Hva skal dere gjøre i romjulen?

Lizzie83

Flørter med forumet
Jeg og min mann snakket akkurat om hva vi skal bruke romjulen til. Vi er begge lærere, og er dermed velsignet med mange fridager. Vi har en gutt på 4 år som må aktiviseres. Familieplaner har vi kun lille julaften, julaften og 1. dag, så dermed gjenstår mange dager som må fylles med noe. Vi er begge to mennesker som liker at det skjer litt, men nå står vi litt låst fast på hvordan vi kan gjøre disse dagene best mulig for hverandre og fireåringen. Vi vil dra i skøytehallen en dag, og i skogen og grille en dag, men det er liksom bare to dager, det er mange igjen.Forslag til ting å gjøre mottas med takk!

Hvordan ser deres romjul ut?

Vi skal ha litt middagsbesøk, også blir det vel ganske rolig.. Mannen min jobber natt i romjula, så må vel finne på noe med ungene så han får sove på dagtid. Ikke så lett når det ikke er snø ute syns jeg. Kanskje en kinotur en av dagene, også håper jeg at de vil holde på litt med nye leker.

Vi skal i flere familie selskap. Så tenkte vi og kjøre opp til snøen. Ca 2-3 timer vekke. Så barna får se litt snø den dagen hvertfall. Blir sjelden snø her. Og eldste får kjelke til jul så den må vi teste. Eller så er det deilig og ha fri med barna. Og tilbringe dagen hjemme. Kan lage trolldeig eller noe hjemme?

Vi skal kose oss med barna<3 verken vi eller barna ønsker og legge fullt program, så vi tar det litt fra dag til dag og som det kommer:-) noen familieselskap er fastsatt, men mesteparten av dagene har vi fri til å gjøre som det passer oss der og da:-)

Vi har også kun tradisjon og fullbooket lille julaften til og med 1.dag. Så i år skal vi faktisk til badeland i Berlin! Det er en flyhangar som er gjort om! Et helt fantastisk sted som både vi og barna elsket når vi var der sist! Gleder oss maks! :)
Ellers måtte vi nok tatt en tur på Leos lekeland, kino, badeland, grille ute og ellers bare slappe av! :)
Liker å ha litt planer så skjønner godt at du spør om tips - i hvert fall når været bare er vått!

Har ikke så mye planer egentlig.. Blir mye hos mine foreldre og søsken, og da koser vi oss alltid :) tar dagene som de kommer :)

Her blir det familieselskap og besøk hver dag i romjula. I tillegg skal jeg på jobb et par dager.

Men vi gjør ikke så mye "organisert" i jula. Ut å leke/gå tur på dagtid, ake om det er snø. Og ellers middager og sånt med familie på ettermiddagene. :)

Vi har også kun tradisjon og fullbooket lille julaften til og med 1.dag. Så i år skal vi faktisk til badeland i Berlin! Det er en flyhangar som er gjort om! Et helt fantastisk sted som både vi og barna elsket når vi var der sist! Gleder oss maks! :)
Ellers måtte vi nok tatt en tur på Leos lekeland, kino, badeland, grille ute og ellers bare slappe av! :)
Liker å ha litt planer så skjønner godt at du spør om tips - i hvert fall når været bare er vått!
det var langt å reise for å bade;-)

Vi har besøk så mye er litt opp til de.

Jeg håper det kommer litt snø, da blir det både aking og ski. Ellers blir det kanskje en (kort) tur i skogen med grilling og kino.
For egen del må jeg se hvordan bekkenet mitt er på hvor mye jeg kan gjøre. ..

Ingenting... Bare lade opp og kose oss hjemme, alle sammen! :) lille julaften er det film og tvkos hjemme, jeg skal ha julaften hjemme i år så jeg har nok å henge fingrene i egentlig...
Første dag blir hos svigers så har vi ikke mer planer før nyttår :/

Lillejulaften skal vi til svigerbror da sønnen hans skal være med moren sin på julaften, så det blir en liten pakkeåpningsseanse med besØk av Nissen osv. Deretter pynte juletre med ungene ❤
Julaften skal vi kose oss hele formiddagen med julestrømper og tv.. jeg må steke ribbe som skal tas med til foreldrene mine for middag og noe pakkeåpning, deretter går turen til svigers for kaker kaffe og enda mer pakker..

1 juledag er det middag hos svigers, og så skal vi på fest med noen vennepar, kanskje ut på lokale puben for konsert. Får se hva formen tilsier:) resten av romjula har vi ingen planer, ungene skal være mye hos faren sin... hadde håpet på at vi kom inn på hytta i jula men det ser dårlig ut pga null snø og dårlige iser på vanna... Må kjøre snøscooter inn og da er man litt avhengig av snø.... :P

Vi har masse juleselskap i romjula, både hos min og hans familie. Tror nok vi kommer til å slappe av mye ellers og finne på noe om vi vil.

Vi får familien min på besøk på julaften i år, gleder meg veldig, færste året vi feirer julaften hjemme :) skal på julefrokost 1 juledag hos familien, og 2 juledag skal vi på julefrokost med venner, etter det er det bare avslapning for min del :) samboer skal spille fotballcup søndagen :) Ellers blir det nok besøk hit og dit ettersom det passer for oss og andre :)

Her blir det litt stress frem til 27.desember.

Vi har ikke noen av ungene hjemme på julaften i år. Så mannen og jeg skal til mora hans (brodern og faren hans er på arbeid i jula). Så 1. Juledag må vi kjøre 6 timer for å hente guttungen og ender opp hos min mamma for middag og blir der over natta :-)
2. Juledag henter vi jentungen og kjører hjemover, som er 2 timer. Og 3. Juledag blir det julefeiring med middag og gaver sammen med barna våre, svigermor og min mamma som også ville komme :-)

Etter det skal vi bare kose oss og slappe av! :-)

Lillejuleaften har vi invitett foreldrene og søskene mine på grøt.
Juleaften skal vi kose oss hjemme på formiddagen, og opp til familien min å spise middag og åpne gaver.
1. Juledag koser vi oss nok bare hjemme.
2 . juledag skal jeg jobbe.
Søndagen har vi invitert alle søskene våre med følge og noen venner på fest og moro. Mannen og brødrene skal springe nyttårsmarathon på formiddagrn.
Ellers ingen planer. Har bursdag i romjulen så skal sikkert feire litt.
Invitert svigermor og brødrene til mannrn hit på nyttårsaften. Men har ikke troen på at de kommer

Vi var på middag hos min pappa den 22, så tok vi hans pappa hjem til jul den 23. (Han har fast plass på gamlehjem) så feiret vi jul med hans foreldre og bror, satt i pysjen og glante på tv hele 1.dag. og i dag har vi vært på familiemiddag hos min pappa igjen. Også er det mamma og familien til stefaren min som står for tur 3.dag. så er det hjem til seg selv på mandag, og nyttårsfeiring med mormoren min, om vi får det til å gå med buss. Eventuelt taxi/råd til taxi :)

var hos svigerfar julaften, svigermor 1.juledag, hennes mor i går (2.juledag) og idag blir det svigermor igjenn. Storebror drar til pappan i morgen så da blir det avslapping resten av året :)

Back
Topp