Hva sitter dere igjen med?

chipelle

Betatt av forumet
Jeg er nysgjerrig på hvor mye andre sitter igjen med når alt av regninger er betalt hver mnd? Hva dere sitter igjen med som skal gå til; mat, transport (diesel, buss o.l), klær og moro?

Skjønner selvsagt ikke alle vil dele, men kanskje noen? Selv har jeg ikke helt oversikten over hvor mye vi sitter igjen med, men vi greier oss!

Sent from my iPhone using BV Forum

jeg er budsjettfrik! Vi har egen matkonto hvor vi legger 6500 kr hver mnd, så på bensinkortet bruker vi 1500, etter at huslån,bilån og alt det er betalt sitter vi igjen med 6000 / 7000 hver som kan brukes på hva som helst, siden vi allerede har lagt av til mat og bensin. Vil legge til at vi sparer ca 2000 kr i mnd på sparekonto, og sparer 500 kr til datteren min i mnd..

Når alt felles er betalt så sitter vi igjen med ca 5000 vær. Da er det også satt inn penger på felles matkonto.

Jeg er og budsjettfrik og vi har en regningskonto og en matkonto i tillegg til egne lønnskontoer og sparekontoer.
Når alle nødvendige utgifter er betalt sitter vi likevel igjen med en god del som vi sparer til en regnværsdag :)

Jeg har ikke oversikt dessverre, men det er greit med penger igjen når neste lønn kommer, så da har jeg ikke hatt så stort behov for å sjekke hva pengene går til og hvor mye som går til hva....
Men kunne sikkert spart en del om jeg hadde hatt mer oversikt.

Jeg sitter vel igjen med 4000 når jeg har betalt bhg og SFO, jeg er student :p aner faktisk ikke hva samboer sitter igjen med, men det er han som betaler alt, og han har alltid råd til å ta meg med på en bedre restaurant, kjøpe ny dyr vinterdress til ungene og hva det måtte være, så jeg bekymrer meg aldri :) hos oss er det sambo som er budsjettfriken, jeg har det i meg så blir vel lik når jeg faktisk får litt penger å budsjettere :p

Sent from my iPad using BV Forum

Det varierer litt fra måned til måned. Vi klarer oss godt. Det er dyrt å bo i Oslo, og dessuten har vi to biler, så kunne sikkert brukt litt større andel av lønna på nedbetaling av gjeld :-/

Jeg sitter vel igjen med 7000kr ca og mannen 12000kr. Dette er da til mat, bensin, klær og andre utgifter :)

Jente født 02.06.10
Termin 31.12.14
App taster :)

Nok;)

Usikker, skal begynne på dagpenger/ ekstravakter så vett ikke hva jeg vil få utbetalt. Regner med det vil gå rundt, kansje ikke med stort overskudd da.

Vi betaler alle regninger med hans konto. Mobil går hos meg. De mnd. Det er mye må jeg bidra litt. Diesel: vi har to volvo som bruker lite. Jeg jobber 5 min unna så går lang tid mellom hver fang vi fyĺler. Han 20 min unna. Litt oftere. Diesel er det jeg som betaler. Mat budsjeþet er egentlig på 4000 som i disse gravode sommertider er sprengt.

Vi spiser ute. Nesten aldri! Klær habdler vi skjeldet. Går i perioder. Plutselig fyller vi opp og så blir vi lei.

Vi sparer ca. 10' mnd. Men henter ut hvis det er noe spess vi ønsker. Nå sparer vi til bad.

Sparepengene går på høyrente for å få mer igjen. Og vi legger inn på bsu vært år.

Han er friken. Men vi er begge "gjerrige". Men lever veldig godt. Gjør hva vi vil. Men planlegger.

Venter på årets Julegave<3

Etter mat og husleie har jeg skarve 1800 igjen. Er student så får ikke akkurat så mye i måneden. Men får litt subsidier av mamma som hjelper på, så da får jeg lagt av litt til sparing også.
Vi er relativt fattige nå, men lærer oss å bruke penger på kun det vi trenger og det kan jo komme godt med når vi begynner å tjene penger :) sambo har litt mer enn meg igjen, men han sparer det meste :)

Ikke helt oversikten, men er ikke mye. Men vi greier oss i allefall. :)

Back
Topp