Hva skal dere ha i stelleveska deres?

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Jeg burde jo ha erfaring på det området, men jeg hadde ei håpløs veske sist gang, så den måtte pakkes og ordnes for hver tur ut.. Nå har jeg bestilt meg jujube be all, og regner med jeg kan ha litt mer utstyr permanent der. Hva skal dere ha med? Jeg har laget meg en liste, men det blir bare rot å skrive via mobilen. Får ta det på pc'en evt til kvelden hvis jeg skrur den på.
 
Her ventes tredje - allikevel er jeg seinere ute med alle forberedelser denne gang..

Har solgt min emmaljunga m. matchende stelleveske - og er vel derfor egentlig på leting etter ei ny stelleveske... Synes mange av de fine er rådyre!
Skal ha Bugaboo Donkey vogn - kanskje noen som har tips til hva som kan passe? :)

Men inni den trenger jeg iallfall bleier, kremer, engangsvaskekluter, gulpekluter, smokker, skift til bebien, myk babybørste og et lite hånkle til å legge over stellematten i vesken.
Følger med på tråden din i tilfellet jeg har glemt noe :)
 
- bleier
- kluter
- handduk
- skifteklær
- stellematte
- salve
- evt smokker
- evt medisiner
- flasker, termos, mme..hvis amminga skulle svikte..
 
Siden jeg bor i sentrum, så kommer den nok til å inneholde rimelig lite med mindre vi skal på besøk hos min mor, hans far, venner eller min søster. Stamkafeen min ligger en fem minutters sakte gåtur fra leiligheten, og da er tiden heisen bruker opp i femte etasje regnet inn i det, så... Hehe.
 


Mortania skrev:
Siden jeg bor i sentrum, så kommer den nok til å inneholde rimelig lite med mindre vi skal på besøk hos min mor, hans far, venner eller min søster. Stamkafeen min ligger en fem minutters sakte gåtur fra leiligheten, og da er tiden heisen bruker opp i femte etasje regnet inn i det, så... Hehe.



Hehe, joda, bor ikke langt fra sentrum jeg heller. Men kan være kjekt å slippe å måtte kjøpe noe hver gang man er utpå fordi man ikke har med seg. Kan jo risikere å sitte med ørten tuber salve og diverse i tilfelle ;)
 
Får se hva som ligger i den fra sist, he he ;) Bruker kanskje stelleveska litt i begynnelsen, men forrige gang gikk jeg raskt over til at jeg hadde litt utstyr i den vanlige veska mi og bare brukte den. Synes ikke stellevesker er så fine...

Men, tilbake til spørsmålet: Kommer til å ha bleier i, skift (hadde en som var flink til å drite seg ut sist....), koseklut, våtservietter, stelleunderlag, salve, sutt og antibac. Tror det var alt igrunnen...
 
Jo, altså; dette blir nok innholdet i min stelleveske denne gangen:
Kommer jo litt an på hvor lenge vi skal være borte, og hvor vi skal, men dette blir sikkert basistingene isåfall:

- Bleier
- Våtservietter eller fuktede engangskluter (sist brukte vi de fra euroshopper, kjøpt på ICA iallefall)
- En liten flaske olje til vask av avføring som ikke vil bort med bare vann.
- Antibac hvis jeg ikke får vaska hender
- En type stellekrem hvis stumpen skulle bli sår
- En rull bæsjeposer til møkkete bleier eller klær (var veldig kjekt sist gang husker jeg)
- Gulpekluter
- Ekstra klesskift til babyen
- Ekstra klær til meg hvis vi får gulpebarn denne gangen. Eller ved lekkasjer. (kan fort skje gitt..)
- Ammeinnlegg (av erfaring kan det fort være nødvendig med noen ekstra)
- Engangsstelleunderlag til å legge oppå stellematta, eller et lite håndkle.

Og så vil jeg jo ha med mobil, penger og nøkler. Og evt en vannflaske og noe tyggis eller pastiller eller noe.


Ser nå at det ser voldsomt mye ut, men jeg orker ikke å bytte ut innholdet for hver tur denne gangen. Det brukte jeg nok tid på sist. Nå vil jeg bare kunne snappe med meg veska på tur ut.
 


Klatremus Lillemann skrev:
Jo, altså; dette blir nok innholdet i min stelleveske denne gangen:
Kommer jo litt an på hvor lenge vi skal være borte, og hvor vi skal, men dette blir sikkert basistingene isåfall:

- Bleier
- Våtservietter eller fuktede engangskluter (sist brukte vi de fra euroshopper, kjøpt på ICA iallefall)
- En liten flaske olje til vask av avføring som ikke vil bort med bare vann.
- Antibac hvis jeg ikke får vaska hender
- En type stellekrem hvis stumpen skulle bli sår
- En rull bæsjeposer til møkkete bleier eller klær (var veldig kjekt sist gang husker jeg)
- Gulpekluter
- Ekstra klesskift til babyen
- Ekstra klær til meg hvis vi får gulpebarn denne gangen. Eller ved lekkasjer. (kan fort skje gitt..)
- Ammeinnlegg (av erfaring kan det fort være nødvendig med noen ekstra)
- Engangsstelleunderlag til å legge oppå stellematta, eller et lite håndkle.

Og så vil jeg jo ha med mobil, penger og nøkler. Og evt en vannflaske og noe tyggis eller pastiller eller noe.


Ser nå at det ser voldsomt mye ut, men jeg orker ikke å bytte ut innholdet for hver tur denne gangen. Det brukte jeg nok tid på sist. Nå vil jeg bare kunne snappe med meg veska på tur ut.

Word!
Jeg ble så lei av å pakke alt hver gang vi skulle ut sist gang 
Nå blir det bare å slenge den med tenker jeg 
 
Har jeg ikke tenkt på ennå, men noe slikt kanskje:

evt. smokk
gulpeklut
et ekstra skift
et par bleier
våtservietter
et par hunde/bæsjeposer?
et par ammeinnlegg, kanskje?
Og en liten drikkeflaske med vann til meg selv:P
 
-Bleier
-Våtservietter 
-Skift til babyen
-Tutter
-Penger, mobil og nøklene mine
-Håndkrem

Minst mulig dilldall egentlig..blir bare rot. kremer og sånn til babyen har  jeg ikke tenkt å bruke med mindre han blir sår (de andre har ikke hatt behov for en eneste krem omtrent!)
 
kommer til å ha omtrent det dere andre nevner. I tillegg til det opplagte er vel hundeposer og håndkrem det jeg alltid passet på å ha med meg de andre gangene.

og enig i det med at det er deilig å ha stellevesken stående klar til tur: bare etterfylle med bleier, skift ol
 
Kommer vel til å ha det som er nevt over her! Må bare finne meg ei stellevæske først!
Hvilken skal dere ha?

 
Bleier
Gass kluter/gulpekluter
Ekstra klesskift
Silulen
Purelan (reddet ammingen i starten!!)


Og det jeg ellers måtte finne på at jeg må ha med når vi skal ut på noe:)
 


Litago2småtroll skrev:
Bleier
Gass kluter/gulpekluter
Ekstra klesskift
Silulen
Purelan (reddet ammingen i starten!!)


Og det jeg ellers måtte finne på at jeg må ha med når vi skal ut på noe:)

Purelan anbefales! Jeg bruker den som leppepomade også - den er kjempegod!!
 
I min er det alltid(storesøster sin, blir vel det samme til vetlebroren, med små unntak):
Bleier
Stellematte
Eingongklutar/våtserviettar
Sinksalve
Solkrem/Solbriller
Ekstra skift kler(body, sokkar,strømpebukse)
Ekstra smokkar
Som oftast eit måltid(yougurt og havregryn), drikke og evt frukt.

Har forresten acta graco sin stelle veske og er kjempe fornøyd. God plass og lurt innreda.
Skal ikkje kuppe tråden her, men treng ein ei stelevæske til, til neste mann altså???
 


juninurk skrev:
I min er det alltid(storesøster sin, blir vel det samme til vetlebroren, med små unntak):
Bleier
Stellematte
Eingongklutar/våtserviettar
Sinksalve
Solkrem/Solbriller
Ekstra skift kler(body, sokkar,strømpebukse)
Ekstra smokkar
Som oftast eit måltid(yougurt og havregryn), drikke og evt frukt.

Har forresten acta graco sin stelle veske og er kjempe fornøyd. God plass og lurt innreda.
Skal ikkje kuppe tråden her, men treng ein ei stelevæske til, til neste mann altså???



Nei, man trenger vel ikke to stellevesker. Men jeg gjorde et gedigent bomkjøp sist gang, og kjøpte aldri ny da. Brukte ei vanlig veske med ett rom, og det var bare kaos og styr for hver gang jeg skulle bort. Måtte pakke for hver gang. Og det orker jeg ikke denne gangen. Og siden vi ikke bruker særlig med penger på utstyr denne gangen kjøper jeg meg en ordentlig veske. Forhåpentligvis kan den brukes noen år.
 
Trenger ikke så mye i deg veska syns jeg...

Mens man ammer:
- Bleier
- Våtservietter
- Ekstra smokk
- Ett ekstra skift
- Engangs-stellematte eller håndkle
- Ekstra ammeinnlegg

Etter amming er over hadde jeg med termos med varmt vann, og tåteflaske med ferdig oppmålt NAN-pulver, og kanskje en banan eller noe... 

Ellers må man jo bare se an hva man skal... 
Det er veldig lett å overpakke bare sånn i tilfelle. 
 
-Bleier
-Våtservietter/engangsservietter
-Rumpesalve
-Ammesalve
-Ammeinnlegg
-Skift til baby
-Skift til storesøster
-Ekstra topp til mor
-Solkrem
-Smokk
 
Back
Topp