Hva skal barna ha på seg 17. mai?

Følg med på Facebook-grupper nær deg, jeg kjøpte drakt med skjorte til lillesøster i fjor for 200 kroner eller noe sånn. Nå fremover når alle prøver, og trenger ny... I går kjøpte jeg bunadssko til henne for en hundrelapp, brukt en gang 17. Mai i fjor.
Jeg følger med:) håper jeg er like heldig :)
 
Hun skal ha på seg en nett kjole fra Cubus som jeg fant her om dagen, med hvit strømpebukse og body, pensko og ei strikkajakke. Blir kjempe søt<3 hadde egentlig lyst på bunad fra nameit, men byr meg litt imot å kjøpe klær til 500 kr som blir brukt en gang. Får se når hun blir større:)
 
6åringen skal ha på seg en marineblå chinos og en blå- og hvitrutet skjorte.

4åringen skal ha på seg min gamle hardangerbunad.

1,5åringen skal ha på seg en svart bukse, hvit body og en grå strikkavest.

Vi kjøper ikke noe nytt i år.
 
Bli vel noen arvabunader.
Han bunad fra nameit
Hun strikka trønderbunad.
 
Poden her har fått seg vestlandsdrakt :D Blå :D Make som jeg har. Han kommer til å bli en skikkelig tøffing.
 
Seksåringen har en bunad/festdrakt jeg kjøpte med hardangersøm for et par år tilbake. Ble sydd opp i fjor, og skal sys ned i år. Hun har også et par søljer hun har fått til dåp.

Om ikke festdrakten til toåringen passer, blir det nok bare å bruke dressbukse og skjorte :)
 
Festdrakten fra i fjor om den går på (noe jeg egentlig tviler på), ellers blir det sort dressbukse og hvit skjorte.
 
9åringen: Kjøper nye "vanlige" klær bukse,t-skjorte og hettegenser til han. eller bukse og skjorte :)
3åringen:bunad fra i fjor
7mndingen:bunad arva fra søstra :)
 
Mamma har strikket bunad/festdrakt til henne, var for stor i fjor så gleder meg enormt til hun skal bruke den i år!
 
Guttene skal ha "bunad" fra nameit jeg kjøpte til dåpen vi hadde nå i begynnelsen på april, og lillepia skal ha en strikkakjole :)
 
Blir vel en kjole ;) ikke planlagt så langt enda :p
 
Eldste skal ha dress - limited edition fra Name It.
Mellomste - bunad/gestdrakt.
Nest minste - strikket bunad
Minste - body og strømpis :)
 
Bunad på snuppa på 4 og bare noe enkelt på minstemann på da 5 mnd, føler det blir så ubehagelig med en klumpete bunad :)
 
Vi skal ha dåp på lisja helga før 17 mai, så da blir det kjolen mamma har strikket til henne som hun skal ha på seg etter dåpskjolen:)
 
Back
Topp