hva skal dere ha i vogna?

mammatilenliten

Flørter med forumet
Hva skal dere ha i vogna? Jeg bor i nord-norge og tenker at temperaturen ikke er no særlig høy. Har tenkt å ha lammeskinn, dyne og ullpledd i starten. Tror det blir for varmt igjen med vognpose. Syntes det er litt vanskelig å beregne :)

Jeg bor i Trøndelag og har termin 1 september, så jeg kommer til å bruke lammeskinn og dyne + ullteppe på kaldere dager :-)

Bor på østlandet og tenker lammeskinn og ullpledd/sommerdyne til å starte med. Fortsatt grei temperatur her da. Så kan man jo bare regulere litt med klær eventuelt :)

Nordnorge her og! Har lammeskinnpose fra da jeg var lita. Termin 1.sept, så ser været an om jeg bruker noe annet først!

Jeg bor på sørøstlandet og skal ha lammeskinn, dyne og teppe (bomull/ull ettersom hvordan temperaturen er denne september). Sist begynte vi vel med vognpose i november tror jeg, men dette kommer jo an på vær og temperatur.

Lammeskinn i bunn (det bruker vi hele året), tynt hjemmestrikka ullpledd, dundyne, vindtrekket til vogna. Regulerer temp med ullteppet eller dyna av hvis det ikke trengs. Tror ikke jeg kommer til å bruke vognpose siden hele vognbag-tida er i vinterhalvåret, det blir like varmt med skinn, tepper og dyne under vindtrekket.

Sniker her :p
Høres bra ut det du foreslår, skulle bare si at voksipose ikke blir for varmt i nord i september, med mindre vi får indian summer..
Den regulerer faktisk temperaturen veldig bra, og da kan du ha mindre på babyen i posen :)

Vi skal ha lammeskinn i nunnen og dyne i begynnelsen. Når kulda kommer tar vi i bruk voksiposen ❤ :)

Her blir det lammeskinn og dyne :happy: hvis det er kjølig så kommer jeg til å ha teppe under dyna.

Vurdere å bare bruke dunposen vi allerde har fra jentene var små.. Trenger jo ikke å igjen glidelåsen, men heller legge teppe oppå? Skal ta frem posen snart å se hvordan den ligger i vogna. Blir det trangt, så får vi kjøpe dyne og lammeskinn :)

Alt etter hvor varmt/kaldt det er. Jeg har kjøpt en god dunpose, men har og ulltepper og lammeskinn om posen blir for varm:) tenker at babyene ikke regulerer varmen så godt selv, så ser for meg at det er posen som blir brukt mest i allefall;)

Hvor kjøper dere lammeskinn? Har ikke tenkt så langt enda...

De selges feks på barnas hus og babyshop, men og princess o.l. Veldig stor prisforskjell, og vist du feks kjøper på barnashus, kan du kjøpe skinn med hull til selene i vogna.. Alt etter hva du vil ha:)

De selges feks på barnas hus og babyshop, men og princess o.l. Veldig stor prisforskjell, og vist du feks kjøper på barnashus, kan du kjøpe skinn med hull til selene i vogna.. Alt etter hva du vil ha:)

Ok! Tusen takk for svar. Hørtes veldig greitt ut å ha i vogna!

Termin 1sep og tenker lammeskinn og dyne. Gjerne bare lammeskinn og teppe. Alt etter temp. Jeg bor i stavanger

Back
Topp