(Hva) skal dere bake til barselsbesøk?

Salvia

Forumet er livet
VIP
Julibarna2014
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Jeg tenkte jeg skulle bruke de nærmeste dagene til å bake, siden sola jeg hadde bestilt til permisjonstiden ikke brydde seg med å bli mer enn to dager.
Jeg regner med at samboers slekt dukker opp i store antall, min egen slekt bor stort sett for langt unna til at det blir noe særlig fra dem.

Skal dere bake og fryse ned, og i så fall hva?

Boller, kanelboller, vaniljeboller.. Blir mye boller her, tror jeg. :)

Har banankake, boller og kanelsnurrer i frysern. Også tror jeg at jeg kjøper inn no kjeks, twist eller lignende. Noe mer servering enn det orker jeg ikke tenke på :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Absolutt ingenting! Har da en mann som kan svinge seg rundt på kjøkkenet ;) Men jeg vil egentlig bare sette frem fruktfat når det kommer besøk, nå som det er sommer og sol. Og kanskje jeg får mannen til å handle is. Enkelt og greit :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ikke noe blir bakt i forkant her. Gjorde ikke det sist eller. Lager noe når jeg vet jeg får besøk, og har en mann som er i ferie til midten av august så da kan han hjelpe til. :)

Venter gutt med termin 23 juli.

Her har mamma og svigermor begynt å bake og fryse ned til meg. Tror det er gjærbakst stort sett. Synes det er litt morro at de baker til barselsbesøk da jeg mistenker at de kommer til å bære barselsbesøket som spiser det opp igjen!

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

I vår familie er tradisjon at de tar med seg noe, om det er barselsbesøk, bursdag o.l.. Fra min side blir det så enkelt som is, bær/frukt eller kjeks. Mannen er flink på kjøkkene så han kan jo alltids fikse noe :D

Ingen ting! Skal de komme hit, får de ta med seg.. Sånn som barselsbesøk opprinnelig vAr ment som :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Veldig enig her;)
Men om jeg orker blir det nok baking av boller/gjærbakst, ellers kjøper vi is:)
Styrer minst mulig, altså !
Dessuten er det jo sommerferie, så ikke sikkert det blir fullt hus med en gang:)

Tror nok jeg bestiller noen partybrett m sushi den dagen jeg kommer hjem fra sykehuset. Spørs hvem som kommer den dagen. Men jeg har sett frem til deilig alt-mulig-sushi+ iskalde ,gule alkoholfrie drinker med ananas og appelsin og mango. Og at dette serveres den dagen jeg kommer hjem.

Ellers kanskje jeg bestiller en stor kake fra venninne som er helt rå på deilige kaker. Holder vel noen dager den.

Hvis ikke, så syns jeg også at folk godt kan ta med seg litt. Kommer vel uansett til å ha frukt stående, siden jeg har fruktdilla:)

Har fylt fryseren med skuffkake og pizzasnurrer :D hadde bakedag igår og idag faktisk :)

Sent from my LG-P880 using BV Forum mobile app

Hvis jeg baker noe så er det fordi jeg kjeder meg eller har lyst på selv. Har ikke for vane å servere hver gang det er folk på besøk her fra før, så tror ikke noen forventer at det står noe på bordet når de kommer :)

Man må ikke alltid putte noe i munnen for å ha det koselig :D

-Appen

-men trenger ikke store mengdene da besøket bruker å ha med seg kaker og kaffekos :)

Tenkte å bake kanelboller og ellers ha noen ferdigposer med muffinsmix i skapet. De er gode og tar null energi å gjøre ferdig :)

Ingen ting! Skal de komme hit, får de ta med seg.. Sånn som barselsbesøk opprinnelig vAr ment som :)

Enig! Sist kom svigermor og mamma med kaker og kringler t fryseren.. :)

Kommer ikke til å bake noe på forhånd, tar det som det kommer rett og slett. Egentlig synes jeg folk kunne hatt med seg noe selv, men sånn er det ikke.

Tenkte jeg skulle bake litt kanelsnurrer og langpanne sjokoladekake som jeg deler og fryser :)
Men, får se an energinivået når permisjonen starter!

Tenkte jeg skulle bake litt kanelsnurrer og langpanne sjokoladekake som jeg deler og fryser :)
Men, får se an energinivået når permisjonen starter!
Omtrent den planen har jeg også, men det er like mye for min egen del som med tanke på barselbesøk. Husker rett og slett ikke hva som har blitt gjort de to forrige gangene... Svigers forventer ingenting når de kommer, og kanskje besøker vi like gjerne dem som at de kommer til oss (vi er naboer). Mine foreldre syns sikkert det er koselig med en matbit når de kommer på besøk, men sannsynligheten er stor for at de har med seg noe, de forventer i hvert fall ikke at jeg skal servere nybakt. De bor et par timer unna, så det er litt unaturlig at de skal komme på besøk og dra igjen uten å ha spist noe. Vet at når de kom på første besøk med lillebror så bestilte vi pizza som de plukket opp på vei til oss, så det blir vel noe tilsvarende enkelt. Det er heller ikke noe problem å be dem dekke bordet og ordne i stand så lenge det som trengs finns i skuffer og skap, dessuten er mannen forhåpentligvis hjemme de første dagene og selv om han insisterer på ikke å ta med jobben hjem (utdannet som og jobber som kokk), så kan han da trå til hjemme når det trengs!

Omtrent den planen har jeg også, men det er like mye for min egen del som med tanke på barselbesøk. Husker rett og slett ikke hva som har blitt gjort de to forrige gangene... Svigers forventer ingenting når de kommer, og kanskje besøker vi like gjerne dem som at de kommer til oss (vi er naboer). Mine foreldre syns sikkert det er koselig med en matbit når de kommer på besøk, men sannsynligheten er stor for at de har med seg noe, de forventer i hvert fall ikke at jeg skal servere nybakt. De bor et par timer unna, så det er litt unaturlig at de skal komme på besøk og dra igjen uten å ha spist noe. Vet at når de kom på første besøk med lillebror så bestilte vi pizza som de plukket opp på vei til oss, så det blir vel noe tilsvarende enkelt. Det er heller ikke noe problem å be dem dekke bordet og ordne i stand så lenge det som trengs finns i skuffer og skap, dessuten er mannen forhåpentligvis hjemme de første dagene og selv om han insisterer på ikke å ta med jobben hjem (utdannet som og jobber som kokk), så kan han da trå til hjemme når det trengs!
Har det som oss dere da, bare motsatt. Her er det mamma og pappa i nabohuset og svigers halvannen time unna. Blir til at man må ha noe å spise når de tar turen, men tror de hadde med sist. Pizza på veien er alltid kjekt :-)
Har fylt fryseren med skuffkake og pizzasnurrer :D hadde bakedag igår og idag faktisk :)

Hva er skuffkake? Har sett flere som har skrevet om det.
Tenke å bake boller med gult i da jeg har noe vaniljekrem stående som må brukes. Ellers tenker jeg det er greit å ha noe i frysern, men mest for vår egen del og ikke besøk. Blir ikke noe særlig ferie og da er det deilig å ha noe å kose seg med. Gubben er lærer og hjemme hele sommeren så han får diske opp om det er noe.

Sent from my SGP311 using BV Forum mobile app

Hvis jeg får lyst og orker kan det være jeg baker boller og legger i fryseren. Ellers tenker jeg barselbesøk av nærmeste familie kommer til å ha med seg noe. Og så er det veldig enkelt med frukt, bær og is i sommervarmen :)

-Appen

Back
Topp