hva skal dere ha med.....

lilla

Glad i forumet
i baggen? og hvordan klær til babyen og hvor masse klær?bleier?[:)][:)]
får vi det på sykehuset kansje?

Jeg skal ha med meg

*morgenkåpe
*tøffler
*kosedresser
*pyjamas
*klær til babyen
*toalettsaker
*store bind
*egne truser, orker ikke nettingtruser....

tja sikkert mer også, men jeg tenker at pappan kan komme med det jeg mangler jeg...

Her jeg kommer fra er det 8 mil ca til nærmeste sykehus. Vi har fødestue her, men førstegangsfødende får ikke love til å føde der. Så vi blir sendt til sykehuset for å føde, men samme dagen eller dagen etter blir vi sendt tilbake på fødestua for å være der resten av tiden..
Så jeg trenger ikke så mye ting på sykehuset vil jeg tro, siden jeg bare skal føde der og rett til ett nytt sted.
Men vi har pakket klær til babyen da, for hun må jo ha noe å ha på seg når vi drar fra sykehuset og til fødestua.

På fødestua her bruker de egne klær til babyen, man får bleier, bind og sånne ting der, så det eneste jeg trenger er personlige saker og klær til meg selv. Men glemmer jeg noe er det 5 min hjem, så det kan samboeren hente i tilfelle [:)]

Det viktigste jeg må huske er vel helsekortet [:D]

Dere sier klær til babyen, men hva slags klær? Jeg har ikke kjøpt noe bobledress eller lignende fordi jordmoren mente det ikke var nødvendig om du kledde på babyen godt og med pledd før man går rett ut i en varm bil. Her nede er det ikke vanlig at det er kaldt i februar, men det kan bli kaldt[8|]

Jeg skal ta med ulltøy bestemor har strikka til babyen som han skal ha på seg på vei hjem, og noen klær til å ha under det....

Og et pledd eller noe han kan ha i bilstolen over seg[:)]

ORIGINAL: Nallepu

Dere sier klær til babyen, men hva slags klær? Jeg har ikke kjøpt noe bobledress eller lignende fordi jordmoren mente det ikke var nødvendig om du kledde på babyen godt og med pledd før man går rett ut i en varm bil. Her nede er det ikke vanlig at det er kaldt i februar, men det kan bli kaldt[8|]

Små babyer (og spes nyfødte) skal ha det godt og varmt, så jeg syns det høres rart ut hvis jordmor har sagt du ikke trenger bobledress eller vinterdress når du skal ut.. Greit at du skal rett i bil, men likevel.

Vi har iallefall kjøpt vinterdress som hun skal bruke hver gang hun skal ut og ullbodyer og andre varme klær. Jordmor sa at det var SÅ mange foreldre som kledde på nyfødte altfor lite.. Tenk så varmt de har det inni magen..

Vi måtte jo kle på den lille, men trengte ikke bobledress...jeg har ullundertøy og varme klær til å ha over og det holdt mente hun. Da kjøper jeg en boble/vinterdress i morgen så har jeg[;)] Bedre å ha det om det brått blir kaldt den dagen vi skal hjem fra sykehuset.

Takk for svar[:)]

Ja tror nok det er greit å ha [:)]
men det er ikke så lett å vite heller da hvis man ikke har barn fra før av.. Kommer til å spørre jordmødrene om alt mulig rart jeg etter at jeg har født.. [:D]

Veldig greit å få tips fra dere andre om hva en skal ha med seg på sykehuset!
Tenkte jeg skulle begynne å handle inn og klargjøre meg nå. Er liksom på tide, det[;)]

Jeg lurer litt på dette med truser, jeg.... Det sto i en brosjyre jeg fikk av jordmora at vi måtte ha med engangstruser? Hvor får vi tak i disse? Og hvordan ser de ut?
Hvor store bør vi forresten kjøpe amme bher i forhold til den strl vi bruker nå?

Litt usikker på det med str. på amme bh, men når det gjelder en gangstruser så har de vel det på sykehuset, ellers får man kjøpt det på sykehuset.
Jeg vil ikke bruke de, så jeg har kjøpt meg noen store myke truser selv jeg[:)]

men hvilken str tar dere med på baby klærne dere som tar med d??? hva om de minste klærne ike passer da? hva tar dere foresten med av baby klær?

ORIGINAL: 87alenemamma

men hvilken str tar dere med på baby klærne dere som tar med d??? hva om de minste klærne ike passer da? hva tar dere foresten med av baby klær?

Jeg har med ett sett i 50 og ett i 56...Vinterdressen har jeg kjøpti størrelse 56 så har jeg en noen uker om den er litt stor[;)]

ORIGINAL: Nallepu

Jeg har med ett sett i 50 og ett i 56...Vinterdressen har jeg kjøpti størrelse 56 så har jeg en noen uker om den er litt stor[;)]

Samme her.. [:)] Greit å ha litt å velge i på veien hjem [:D]

Pakket body, sparkebukse, sokker, tynn lue, vinterlue, votter, vinterdress og strikket hel dress.

Back
Topp