Hva skal dere gjøre i helga da?

Papillon

Elsker forumet
Noen som har store planer for kommende helg? Vi skal på hyttetur. Første overnattingstur med tre små. Wish me luck... lol. Tror det kan bli bittelitt utfordrende å få alle tre til å sove på et nytt og fremmed sted. Men vi drar avgårde med godt mot og håper det beste. Skal bli godt å komme seg ut en tur i alle fall. Blir ikke de lange skiturene, men litt skileik utenfor hytta og masse kos foran peisen skal vi få til.

Hva skal dere gjøre da?

Ingenting....og det er egentlig deilig.

Vesla skulle ha vært på besøk hos bestemor og bestfar, men de er syke. Og veslegutt begynner å surkle og pipe i brystet igjen, så vi er forsiktig med å ta ham ut i alle disse kuldegradene. Kan bli litt kjedelig, men vi får prøve å kose oss som best vi kan.

Vi skal bare være hjemme, knerten er forkjølet og har vært hjemme fra barnehagen siden tirsdag så håper han blir bedre i løpet av helga. Skal benytte meg av hjemmehelg til å få ryddet litt her, er så lei av at vi aldri får ryddet ordentlig og føler for å ha det litt ryddigere når jeg skal ha barseltreff på tirsdag :P
Ellers skal vi kose oss med leking og god mat :D

Lykke til, Papillon:-D Men det kommer sikkert til å gå kjempebra! Kos dere på hytta. Jeg skal på fest, og jeg gleder meg:-D

Vi skal ha dåp på søndag! :) Så resten av helgen går til dåpsforberedelser.

millemari skrev:
Vi skal ha dåp på søndag! :) Så resten av helgen går til dåpsforberedelser.

Ble det en vellykket dag? Skriv litt i den store selskapstråden da! Den ligger sikkert en side eller to lenger bak nå. 

Vi hadde tidenes verste hyttetur... menmen. Prøver igjen senere!

Uffda, tidenes verste hyttetur? Hva skjedde?

Lucmam+Vic skrev:

Hehe, vet ikke helt om jeg skal fortelle alt... Tror det høres verre ut enn det var da. Men i alle fall. Hytta er uten strøm og vann og utedoen er et provisorisk skur bygd av forskalingsmaterialer for femten år siden. Vi har tre unger under fire - det i seg selv er en logistisk utfordring. Hytta har ikke bilvei helt fram og det er først i år eldste frivillig går på ski. Toåringen prøvde for første gang på lørdag. Når vi kom fram til hytta var det skittent og rotete. Vi deler hytte med slektninger som ikke rydder opp etter seg og det var virkelig ille. Stemningen steg ikke akkurat i taket, da mannen måtte begynne å koste gulvene og jeg vasket kopper (som hadde stått i et uvisst antall mndr...) ved ankomst. Inne i hovedrommet var fire av fem bord stappet fulle med rot, vi måtte rydde ett etter ett... Fortsatte med å skifte duker og sengesett (på det ene rommet vi kom oss inn i, det andre soverommet var blokkert av rot, så mannen og yngste sov på en madrass i stua) Ungene var mer enn sutrete og ulydige hele helgen. Hvis jeg eller mannen sa noe, gjorde de konsekvent det stikk motsatte. "Ikke klatre på stolen, er du snill!" *DUNK* "Vrææææl!" osvosv... Det var faktisk så ille at vi tilslutt måtte le. Makan til rævva tur skal du se lenge etter. 

MEN - det var deilig å komme seg ut på ski igjen, så vi prøver på nytt - gir oss ikke så lett.

ps! Glemte visst å nevne at vi fikk parkeringsbot da vi kom ned på parkeringsplassen på søndag. Nice!

Papillon skrev:

Lucmam+Vic skrev:

Hehe, vet ikke helt om jeg skal fortelle alt... Tror det høres verre ut enn det var da. Men i alle fall. Hytta er uten strøm og vann og utedoen er et provisorisk skur bygd av forskalingsmaterialer for femten år siden. Vi har tre unger under fire - det i seg selv er en logistisk utfordring. Hytta har ikke bilvei helt fram og det er først i år eldste frivillig går på ski. Toåringen prøvde for første gang på lørdag. Når vi kom fram til hytta var det skittent og rotete. Vi deler hytte med slektninger som ikke rydder opp etter seg og det var virkelig ille. Stemningen steg ikke akkurat i taket, da mannen måtte begynne å koste gulvene og jeg vasket kopper (som hadde stått i et uvisst antall mndr...) ved ankomst. Inne i hovedrommet var fire av fem bord stappet fulle med rot, vi måtte rydde ett etter ett... Fortsatte med å skifte duker og sengesett (på det ene rommet vi kom oss inn i, det andre soverommet var blokkert av rot, så mannen og yngste sov på en madrass i stua) Ungene var mer enn sutrete og ulydige hele helgen. Hvis jeg eller mannen sa noe, gjorde de konsekvent det stikk motsatte. "Ikke klatre på stolen, er du snill!" *DUNK* "Vrææææl!" osvosv... Det var faktisk så ille at vi tilslutt måtte le. Makan til rævva tur skal du se lenge etter. 

MEN - det var deilig å komme seg ut på ski igjen, så vi prøver på nytt - gir oss ikke så lett.

ps! Glemte visst å nevne at vi fikk parkeringsbot da vi kom ned på parkeringsplassen på søndag. Nice!

Papillon skrev:

Lucmam+Vic skrev:

Fy!! Første regel er jo at man skal etterlate hytta i lik tilstand man selv ønsker å møte den i, dvs ryddig og ren! Uff, da hadde jeg blitt fryktelig irritert, ja...

Skjønner godt at dette ikke var helt den store hytteturen, men godt at du er ved godt mot alikevel. Og da en parkeringsbot på toppen av det hele, skikkelig perfekt avslutning på en "herlig" helg

Back
Topp