Hva ska jeg gjøre?

talata

Forumet er livet
jeg har en eldresøster som bare rakker ned på meg... Først maser ho om at jeg ska få en jobb, å når jeg får meg en helgejobb, så er ikke det bra nok...

Her er ett anet eksempel som ho drar heeeele tia..

Søss ringer..

meg: Hallo?
Søss:Jøss du er våken ja...
Meg: Ehhh..... jaaaaa!
Søss:pøh, ikke si ja, som om det er en selvfølge på en søndag....
Meg: ehh, jo det er jo det....
Søss:næh... det trur jeg ikke noe på...
Meg:NEIVEL DAAAAAAAH
Søss:atte jeg lurte på...........

Ho bytta samtale evne så fort å skjønte at jeg ble irritert.... Men sånn her holder ho på hele tia... Kommer me spydigheter, å slenger dritt all the time...

Åsse kunn si te ho på en ikke agressiv måte, å nå orker jeg ikke mer? Å hvorfor i alle dager holder ho på sånn????

hmmm, så utrolig irriterende, hadde noen vært sånn mot meg så hadde jeg bare lagt på, så kan de tenke over hvordan de snakker/oppfører seg. I det minste burde du tatt en prat med henne, er jo trossalt nærmeste familie, man skal ikke gå å irritere seg over noe som kan ordnes opp i. Masse lykke til, du fortjener bedre[:D]

kanskje det er blitt en vane fra "barnedomstiden" som hun ikke helt merker selv at hun har ennå? sett deg ned og forklar at dette faktsik sårer deg. si at du gjerne tar imot kritikk når det er noe du fortjener å høre, men at det ikke går an å ha et søskenforhold der den ene er hakkekylling[&:]

Uff da,det var det en lite hyggelig søster...[&:]Leit når familie oppfører seg sånn[&o]Har vel egentlig ingen spesielle gode råd å komme med,annet enn at du kan ta henne for deg og si at dere må prate sammen,og fortelle henne at du ikke orker at hun oppfører seg slik.
Lykke til,håper du får henne til å forstå,må være slitsomt å ha det sånn...

jeg hadde ikke orket å snkke med henne viss hun hele tida er sånn ,  hadde latt være å ta telefonen ....

ORIGINAL: *LiLLa*

jøsses!!
jeg hadde sagt ifra te ho,at viss ikke ho gir f`en i å oppføre seg sånn,så jommer jeg te å kutte kontakten me ho![>:]hadde ikke orka å hatt det sånn!!

Sign!

ORIGINAL: snart3barnsmamma

Men hvorfor har du ikke jobb da? Jeg er også en som kan være irritert på friske folk som ikke jobber..eller ikke gidder gjøre nok for å finne seg en jobb..
Nå vet ikke jeg bakgrunnen din da..

Det er en ganske personlig ting, som ligger psykisk, som er grunnen til at jeg ikke jobber, så det er ikke sånn at jeg ikke gidder å jobba azza.... Men jeg tror ikke ho skjønner.....

Back
Topp