Hva skal bebis ha på seg hjem fra sykehuset?

Salami

Flørter med forumet
Julikulene 2020
Min mor har strikket to hentesett i ull mens mannen mener at dette kan bli for varmt for lille bebis. Vi bor i Oslo og det blir vell 30 grader i Juli...

Hva har dere tenkt å kle på bebis når dere skal hjem fra sykehuset?
 
Vi skal ha sett som en strikket av min mormor. Babymerino. Veldig tynt. Samme sett som storesøster - og som alle i min generasjon har hatt. Gammel oppskrift på boblestrikk :)
 
Sniker. Har termin i begynnelsen av august, men min mor har strikket hjemsettet og en nydelig romper. Hvis det er kaldt den dagen vi skal hjem blir det hjemsettet, men er det varmt så blir det romperen med body, strømpebukse og bomullslue :D
 
Body ell pysj sikkert er så varmt. Har med hentesettet som jeg, søstera mi og eldste dattera hadde på seg i tilfelle kaldere vær!
 
Mamma og bonusmamma har strikka litt hver. Mamma har strikka teppe, romper og lue og bonusmamma har strikka jakka og sokkene som hører til. Det er i kjempe tynn og deilig babyull. Er det 30+ og det blir for varmt tar vi heller noe annet, men de er jo så små og frøsne av seg at jeg tenker det går fint :) er bare å droppe jakka feks. Men håper det blir 15 grader og regn de første dagene etter fødsel :angelic::hilarious:
 
Min mor har strikket hentesett i babyull, men hun har også strikket en romper i babyull som han kan ha hvis det blir varmt. Evt så overtok hun en romper jeg begynte på i bambus/bomullblanding. Det eneste som er sikkert er at det blir noe mormora har strikket:rolleyes::hilarious::Heartblue
 
Sniker. Har termin i begynnelsen av august, men min mor har strikket hjemsettet og en nydelig romper. Hvis det er kaldt den dagen vi skal hjem blir det hjemsettet, men er det varmt så blir det romperen med body, strømpebukse og bomullslue :D
Vi har også det settet, det er såååå nydelig! ❤️
 
Mormoren har strikka hjem-settet bare med en liten shorts istedet for bukse - men det blir både for varmt og stort så det får vi bruke mot høsten! Vi reiser hjem til uka med fly, da blir det bomullstøy, lue og evt et helseteppe :)
 
Min mormor har strikket en jakke og sokker så tenkte å ha det på hvis ikke det blir for varmt. Ellers bare en body og bukse eller en kortermet sparkedress :)
 
Her blir det nok bare en helt vanlig body, bukse og lue. Om det mot all formodning skulle være kaldt får vi legge på et ullteppe :p
 
Har selv strikka et hentesett i en blanding av bomull og ull.. strikka i tynt garn så har et håp om at det skal være ok, temperatur til det :happy: har også med et annet hentesett i ren ull om det faktisk skulle bli kaldt, bor jo tros alt oppe i nord :playful::bag: og så har jeg evt et tynt og luftig pledd med :happy:
 
Tar med hentesett storesøster brukte, det er i lett merinoull. Viss det er veldig varmt så skal eg finna ein fin body/strømpebuksa den kan ha på. Vanskelig å sei kor stor den er og kor varmt det er. Men ein nyfødd er jo greit at har kle på armer og bein:)
 
Skal ha med body, strømpebukse og et luftig hentesett, så alt etter hvordan været er den dagen så får vi se hva vi kler på :) Skal også ha med pledd om det skulle trengs
 
På lørdag da vi dro hjem, var det sol og 30 grader. Hadde da på han body, bukse, sokker og en liten tynn lue. Da vi kom i bilen, tok jeg av han lua. :dummy::Heartblue Gudmoren min hadde strikket jakke, lue og sokker, men valgte å droppe det for det hadde nok blitt for varmt.
 
Blir ikke enig med meg selv, har flere alternativer. Har strikket tre ting som jeg føler jeg vil bruke som hentesett. En kjole i ren silke, en romper i Sandnes duo (50/50 ish merino/bomull) og en bleiebukse i Sandnes duo om det skulle bli veldig varmt. Alternativet er evt at hun får på seg det jeg syntes er finest i garderoben hennes :)
 
Mamma har strikket hentesett som vi skal ta med men vi må se ann den dagen vi drar hjem om det er 20 grader eller 30 grader. Har med vanlig klær også:) Var vist meldt ganske mye regn og rundt 20 grader her vi bor i juli så vi tar det som det kommer:D
 
Mamma har strikket hentesett i bomull/ull. Jeg er mest bekymret for størrelsen, aner jo ikke hvilken størrelse det er og hvor stor lille tassen kommer til å være. Settet må vel uansett tas på sånn at vi får sendt bilde til mamma, så får vi ha en reservepysj med sånn i tilfelle
 
Mamma har strikket en kjole, tøfler og lue i rosa og et teppe! Så blir det hvit body og strømpebukse under tenker jeg. Jeg håper det passer!:nailbiting::rolleyes:
 
Back
Topp