Hva skal dere bruke barnetrygden på?

Silje1985

Betatt av forumet
Vi snakker om å opprette en sperra boligsparekonto og la pengene gå rett inn dit i 18år. Da har jo jentungen litt egenkapital den dagen hun skal kjøpe seg noe eget. 

Det har vi snakket om å gjøre også.. Blir jo ikke noe lettere å få huslån etterhvert. Så vi syntes det er greit å gi frøkna en best mulig start på det voksne livet.  :)

Her skal den spares for egen lomme den første tiden slik at vi kan klare oss økonomisk om vi ikke får bhgplass til i 2013. Etter det skal den spares til guttenes ve og vel senere i livet :-)

Vi hadde samme planer, men havnet i en dårlig økonomisk situasjon dette året så vi har måtte brukt det på mat, klær og regninger til snuppa. Men vi skal begynne å spare igjen når vi begge får litt bedre inntekt.

klær og mat!:) er jo derfor man får de pengene! :)

Foreløpig har den gått inn til hennes sparekonto, men vi kommer til å ta den i bruk til henne når det er behov for det. Om hun bestemmer seg for å sa et utvekslings år i utlandet, eller har lyst på en moped, eller om det er litt større barnehageutgifter den ene måneden....
Tenker vi gjør det samme med mini i magen også :) sparer til vi trenger det. Foreldre skal kunne tjene såpass at de kan forsørge barna sine uavhengig av den tusenlappen i måneden synes jeg, selvfølgelig går ikke det alltid men jeg prøver hvertfall å legge unna de pengene :)

Live2Learn skrev:
klær og mat!:) er jo derfor man får de pengene! :)

Kunne ikke vært mer enig 

Her går pengene for dem begge inn på Barnas trygghetskonto. I forbindelse med den kontoen er det også forsikring på barna. Pengene på denne kontoen bruker vi når barna trenger nytt utstyr av diverse slag eller til forefallende utgifter om det skulle bli trangt en måned eller to. Når to stykker trenger ny sommer - eller vintergarderobe er det veldig kjekke penger å finne må jeg si. Vi bruker ikke opp alt, så kontoen vokser sakte, men sikkert.

De pengene skal helt klart sette på konto til barnet og de skal øremerkes bolig. Jeg vil gi mitt barn muligheten til å kunne komme seg inn på boligmarkedet istedet for å må regelrett kaste penger ut av vinduet ved å leie :) mine foreldre sparte penger til meg og broren min, og det er den mest fantastiske gaven jeg har fått. Vi ønsker å tenke økonomisk og langsiktig :)

Back
Topp