Hva ska jeg gjøre?(opdatert)

bondekone

Forumet er livet
Det ble barnehagen på ham i dag siden spespeden kommer, men blir kortere dag, ska hente ham rett etter lunsj
Pratet også med asisten hans idag om hvordan han var, at han gråt over at han ikke ville eller ble sint. Asistenten sa at han var bli og fornøyd  barnehagen og hadde ikke merket noe forandringer på ham,men lurte om det kanjse hadde blitt mye på ham nå i det siste siden han er på besøk i en annen barnehage i tileg til å være på skolen en dag i uka for å bli trygg på omgivelsene der før skolestart, og at de har vært mye aktiviteter i barnehagen uten om det vanlige skodag, karneval, bursdager og besteforeldre dag og etc
Så han skulle følge med han
I de siste 14 dagene har guttungen begynt med at han ikke vil i barnehagen og etc. Har prøvd å spøøre ham om hva som plager ham eller om det er noe galt,men han vil ikke si noe, Får bare til svar at han ikke vil eller at han ikke vet hva som er galt.
Som sagt han har jo 20 timer med asistent og 4 timer med spesped i uka
Vurderer sterkt å la ham være hjemme i morgen,men da går han også glipp av 2 timer med spesped, som jeg føler er viktig at han følger opp.
men samtidig vil jeg jo hør epå gutten, skjønner det er noe men ikke hva
Når jeg henter og slikt så sier de i barnehagen at han har kost seg og det helle.Men føler nå for at jeg må ta en prat å høre med de om de vet om hva som kan plage ham

hadde latt han være hjemme, kanskje han er sliten eller bare lei?? prat med de i barnehagen igjen.. stakkar liten[8|]

Tror jeg ville snakka med de voksne på avdelinga jeg å bedt de følge litt med han[:)]
er jo ikke noe gøy for D om det er noe  som han synes er leit...

Jeg har hatt problemer med det. Det jeg gjorde for å få han til å snakke var å gjemme meg og ta frem kosebamsen hans og "snakke" igjennom den[8D] Jeg har sett det på tv hehe. Og det funker bra!
da har han åpnet seg til bamsen men ikke til meg[8D]

ORIGINAL: Bæbæ lille lam

Jeg har hatt problemer med det. Det jeg gjorde for å få han til å snakke var å gjemme meg og ta frem kosebamsen hans og "snakke" igjennom den[8D] Jeg har sett det på tv hehe. Og det funker bra!
må smile litt her
Men ide å prøve å se om en får noen reaksjon eller noe da

Kanskje han har dager der han heller vil være med mamma - er kanskje lei barnehagen enkelte ganger. Mulig det skjer noe i barnehagen, så ta en prat med de voksne i barnehagen slik at de kan observere litt.
Hvis du ønsker å gi han en dag/noen dager fri innimellom bør disse dagene være bestemt på forhånd slik at han ikke får følelsen av å kunne velge bort barnehagen når det passer han, hvis du skjønner meg. Det er der det vanskelige kan begynne.
Håper du/dere finner utav dette og at han igjen vil glede seg over barnehagen.

ORIGINAL: bondekone

ORIGINAL: Bæbæ lille lam

må smile litt her
Men ide å prøve å se om en får noen reaksjon eller noe da

Psykologer sier jo det at de har lettere for å åpne seg på den måten så[8D]
Man må ikke gå rett på sak da. Må jo tulle litt først og "leke". unger syns det er gøy.

[:)]

Back
Topp