Hva skal dere ha i vognen på sommeren?

Kasper og Emmas mamma!

Gift med forumet
Kasper er født på vinteren, og han hadde saueskinn og dunpose når han var nyfødt... Skal dere ha saueskinn  nå på sommeren?

Det SIES jo at denne skinnfellen skal regulere kroppstemperaturen, så får vel prøve ut igjen - selv om det ikke fungerte sist ;) Og kjenner jeg "sommeren" rett så svinger vel været såpass at vi kan bytte ut vogninnholdet omtrent hver dag :S Skinnfell den ene dagen og helseteppe den neste........

jeg skal ha cizza sin vognpose i utgangspunktet så er nok ikke vits med
soveskinn i vogna men vil ha d i senga

her har jeg rett og slett tenkt å kjøpe en dundyne på princess, som skal brukes i vugge og i vogn.. Såkalt helårsdyne...Den er anbefalt av NAAF..

Det kan dog bli i varmeste laget på de varmeste sommerdagene, så da blir det vel et helseteppe evt med et vognteppe av ull på toppen, evt fleece pledd over helseteppe...?

Eller er jeg helt på vidda?

ja! klart skal jeg ha lammeskinn i både vogna og senga. Skinnet er lufitg og regulerer temperaturen slik at babyen sliper å bli klamm eller kald. Så skinnet er et must sysn jeg. Ellers er det jo alt etter tempen: helseteppe i tynn ull eller bomull eller silkebalnding. Har veldig lyst på bambus/silke helseteppe. Får se om jeg finner passelig garn å strikke av.

Ja, her skal vi ha lammeskinn....emoticon

Vi skal ha lammeskinn i vogna (og i senge, og sikkert i bilstolen).

Lammeskinn er det eneste som har funka for at Olalai ikke har blitt klam og svett, uansett hvor varmt det har vært ute. (Avhenger jo av at man ikke har på syntetiske klær, da mister ulla egenskapen.) Jeg sverger til silkeull på de varmeste dagene, så er jo mer enn middels glad i ull :p

Her blir det madrassen i vognen med et trekk over. En pute og en dyne. hvis det er varmt blir det et helseteppe bareemoticon Sønnen min er født i slutten av juni og det året han ble født lå han bare i body med et helseteppe over seg. var så varmt i juli mnd. at han fikk varmeutslett.  Så alle de fine baby klærne ble ikke brukt.
Men nå skal ei venninne av meg få noe av klærneemoticon

Laken på madrassen og lammeskinn som babyen ligger på.
Sikker et par gulpekluter.

Utover dette har jeg kjøpt en vårpose også, men vet ikke akkurat hvor varm den er.
Blir nok mye helseteppe og muligens et tynt ullteppe over.
Kommer veldig ann på temperaturen og om det blåser.
Og selvsagt myggneting!

vi har planer om å ha lammeskinn under og en sommerdyne oppå som ikke er dun :) men må selvfølgelig se ting litt an :)

jcecilie skrev:
Her blir det madrassen i vognen med et trekk over. En pute og en dyne. hvis det er varmt blir det et helseteppe bareemoticon Sønnen min er født i slutten av juni og det året han ble født lå han bare i body med et helseteppe over seg. var så varmt i juli mnd. at han fikk varmeutslett.  Så alle de fine baby klærne ble ikke brukt.
Men nå skal ei venninne av meg få noe av klærneemoticon

Pute???
Babyer skal IKKE ha pute.
Ryggen og nakken tåler det ikke.
Anbefaler deg sterkt å legge vekk puta iallefall til minsten er ett år :)

Så dere legger ungen rett på skinnet hele tiden, uten laken eller noe imellom? Og det er da selvrensende, eller? Bare spør... ;)

hun damen som jobbet der når vi kjøpte sa at man gjerne legger en gulpeklut eller et tomt putevar der som hodet skal ligge så de slipper å få ullen rett på hodet og i ansiktet, pluss at da gulper ikke babyen på lammeskinnet :) så det kommer vi til å gjøre :)

har kjøpt et lite lammeskinn i bunnen og en sommer (dun) dyne for litt kjølige dager. På en varm dag tenker jeg det er nok med et helseteppe :)

Vi og kommer til å bruke putevaret eller en gulpeklut ved hodet til babyen :)

Her er planen å ha korthåret lammeskinn i bunn, og en helårs-dundyne over. Er det veldig varmt bruker vi helseteppene jeg har strikket i ull/silke-blanding. De er veldig svale og regulerer temperaturen godt. 
Under hode legger vi nok en flanellklut eller noe.

Sommeren på vestlandet kan være veldig av og på, så greit å være forberedt på det meste. 

rugesola skrev:
Så dere legger ungen rett på skinnet hele tiden, uten laken eller noe imellom? Og det er da selvrensende, eller? Bare spør... ;)

jepp, jeg legger barna rett på skinnet, men i de tider de kunne gulpe (hadde egentlig ingen gulpeunger, men de hadde noen få uker hvor de kunne ha vert fare for det) hadde jeg en gass brettebleie under hodet slik at ikke gulpen kom på lammeskinnet.

rugesola skrev:

Rett på skinnet ja, for da har det best effekt, men OM babyen har eksem så skal det et tynt bomullslaken utenpå :)

Her blir det lammeskinn fra Nøstebarn og sommer-dundyneemoticon Også litt forskjellige pledd alt ettersom været endrer seg...

Hmmm, her var det mange lammeskinn. Jeg har tenkt at i sommer holder det med dundyne de fleste dagene. Og det blir nok noen dager med bare et tynt teppe også -må jo håpe det blir ordentlig sommer også ;-) De skal jo verken være for varme eller for kalde. Synes lammeskinn i juli høres varmt ut, jeg... Svigerinnen min skal lage et tovet ullteppe som jeg tenker å ha i bunn om det er kjøligere dager. 

Det fine med lammeskinnet er jo at det regulerer temperaturen. Så babyen blir nok mer klam i ryggen rett på madrassen enn på lammeskinnet om det er veldig varmt. 

Back
Topp