Hva sier storesøsken til dette?

mamma*88

Gift med forumet
Vår gutt har mast i evigheter på småsøsken. Han mente vi kunne få tvillinger, så kunne han passe på den ene og vi passe på den andre.

Jeg har gått både sykepleien og legesekretær, så han har også klart å plukke opp at det er masse små slags fisker som har svømt til det store egget. Mange "fisker" har ikke kommet frem for de har blitt for sliten eller kommet ani noe og blitt sittende fast. Bare en får komme inn til egget og der mister han halen sin. Inne i egget skjer meitose, og babyen begynner å vokse!

Han gleder seg veldig, har ønsket seg småsøsken veldig lenge, og har blitt skuffet flere ganger. Så selv nå når han snakker om den kommende "lillebror" så hender det han slenger på et "hvis det blir noe av da" på slutten. Stikker litt, men han er ihverfall realistisk. Han legger leker og klær til side som lillebror skal få, forteller meg hvor mye han skal hjelpe til, i dag fortalte han at han til og med skulle hjelpe meg og stå opp og skifte bleier om natten - for han sovner så lett etterpå likevel!

Han vet alt om hvordan babyer blir til, har fulgt meg gjennom IVF prosessen mange ganger, så han vet hele gangen i det. (litt mindre pinlig å fortelle ham om det når barn blir til på den måten! :-)

Chuma skrev:
Han gleder seg veldig, har ønsket seg småsøsken veldig lenge, og har blitt skuffet flere ganger. Så selv nå når han snakker om den kommende "lillebror" så hender det han slenger på et "hvis det blir noe av da" på slutten. Stikker litt, men han er ihverfall realistisk. Han legger leker og klær til side som lillebror skal få, forteller meg hvor mye han skal hjelpe til, i dag fortalte han at han til og med skulle hjelpe meg og stå opp og skifte bleier om natten - for han sovner så lett etterpå likevel!

Han vet alt om hvordan babyer blir til, har fulgt meg gjennom IVF prosessen mange ganger, så han vet hele gangen i det. (litt mindre pinlig å fortelle ham om det når barn blir til på den måten! :-)

hehe. ja det er jo litt mer "barnevennlig". Min lillebror er hele tiden bekymret for at babyene skal dø. En som var gravid samtidig som meg og fødte noen dager etter, døde babyen etter bare et par timer. Og så mistet vi for 2 år siden, så nå har jo han bare redd for at det ikke skal gå bra med de som får baby i magen.

Minste er veldig klar forbi bli storesøster og mast om babyer en stund, nå når hun vet det er hun veldig glad og stolt. Hun snakker mye om det og lurer på hva hun heter og hvem hun er :) Eldste syns er litt stas, men han snakker ikke så mye om det enda. Men han sier at han gleder seg til magen vokser og at han kjenne spark :)

Jentungen på 7 år kunne mer enn gjerne hjelpe til med bleieskift og trilleturer.

Guttungen på 5 skulle ihvertfall ikke skifte bleier sa han.. det var og omtrent det første han sa etter at jeg sa det var baby i magen min :P 

Storebror gleder seg masse, og koser masse med magen

Han har ikke spurt hvordan babyen kom inn i magen, men spør han skal han få vite den naturlige måten, så kommer dette med ICSI etterhvert....

Han har ikke vært så opptatt av korleis babyen er komt seg inn i magen.

Men han er veldig opptatt av at "me må huske å ta med babyen når me går", så prøver å forklare at den ligger fint og trygt i magen frem til den blir født etter rakettene har gått opp i luften. Virker som han forstår det..
Han er og opptatt av at når eg spiser så får babyen også mat..

Mine to e så små enda, så æ trur itj dæm forstår at æ har en baby i magen :) Viktoria på 2 1/2 sei at mamma har baby i magen å kjæm ofte å stryk på dein, så kanskje hu forstår meir einn ka æ trur...

Helt i førsten når vi fortalte at mamma har baby i magen, så fikk vi et fint svar fra lille tassen vår :P : Må ikke spise babyen da!!!

Hehe :P Raringen..

Men i sta, så titta han på magen min (som har blitt litt større nå), og så pekte han. Da sa jeg til han at mamma har en bitteliten baby inni magen :) Så strøk han på magen min, og ga magen en skikkelig kos :)

BelleventerNr3 skrev:
Han har ikke vært så opptatt av korleis babyen er komt seg inn i magen.

Men han er veldig opptatt av at "me må huske å ta med babyen når me går", så prøver å forklare at den ligger fint og trygt i magen frem til den blir født etter rakettene har gått opp i luften. Virker som han forstår det..
Han er og opptatt av at når eg spiser så får babyen også mat..

hehe. det har vi sagt til småen også at etter jul og nyttår, da kommer babyen. lettere å forholde seg til enn en dato, så var jo greit å ha noen holdepunkter når vi får i januar :)

Back
Topp