Hva skal denne sædtesten bety??

• Trådstarter Trådstarter Bkno9788682
  • Opprettet Opprettet
B

Bkno9788682

Guest
Hei! Min mann tok en sædtest for en uke siden. Må være to røde streker = positivt, en = negativt. Han fikk en rød strek og en rød skyggestrekk, som og betyr at testen er positivt.

Men, han ventet ikke 48 timer siden sist utløsning, som man må. Har det såååå veldig mye å si?

Jeg ville tatt en ny, og venter de 48 timene man skal. Men det kommer jo an på om han ventet 24 eller 46 timer og da :)

Jupp! Men hvorfor er det så viktig at man tar først etter 48 timer siden sist utløsning?
Det vet jeg ikke. Har du forsøkt å søke det opp? Kanskje det må samles opp eller noe. Men vet helt ærlig ikke. Ville bare forholdt meg til bruksanvisning for et sikkert svar.

Jupp! Men hvorfor er det så viktig at man tar først etter 48 timer siden sist utløsning?
Fordi det tar et par dager å få opp max antall igjen, rett og slett. Så der et færre når det er gått kortere tid og da "falskt antatt lavt antall"

Trur det har noe med oppsamling å gjøre for å få mrst nøyaktig test... vet ikke... Men vil anbefale å ta en til etter 48timer for å gjøre det etter bruksanvisningen[emoji6][emoji6] mer sikkert svar[emoji6]

Fordi det tar et par dager å få opp max antall igjen, rett og slett. Så der et færre når det er gått kortere tid og da "falskt antatt lavt antall"

Ojaaa! Men siden det er lavere antall sædceller når man utfører prøven med engang, så er det vel naturlig å tro at svaret blir mer negativt? Han fikk iallefall positivt, selv om han ikke ventet. Kan vel kanskje tyde på at han har bra sperm.

Trur det har noe med oppsamling å gjøre for å få mrst nøyaktig test... vet ikke... Men vil anbefale å ta en til etter 48timer for å gjøre det etter bruksanvisningen[emoji6][emoji6] mer sikkert svar[emoji6]
Ja, tror det og!

Er vel kanskje for å få opp mer antall sædceller i testen. Er vel kanskje derfor han bare fikk en rød skyggestrekk nå, og ikke en klar rød strek. Pga for lite sædceller til å kunne evaluere spermen.

Bare et lite spørsmål, slike tester viser ikke de bare antallet, ikke kvaliteten på spermen?

Back
Topp