Hva skal barna ha på seg 17. mai?

Blir dette antrekket på barna..
image.jpg
 
Begge skal ha chinos og skjorte.
 
Begynner dagen i bunad strikket av mormor så kan han få skifte til shorts/bukse og skjorte etter barnetoget..
 
I år blir det matchende kjoler fra Kappahl funnet for meg av *Bouncing Buttplug* :p Jeg er elendig på klær. Men liker at det matcher likevel.
 
Mine jenter skal ha på seg Samiske Kofter. Pappaen er samisk så da er det viktig for meg at de får vite dette og kan vise det spesielt med samiske kofter. Den kofta til minste jenta har vi fått låne men den til eldste har vi kjøpt og mor til ei venninne har sydd den veldig stolt av de flotte koftene til jentene.
 
Nå ble det bestemt at vi skal bort på skolen 17. mai så da blir det nok festdrakt til vesla og noe fint til lillebror. (Vet ikke hva, så om folk har forslag til antrekk til en gutt på snart to måneder, så er det bare å fyre løs)
 
Lillesøster her i huset var tre mnd sin første 17. Mai og hadde på seg en enkel kjole jeg hadde strikket til henne. Hun lå i vogna og sov. Vi gikk bare deler av toget og rett hjem, det begynte å regne så mye at storebror var gjennomvåt og ville ikke mer, så vi gikk hjem og puttet ham i badekaret.

Vi har ikke bilde av begge pyntet den dagen, hun sov når han var i festdrakt og han var i badekaret når hun våknet.

En 17. Mai ingen av oss husker med glede, guttungen fastslo neste år at nei, 17. Mai er ikke noe kjekt. Man blir klissvåt og kald og vil bare hjem. Så han så ikke noe behov for å feire den neste...
 
Her blir det bunad hun fikk sydd blå trønderbunad av bestemoren(som er syerske) før hu var født brukte den på nyfødtfotografering, å passer enda enda. Hun blir 6 mnd nå
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    44,6 KB · Visninger: 8
festdrakt vil ikke kengubarnet ha og jeg vil ikke han skal ha dress, så da blir detpenbukse,penskjorte og vest
 
Begge mine er entusiastiske noe jeg finner frem festdraktene, så her er det ingen som ikke vil i år i alle fall.
 
Back
Topp