Hva skal barnet hete?

Tezzie

Andre møte med forumet
Hvilket navn har dere bestemt dere for?
Syns navn er kjempe vanskelig denne gangen. Har 3 barn fra før. 2 gutter og 1 jente. 4.mann er jente. Vi har egentlig mer eller mindre bestemt oss for Ellinor. Men slår meg ikke helt til ro med det.

På lista har vi

Ellinor
Olivia
Adele
Esther
 
Vi har bestemt oss, men holder det hemmelig til han er født. Gjorde det slik sist også.
Greit å slippe masse meninger om navnevalget på forhånd :happy:
 
Vi har ikke bestemt oss, vi venter en gutt og syns navnevalg er fryktelig vanskelig.
Foreløpig ser lista slik ut:
- Vetle
- Eskil
- Herman
 
Fine navn her i tråden.

Ellinor er et fint navn, personlig er Esther en favoritt hos meg.. og Eskil forsåvidt også.

Vi er ikke ett steg nærmere et navn enn hva vi var før et halvt år siden. Synes det er veldig veldig vanskelig denne gangen.
 
Vi klarer absolutt ikke bestemme oss. Med storesøster hadde vi et navn som begge elsker, var aldri snakk om noe annet enn det navnet. Nå har vi Selma, Celine, Andrea og Mathea på lista, men vet ikke hvilket at de vi ender på...
 
Vi har virkelig ingen anelse. Nærmeste til nå er rett og slett bare lillebror eller lillesøster :laughing002

Men har bestemt oss for å ta det som det kommer. Om vi ikke har noen forslag før baby er født er jo ikke det noen problem. Plutselig dukker det opp et navn vi begge faller for :)
 
Vi er ganske sikker på navnet snipp vil få, min søster fortalte alle det. Så da gjorde hun det litt lettere å ta samme navnet som hun ønsker. Vår gutt blir høyst sannsynlig å hete Julian Nataniel. Å vær ærlig om dere tror han kommer til å bli mobbet eller ikke, kan være vi ikke har sett det selv da vi liker begge navnene og aldri kunne tenkt oss å gjøre narr av noen med de navnene.
 
Vi er ganske sikker på navnet snipp vil få, min søster fortalte alle det. Så da gjorde hun det litt lettere å ta samme navnet som hun ønsker. Vår gutt blir høyst sannsynlig å hete Julian Nataniel. Å vær ærlig om dere tror han kommer til å bli mobbet eller ikke, kan være vi ikke har sett det selv da vi liker begge navnene og aldri kunne tenkt oss å gjøre narr av noen med de navnene.
Vi vurderte selv Julian før vi fikk vite at det ikke er gutt likevel:happy: Synes det er kjempefint! Kan ikke se for meg at det vil være noe «mobbenavn» verken Julian eller Nataniel. Er jo mange som heter begge deler i dag:)
 
Jeg elsker navnet Nelly, og har lenge hatt det som et navn jeg ville brukt om jeg noen gang fikk ei jente. Men selvfølgelig er det helt uaktuelt for babydaddy.

Vi begge liker, Lea, Ella, Bella, Mille

Lea kan vi ikke bruke siden det "stjal" onkelen og tanten min da de fikk ei jente. (De visste ikke at de gjorde det :p)
Ella har også vært en favoritt lenge for meg, men plutselig havna det på navnetoppen og da er det ikke så fristende lenger.
Bella er litt uvant, og vet ikke hvilket tonefall vi skal bruke om det blir det.
Mille høres ut som Nille.

Han liker Isabelle eller Ada. Der er ikke jeg helt enig, selv om det er veldig fine navn. Men jeg har kommet med forslag on Nelly Isabelle.

Jeg har selv vurdert om kanskje Melly/Mellie kan funke :hilarious: siden en av grunnene til at typen ikke liker Nelly er pga Nelly.com. Haha

Også var det det at storebror har to navn, og da blir jeg usikker på om det blir urettferdig om ikke lillesøster får det også :rolleyes:

Hjelp :arghh:
 
Jeg er ikke så god med navn. Men hva med Nelli? Liker han det bedre da? Eller føler du navnet mister sjarmen da? Eller Milla? Skulle ønske jeg kunne hjelpe mer men er som sagt helt lost på navn.
 
Vi har egentlig bestemt oss for navn for en god stund siden :) Men vi har tenkt å holde det hemmelig til hun kommer :)
 
Jeg er ikke så god med navn. Men hva med Nelli? Liker han det bedre da? Eller føler du navnet mister sjarmen da? Eller Milla? Skulle ønske jeg kunne hjelpe mer men er som sagt helt lost på navn.

Kan alltids høre hva han synes. Milla er også fint :happy:
 
Jeg elsker navnet Nelly, og har lenge hatt det som et navn jeg ville brukt om jeg noen gang fikk ei jente. Men selvfølgelig er det helt uaktuelt for babydaddy.

Vi begge liker, Lea, Ella, Bella, Mille

Lea kan vi ikke bruke siden det "stjal" onkelen og tanten min da de fikk ei jente. (De visste ikke at de gjorde det :p)
Ella har også vært en favoritt lenge for meg, men plutselig havna det på navnetoppen og da er det ikke så fristende lenger.
Bella er litt uvant, og vet ikke hvilket tonefall vi skal bruke om det blir det.
Mille høres ut som Nille.

Han liker Isabelle eller Ada. Der er ikke jeg helt enig, selv om det er veldig fine navn. Men jeg har kommet med forslag on Nelly Isabelle.

Jeg har selv vurdert om kanskje Melly/Mellie kan funke :hilarious: siden en av grunnene til at typen ikke liker Nelly er pga Nelly.com. Haha

Også var det det at storebror har to navn, og da blir jeg usikker på om det blir urettferdig om ikke lillesøster får det også :rolleyes:

Hjelp :arghh:
Hva med Ellie?
 
Vi er ganske enige, og nærmeste familie har fått beskjed. Men også at vi må vente til baby kom ut før vi er helt sikre :p Det er en utfordring med behov for internasjonale navn :D
 
Vi blir absolutt ikke enige denne gangen...
Med første var navnet klart før mini var laget :hilarious:

Men nå er det slik at alle navn jeg kommer med ikke faller i smak hos samboer, og omvendt, så foreløpig heter han bare lillebror.

Om vi blir enige før lillebror kommer, så blir vi å holde det hemmelig til etter fødsel uansett :)
 
Vi aner ikke! Synes det er veldig vanskelig med jentenavn... vi har ingen navn i familien vi har lyst til å bruke, men et par andre vi synes er fine, men det er liksom det. Klarer ikke å finne bare ett navn som vi liker, så jeg tror det blir eliminasjonsmetoden + å se hvordan hun er når hun kommer ut.
 
Jeg elsker navnet Nelly, og har lenge hatt det som et navn jeg ville brukt om jeg noen gang fikk ei jente. Men selvfølgelig er det helt uaktuelt for babydaddy.

Vi begge liker, Lea, Ella, Bella, Mille

Lea kan vi ikke bruke siden det "stjal" onkelen og tanten min da de fikk ei jente. (De visste ikke at de gjorde det :p)
Ella har også vært en favoritt lenge for meg, men plutselig havna det på navnetoppen og da er det ikke så fristende lenger.
Bella er litt uvant, og vet ikke hvilket tonefall vi skal bruke om det blir det.
Mille høres ut som Nille.

Han liker Isabelle eller Ada. Der er ikke jeg helt enig, selv om det er veldig fine navn. Men jeg har kommet med forslag on Nelly Isabelle.

Jeg har selv vurdert om kanskje Melly/Mellie kan funke :hilarious: siden en av grunnene til at typen ikke liker Nelly er pga Nelly.com. Haha

Også var det det at storebror har to navn, og da blir jeg usikker på om det blir urettferdig om ikke lillesøster får det også :rolleyes:

Hjelp :arghh:

Kona til en kamerat av mannen heter Melanié, men mannens hennes har forkortet det til Mellie til daglig. Synes det er så helt fantastisk koselig :)

Vi kaller guttungen for lillebror enn så lenge, selv om han ikke har noen storesøsken annet enn hunden vår :p

Jeg har masse navn på lista, opparbeidet over flere år fordi mannen er vrang på sånt :D
Men topp navnene er litt i forhold til stedshistorie og oldeforeldre, men vi vet ikke eksakt hvilket navn det blir. Men jeg holder en knapp på Karl (hans oldefar), kanskje i kombinasjon slik at det blir Karl Erik. Bjørn (min farfar) eller Alfred (min oldefar og hans bestefar). Mannen hadde et lite håp om å få med Osvald, etter sin egen bestefar men det må bli som et mellomnavn tenker jeg. Jeg kjente en gang en mann som het Osvald, og jeg likte ham veldig godt, men jeg er redd guttungen vil bli mobbet med et sånt navn.
Alfred er også litt på kanten, en i familien ble mobbet som yngre fordi han har det navnet som mellomnavn etter sin bestefar. Men samtidig så ser jeg nå at han begynner å bli stolt over å være oppkalt etter bestefaren. ❤
 
Og så ble jeg usikker igjen :bag:

Haha går gjennom det samme stadig vekk. Men gubben er brennsikker på navnet vi har valgt så jeg får ikke store spillerommet til å finne andre
 
Back
Topp