Hva skal babyen ha på og når?

Mammatil2iapril

Andre møte med forumet
Væææ. Fikk en smule panikk i dag da jeg skulle se på babyklær. Leste en plass at flere syntes strømpebukser var ett upraktisk plagg til nyfødte. Så tenkte å droppe det. Fant en liste over ting man bør ha og der sto det bl.a. bodyer og sparkebukser Så kiket jeg litt på klær. Og da gikk det litt opp for meg at jeg har ingen peiling på hva babyen skal ha på og når? Og hvis jeg tenkte å droppe strømpebukser.... Da kan jeg vel ikke ha bodyer for da blir den jo bar på beina. Og hva bruker man når man skal bare være inne eller når man skal ut?... Og hvor mange lag skal man egentlig bruke. Er jo kaldt som regel på mars..... Frustrert :/

Dette var en søt oppsummering av mine tanker Vi finner nok ut av det ✌️

Hvorfor ikke strømpebukse? Mitt første barn brukte nesten bare body og strømpebukse det første året.. Sparkebukse er også greit å ha de første månedene :)

Ull er gull sier jeg! Kommer til å bruke masse ull på mini som jeg gjør til de to andre. De lever i ull fra høst til vår :)
Anbefaler ullbodyer og ullstilongs eller med fot. Smak og behag rett å slett. Jeg syntes det var praktisk med ullstrømpe/sparkebukser med fot når de var nyfødt+. Dette fordi de små ofte har en tendens til å spenne av seg sokkene fort.. Kommer jo an på hva man har på føttene selvsagt og hvor "godt" det sitter på ;)
Da vi hadde vært på ultralyd igår og fikk vite kjønn, bestillte jeg meg et herlig ullsett fra nøstebarn. Tenker kanskje å bruke det som hentesett :)

Strømpebukse var det mest praktiske plagget vi brukte på første frøkna! Skjønner ikke hvorfor det skal være upraktisk? Jeg sverger til ull, det puster og det regulerer seg selv :) Du får både tykk og tynn ull, og det er deilig når dere skal ut også. Det er fortsatt kaldt ute i mars og et par mnd til.

Jeg syns sokker var ganske håpløst og falt derfor for strømpebukser :) og hjemmestrikka ullsokker, de satt godt!

En lue er godt å ha, husk å ta den av i bilen bare :) Og du trenger ikke lue inne.

Noe konkret du lurer på? Alle finner sine favoritter innen klær og utstyr, det som er riktig for meg er kanskje ikke like viktig for deg :) Men for at babyen ikke skal fryse og ikke bli for varm brukte vi en del tynn ull. Hun er født i oktober.

Liten oppsumering (hva jeg kommer til å kle mini i):
Ullundertøy- body, stilongs/strømpebukse
Litt tykkere ulldress når vi skal ut (oppå) evt hjemmestrikka!

Babyen pakkes jo godt inn i både bilstolpose og vognpose/ evt dyne.

Ellers finnes jo utrolig mye fint å søtt i bomull også. Også er bambusklær et alternativ til ull det og ;) (men det har jeg ingen erfaring med) :D

Et annet tips jeg kom på i farten! Omslagsbody er nesten et must her fra nyfødt. Er såå mye enklere enn å tre bodyen over hodet på den lille..

Har liksom ikke begynt å tenke på disse tingene, men det er selvfølgelig lurt når det rykker litt i shopping armen :happy:
Ull virker jo veldig fornuftig og bra!

Datteren vår brukte stort sett body og strømebukse hele tiden fra hun var nyfødt.Ikke noe problem det :)

Her gikk det mye i ullbody og ullstrømpebukse :) Gjerne en kjole utenpå om vi skulle noe. Myke bomullsbukser er også topp synes jeg :) Fant fort ut at sparkebukser og pyjamas med fot ikke gikk så lenge her. Jenten vår har lange bein og vokste så fort ut av alt med fot..

Begge mine bodde i body og strømpebukse :p alt av sokker sparker de av:confused: så da ble de kalde, jeg kjøper body og strømpebukse denne gang å ;)

Liten oppsumering (hva jeg kommer til å kle mini i):
Ullundertøy- body, stilongs/strømpebukse
Litt tykkere ulldress når vi skal ut (oppå) evt hjemmestrikka!

Babyen pakkes jo godt inn i både bilstolpose og vognpose/ evt dyne.

Ellers finnes jo utrolig mye fint å søtt i bomull også. Også er bambusklær et alternativ til ull det og ;) (men det har jeg ingen erfaring med) :D

Et annet tips jeg kom på i farten! Omslagsbody er nesten et must her fra nyfødt. Er såå mye enklere enn å tre bodyen over hodet på den lille..
Det hun sa!;)

Jeg bruker bare ull på den årstiden på mine barn. Men når det blir bomullstid, så er da strømpebukse helt supert? Så praktisk sammen med en body! :)

Ull:Heartbigred og bodyer som kan åpnes på siden. Var helt forferdelig med de ska ta over hodet i starten... Enig med at strømpebukser er best, de spenner fort sokker av seg:/

Enig med dere. Her blir det også omslagsbody med sparke/strømpebukse, evt sparkedress med fot og body under. Pluss en hjemmestrikket tykkere ulldrakt til å ta over når vi skulle ut.

Er det forresten noen som vet om det finnes omslagsbody i ull, og evt hvor? Sist fant jeg aldri det, så det ble liksom enten omslags- eller ullbody da :/

Vi har strikket mye ullsokker, dresser og votter og luer... den lille kommer jo uansett til å være mest inne de første kalde ukene, og etter det ligger den varmt i skinnposen i vogna :)
Men noen ullbodyer og fleecebukser tenkte jeg å anskaffe meg... og valgte litt tykke sokker fremfor de tynne på butikken.. og ullsokker oppå der tenker jeg blir mer enn nok ;)
Ull regulerer varmen så bruker nok ull ganske lenge..

Enig med dere. Her blir det også omslagsbody med sparke/strømpebukse, evt sparkedress med fot og body under. Pluss en hjemmestrikket tykkere ulldrakt til å ta over når vi skulle ut.

Er det forresten noen som vet om det finnes omslagsbody i ull, og evt hvor? Sist fant jeg aldri det, så det ble liksom enten omslags- eller ullbody da :/
Tror de har omslagsbodyer i ull hos nøstebarn :-)

Tror de har omslagsbodyer i ull hos nøstebarn :-)

Nøstebarn har ja! Også tror jeg kanskje barnashus har. De har hvertfall ett bredt utvalg av ull og klær :)

Back
Topp