hva skal dere bruke??

adi

Elsker forumet
jeg er så i tvil om hva jeg skal bruke som yttertøy til baby.....
føler at vindtett dress er litt i ovekant...?
men finner jo ikke jakke heller til så små....
hva har dere kjøpt???

Har ikke kjøpt noen ytterjakke. Har en strikkejakke i babyull ellers blir det nok varmt nok i vogna med dyne og teppe(r).

Ikke tenkt så langt, tenker det blir nok med tepper og dyner ei stund. Har i tilfelle en dobbel fleecedress jeg kan tre på.

Har litt ullklær som jeg tenkte å bruke som ytterklær. Ellers blir han nok ikke å fryse i vogna med enten pose, dyne eller tepper :)

ja...men hva når baby gråter og må opp av vogna.....???

Jeg tror nok det holder med ullklær her. Det nærmer seg snart sommer, så tror ikke man trenger å fullpakke de med klær heller. 

Har kjøpt sånn søt bamsedrakt som jeg tenkte jeg skulle ta med itilfellet det er surt og kaldt ute.. hvis ikke tror jeg det holder med vanlige klær (passelig til tempraturen da så klart..) og et teppe eller to. :)

Jeg har noen søte små hettegensere som jeg kommer til å bruke som jakke, hvis det er behov for det. Så blir det små ullsokker/ullsko og ullvåtter tilfelle det er litt kjølig ute. Hvis vi trenger noe annet yttertøy så kjøper jeg det når babyen er født.

Med nr 1 some r født i februar hadde vi ikke "ytterklær" på han før vinteren/høsten kom..
Hadde ikke behov for noe annet enn ullklær, både i bilstol og vogna (+ tepper da og voksipose)
Det er værre å ha for mye på et barn enn for lite da de ved overoppheting ikke årker å gi beskjed om ubehag, de bare døser bort og det som værre er..

Med maibaby vurderer jeg ikke engang å kjøpe noen form for ytterklær, må barnet akutt opp av vogna ved eksempelvis en lang gåtur med vogna har barnet tepper å ha rundt seg.. Noe videre lange gåturer i begynnelsen ser jeg ikke helt for meg heller så regner med det blir fin sommer før de lengste turene oppnås (pga form etter fødselen).

Janus har små ulljakker helt ned i nyfødt str. De er kjempe fine, finnes i hvitt, rosa og brunt[:)]

For min del har jeg fått mange strikkejakker i både ull og bomull, så jeg kommer til å bruke disse i vogna. ELSKER strikketøy, lundt og varmt:) Har også en relativt tynn dress etter lillemor, men den blir litt vel varm i mai tror jeg[:)]

Men for all del. Har opplevd 17.mai med sludd i lufta, og jeg bor på vestlandet. Andre år kan det vært 20 gradet. Så derfor er det lurt å være forberedt på det meste, hehe. Vanskelig tid å spå i grunn[:)]

ORIGINAL: jente05

Janus har små ulljakker helt ned i nyfødt str. De er kjempe fine, finnes i hvitt, rosa og brunt[:)]

For min del har jeg fått mange strikkejakker i både ull og bomull, så jeg kommer til å bruke disse i vogna. ELSKER strikketøy, lundt og varmt:) Har også en relativt tynn dress etter lillemor, men den blir litt vel varm i mai tror jeg[:)]

Men for all del. Har opplevd 17.mai med sludd i lufta, og jeg bor på vestlandet. Andre år kan det vært 20 gradet. Så derfor er det lurt å være forberedt på det meste, hehe. Vanskelig tid å spå i grunn[:)]

aha.......janus....[:)]
å så lenge de kan fåes i hvit er jeg veldig fornøyd[:)]

Gud... Har ikke kjøpt noenting jeg[8D]

De ligger vel mest i vogna de første mnd, og kan ha teppe rundt seg når de er oppe av vogna[:)]

Jeg har litt ulltøy og en fleccedress... Håper ikke det skal bli så kaldt at jeg trenger noe annet

Jeg har en herlig liten ytterjakke i bomullsstoff som mamma kjøpte til lillemann i England nå i påska, som jeg tror blir perfekt [:)] hvis ikke så har jeg kjøpt en veeeldig tynn fleecedress på cubus også, som jeg kan se for meg er kurant hvis det skulle være litt kjølig den første tiden... [;)]

ORIGINAL: adi

jeg er så i tvil om hva jeg skal bruke som yttertøy til baby.....
føler at vindtett dress er litt i ovekant...?
men finner jo ikke jakke heller til så små....
hva har dere kjøpt???

Tar det mer som det kommer. Har ikke kjøpt noe ennå. Men har en sovepose hun kan ligge i midlertidih hvis det er kaldt ihvertfal. Også har vi masse tepper og sånn.
Vindjakke blir det nok ikke uansett. De er så små vettu at om man har en strikkejakke foreksempel så holder det for de er jo stort sett nedi vogna når man er ute og det begynner jo å bli varmt nå[:D]

Har en fin strikkejakke, ellers hvis det er surt, her i stavanger blåser det ofte en sur vind, da kommer vi til å ta på henne "bamsedressen" [:)] med vanlige klær under... (og dyne)

jeg har ulldress, da det kan være litt kaldt her oppe i nordnorge [:)] utover det skal jeg bruke ullpledd og voksipose i vogn.

Bare ulltøy og tepper. Skal få sånn lammeskinn av barnets oldemor og det varmer også godt bunnen av vogna ved behov

Back
Topp