Hva skal barna ha på seg på 17 mai?

Babyen skal ha en liten romper jeg har strikka, med tynn ullbody og strømpis under. Femåringen skal ha finbukse og skjorte, og forhåpentligvis matrosgenser fra i fjor hvis den passer fremdeles.
 
Vet ikke enda. Passer festdrakten etter meg til eldste så får hu den. Minste får nok en kjole[emoji4]
 
Penbukser og topp tenker jeg. Må ut og shoppe litt før den tid, så får se hva de vil ha; Kan hende yngste vil ha kjole i stedet for, men eldste går kun i bukser.
 
Strikket bunad om vi kommer oss ut for å feire :)
 
Skal ha på festdrakt :)
 
Festdrakt. Bestemor insisterte på å kjøpe inn, jeg bryr meg ikke så veldig. Jeg mistenker at det blir en kald dag, så festdrakt er vel likegreit.
 
Blir nok dress på de to eldste og bukse og body på minstemann:)
 
Dress på min gutt (12-åring). Han elsker å ikle seg dress med skjorte og slips. Festdrakt har han aldri villet bruke.
 
Her er det ekte bunad på jenta og dressjakke og bukse på fjerdeklassingen. Han hadde festdrakt frem tilogmed andreklasse, men etter det ble han for stor og ville ikke mer.
 
Festdrakt til alle 3 :) røde til de to minste og en grønn til eldste:)
 
Kjøpte rød festdrakt på coop obs isted (de var utsolgt for den jeg egentlig skulle ha på nameit). Satser på at den passer om en måned...
 
Strikka bunad til minstemann og bunad til eldste mann
 
Er ikke helt sikker på om det blir festdrakt eller strikket kjole til jenta mi på 6 år, skjorte og finbukse til gutten min på 2 år. :)
 
De var fine, men altfor små.

Også er jeg sær, så eldstemann sin leter jeg lenge for å finne. Den skal være rød vest. Og ikke skinn i baken
Helst ikke "brokade-sateng" i vesten heller. Jeg vil nemlig ha den så lik bunaden til mannen som mulig men har ikke valgt å betale for en faktisk barnebunad.

Jeg skal sjekke festdraktene til jentene, jeg håper mellomste kan ha sin et år til og at yngste kan ha den i str 3 år som vi har liggende. Må eldste datter ha ny snakker vi str 8 år eller noe sånn

Eldstemann går enten i festdrakt (må sjekke men tror den passer) eller korpsuniform om han får, evt bytter han til festdrakt etter toget for han elsker drakten sin

Fasiten er
Eldste i uniform, skifter til festdrakt når korps-oppdraget er over
Mellomste i festdrakten sin som passer enda et par år. Den kan legges ned neste år.
Yngste i en festdrakt vi har etter mellomste. Den er lagt opp i år og passer et pr eller to til.

Alle tre måtte ha nye sko. Dvs, mellomste kjøpte jeg brukte til. Eldste trengte sine i dag (tar av pynten så er det svarte sko til korps) og yngste bare kjøpte vi til når vi likevel handlet til ham.
 
Dress på eldstemann og yngste frøkna skal ha Hardanger bunad :)
 
Back
Topp