Hva skal dere ha i sykehusbagen?

010000100

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
Er det noen som har pakket sykehusbagen?

Hva tar dere med?

Jeg leste et tips om å gjøre klart denne rundt uke 32.

Jeg må i første omgang begynne å handle inn ting som skal i bagen for har fremdeles ikke kjøpt noe særlig ig er førstegangs.

Har ikke pakket. Tenker å kjøpe meg litt nytt å ha med. Godt å føle seg vel i nye basisklær etterpå. Tenker å kjøpe en eller to enkle, løse kosebukser av ett eller annet slag. Gjerne mørk i fargen, for det er ikke så stilig å tusle rundt å føle at gigatrusebind vises. Noen gode, lange singletter. Jeg er varm allerede, og svettet MYE etter sist fødsel. Tar vel med en cardigan eller to. Halvsokker (igjen, det er varmt i kroppen etter fødsel). Romslig undertøy, ammebh(er). Ammeinnlegg. Toalettsaker. Tar vel med ekstra leppebalm /fukt. Kan være litt tørr luft, og jeg følte meg ganske dehydrert etter fødsel. Vannflaske med sportstut. Litt småmat. Halsdrops (oi som jeg pesa under fødsel sist =sår/tørr hals!!) kan være greit å ha med noen innesko. Hmm.. Kanskje greit å lage en liste med de tingene man pakker i siste liten som kan ligge ved baggen, slik som; mobil, mobillader, pengebok, kamera?, svangerskapspapirene.

Jeg har prøvd å lage en foreløpig liste ut ifra tips fra nett og andre tråder, men tilpasset meg.. Slik ser den ut nå:

Hårføner
Mykt toalettpapir
Ring å sitte på?
Ammeinnlegg av ull
Toalettsaker (+shampoo og balsam, sminke)
Penger
Babyklær
(Bilstol og babyteppe til hjemreise)
Vide og elastiske truser
Kamera og minnekort
Slippers
Helsekort og helseopplysninger
Behagelige klær(lang cardigan i tilfelle bleierumpe)
Lypsyl
Hårstrikk
Mat og drikke til mannen

Dette skal jeg pakke ned

- god stor singelet
- ammetopper
- cardigan
- joggebukse og eventuelt ei bukse til hjemreisen
- store truser ( selv om nettingtrusene faktisk er greie)
- sokker
- 2 ammebher
- ullinnlegg
- purelan til såre brystvorter
- slipperser
- mobillader
- fotokamera og videokamera
- tre sett tøy til babyen
- smokk, vil etablere ammingen før den blir brukt, men da har jeg med
- brystskold, sleit med amming sist, men håper å slippe å bruke det nå.
- helsekort
- toalettsaker
- sjokolade dersom fødselen drar ut
- morgenkåpe
- gave fra lillebror til storebror.Skal ta med storebror og handle en liten ting til lillebror når det nærmer seg så hyggelig at storebror kan få noe av den ferske lillebroren også :)

Jeg hadde gjort skikkelig research sist og pakket en STOR bag med alt som ble anbefalt å ha med. Tror jeg brukte ca 5% av det jeg hadde med.....
Det er virkelig ikke mye man trenger, de har jo alt på sykehuset.
Neste gang kommer jeg til å ta med blad/bok, mobillader, kamera, hjemreisesett til mor og barn, ammeinnlegg, slippers, hårbørste og litt sminke. Det er alt!

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg hadde gjort skikkelig research sist og pakket en STOR bag med alt som ble anbefalt å ha med. Tror jeg brukte ca 5% av det jeg hadde med.....
Det er virkelig ikke mye man trenger, de har jo alt på sykehuset.
Neste gang kommer jeg til å ta med blad/bok, mobillader, kamera, hjemreisesett til mor og barn, ammeinnlegg, slippers, hårbørste og litt sminke. Det er alt!

Sent from my iPhone using BV Forum
Samme her! Brukte toalettpapiret som de hadde på sykehuset og hadde ikke noe problem med at det ble sårt. Hårføner brukte jeg ikke, men klappet bare lett tørt med et håndkle (som tilhørte sykehuset). Brukte også trusene og innleggene/bindene de hadde på sykehuset og er glad jeg ikke brukte mine egne og blødde ut dem og slapp å måtte sette på en maskin med klær med en gang jeg kom hjem fra sykehuset.

Skal ta med bok, drikkeflaske, en pakke kjeks, kamera, videokamera, ladere, engangs ammeinnlegg, crocs, toalettsaker (shampoo, balsam, deodorant, tannkrem, tannbørste, leppepomade, maskara, strikker og hårspenner, hårbørste), hentesett til babyen og hjemreiseklær til meg, en joggebukse, singlet og cardigan til bruk på barsel, 1 amme-BH, 1 skift til babyen (satser på å dra tidlig hjem) og naturligvis helsekort og lommebok

lipsyl ihvertfall denne gangen, leppene ble tørre av all pesingen :p God drikkeflaske med sugerør i. Noen joggebukser, truse til hjemreise ( veldig kjekt bruke trusene man får på sykehus pga blødningene ), klær til babyen, tannbørste og litt basissminke og noe kremer til meg selv.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Sniker fra Juliforumet :)

Det jeg skal ha med eeeeeer:
- Helsekort, mobillader, kamera.
- 2-3 ammebher (har 2 forskjellige typer. En som er elastisk og en type fra glammom, så da får jeg heller velge å vrake til det som måtte være mest behagelig der og da :) )
- Ammeinnlegg. Kjøpte noen i ull sist, men ble aaaaldri brukt (var så heldig å slippe betennelse iallefall, men var veldig sår, så skal holde meg unna de som setter seg fast på nippelen iallefall..)
- Ammeskjoldet fra sist gang blir med i tilfelle jeg kjenner anntydninger til å bli like sår som sist. (baby kastet opp blod da jeg blødde fra brystvorten :p ) - Man vet aldri hvor lenge man blir der så tar ikke sjansen å la den ligge hjemme.
- Elizabeth Arden 8hour cream (etter annbefaling av ei her på forumet) for såre brystvorter :D
- 2-3 boxere? husker ikke hva jeg brukte sist. Blødde ganske mye så gikk for det meste med bleiene om jeg husker riktig :P
- Crocsene MÅÅÅÅ bli med. Jeg svetta som en gris på føttene etter fødsel, så er greit med noe som er lett å skylle av :)
- Nattpysj og kimonoen skal være med.
- 2 typer joggebukser. En lett og stretchy og en tykkere variant. Overdeler som går lett av med tanke på amming.
- Bikinitopp til badekaret. (hadde ikke med sist så velger å ha det tilgjengelig nå :) )
- Klær til baby såklart + teppe.
- Reiseveske med litt sminke, såpe med kokoslukt, sjampo og balsam i "reiseformat"
Ellers så skal jeg ha dette stående klart ca 2 uker før termin i en pose som er bare å raske med seg i full fart:
- Pakke med redbull, vannflaske og noe lettvint å spise som får opp blodsukkret. (lakrissnorer osv)
(kanskje det blir smørt på niste før vi drar, er noe vi kommer til å ta der og da istedet med tanke på at det er en kiosk på sykehuset...)

Back
Topp