hverken libero eller natusan, så skjønner hva du mener. Fikk noen som heter Organyc etter dattera til naboen. De tror jeg at jeg skal begynne å kjøpe. Må bare finne ut hvor de selges. [emoji13]

Haha, det er sant :hilarious: Kanskje jeg skal prøve de jeg også? Si ifra om du finner ut hvor de selges! Jeg bruker natusan sine, men de er ikke no favoritt..

Det finnes jo sånne bh-kopper med "lim" som man fester på puppene. Inni der kan vel ikke innlegget falle ut? Mine innlegg stikker av de og, som regel ligger de som en klump nederst i bhn. Haha :p Evt kan du bruke en trekantbikinitopp, de kan man jo knyte på alternative måter som gjør at stroppene ikke synes.

Jeg har kjøpt meg festdrakt, da jeg endelig hadde en gyllen anledning til å bruke penger på det. Brukt fra Finn.no, og er veldig fornøyd! Men den er vel heller ikke superammevennlig. Synes kjolen du har kjøpt er veldig fin :)

Det var søren ikke dumt! Takk for tipset :happy: Vi overlever vel en dag hvor ammingen blir litt krunglete :hilarious: Tror jeg kommer til å slite litt selv!

Min bunad er heldigvis ganske fleksibel i størrelsen, så akkurat det trenger jeg ikke å tenke på :)
Jeg får så lett tette melkeganger, så tør ikke å gå lenger enn nødvendig uten å amme. Håper at det kanskje har blitt bedre til dåpen, de sier at en del opplever bedring når melkeproduksjonen stabiliserer seg rundt 3 mnd. Men tror jeg går for noe ammevennlig uansett.

Det er nok lettest å gå for ammevennlig uansett... Jeg skulle gjerne gjort det selv! Håper det blir bedre snart :happy:

Ein knelang omslagskjole i blått og kvitt. Må vere ammevennlig ja! Og i den kan eg berre vippe puppen ut i eit nødvendig øyeblikk. Plutselig må eg blotte meg for Jesus :rolleyes:

Hadde dessuten ikkje fått igjen fronten på bunaden med dei her jura :p

Nå lo jeg godt :hilarious: Kanskje jeg skal vurdere en omslagskjole selv.. Det har jeg faktisk ikke tenkt på! Ikke dumt altså :happy:

Back
Topp