Hva sier dere?

NikkiNelsone

Flørter med forumet
ImageUploadedByBV Forum1453636447.994616.jpg

Når folk spør hvor langt dere er på vei, hva sier dere da?

Jeg er jo i graviditetsuke 20, men er i uke 19+4.

Når folk spør, sier jeg uke 20. Blir det egentlig "rett"?

Jeg sier 19, men kun fordi jeg i et annet forum fikk massiv kjeft for å si 20. Som førstegangs tenkte jeg da bare "jaja, da tok jeg sikkert feil".. :/
Men hva som er riktig vet jeg ikke ;p

Vis vedlegget 158095

Når folk spør hvor langt dere er på vei, hva sier dere da?

Jeg er jo i graviditetsuke 20, men er i uke 19+4.

Når folk spør, sier jeg uke 20. Blir det egentlig "rett"?

Jeg er 18+5 og jeg sier uke 19, er jo det som er mest rett så lenge man ikke sier dager, 18+0 så er jeg jo over 18 uker:-)

Men begynt å si ca 5 mnd nå, for ikke så mange som er interessert i akkurat hvor mange uker jeg er, de spør ofte "hvor mange mnd blir det?"

Sa ca 4 og 1,5 mnd frem til helga, igår var første dag jeg sa ca 5 :-) (eller rett under 5/ snart 5)

Funnet ut at de fleste liker det svaret bedre om de ikke er gravide selv :-P hehe

Tror de fleste, inkl helsepersonell kaller 19+0-19+6 for uke 19. Jeg kjører ca måneder når folk spør nå, eller "omtrent halvveis", for ikkegravide henger ikke helt med i ukene som regel.

Jeg sier 19, men kun fordi jeg i et annet forum fikk massiv kjeft for å si 20. Som førstegangs tenkte jeg da bare "jaja, da tok jeg sikkert feil".. :/
Men hva som er riktig vet jeg ikke ;p

Så rart å få kjeft for, er ikke så lett dette med telling av uker, de fleste bør jo vite det :-)

Jeg er 18 + 5 nå og sier uke 19, men frem til 18+3 sa jeg uke 18, men når det bare er 2-3 dager igjen til uke 19 så føler jeg at jeg er nærmere uke 19 enn 18, og sånn har jeg gjort det hele tiden:-)
Velger jo det som høres mest ut:-P hehe

Begynt å si ca mnd nå, for folk jeg kjenner blir forvirret av uker og spør alltid hvor mange mnd det blir :-)
Men her inne på forum skriver jeg alltid nøyaktig hvor mange uker + dager jeg er på vei, og det sier jeg alltid på legekontroll og sånne ting også :-)

Jeg hadde nok sagt ca halvveis da de fleste ikke-gravide skjønner lite av ukene uansett ;) Spør de mer sier jeg uker pluss dager

Så rart å få kjeft for, er ikke så lett dette med telling av uker, de fleste bør jo vite det :-)

Jeg er 18 + 5 nå og sier uke 19, men frem til 18+3 sa jeg uke 18, men når det bare er 2-3 dager igjen til uke 19 så føler jeg at jeg er nærmere uke 19 enn 18, og sånn har jeg gjort det hele tiden:-)
Velger jo det som høres mest ut:-P hehe

Begynt å si ca mnd nå, for folk jeg kjenner blir forvirret av uker og spør alltid hvor mange mnd det blir :-)
Men her inne på forum skriver jeg alltid nøyaktig hvor mange uker + dager jeg er på vei, og det sier jeg alltid på legekontroll og sånne ting også :-)
Ja, følte meg som en dust da! Men jeg hadde jo ikke peiling, og føyet meg bare :p

Har ikke kommet dit enda, men til de som vet sier jeg idag er jeg som idag da. 18+2 :)

Jeg sier at jeg er 22 uker når jeg feks er 21+++ :) Men jeg sier måneder nå siden mange ikke er klar over at vi går gravid i 40 uker, mens alle vet man er gravid i 9 mnd :)

Jeg er 18+2 og sier 18 uker. Da sier jeg ikke noe feil hvertfall :)

Svarer som oftest hvilken måned jeg er i/at jeg har rundet halvveis/at babyen kommer i juni. De færreste bryr seg om hvilken uke jeg er i.

Er 21+0 i dag. Da er jeg ferdig med 21 uker og er i den 22. graviditetsuken.

Sier jeg uker så sier jeg at jeg nå er 22+0, men sier som regel bare halvveis om noen spør nå.

Tror de fleste, inkl helsepersonell kaller 19+0-19+6 for uke 19. Jeg kjører ca måneder når folk spør nå, eller "omtrent halvveis", for ikkegravide henger ikke helt med i ukene som regel.
Som kålormen sier! :)

Sier du at du er i uke 20, så er det mer for "spesielt interesserte".. Men folk flest bryr seg ikke om at du har starta på den 20.uka, det blir for innvikla og komplisert.. Du har fullført 19 uker, og er derfor 19 uker på vei.. Sånn har alltid alt av helsepersonell jeg har møtt på definert det..

Forøvrig fikk jeg også god forklaring på det fra jm :)
For, ettersom ukene er "milepæler" så følger også helsevesenet det.. Eksempelvis når du har passert 12 uker (12+0) så er du over de første mnd - også ift selvbestemt abort.. Når du har passert 24 uker (24+0) så vil de gjøre det som kan for å redde babyen om den blir født.. Derfor mente også jm at det var en tullete måte å regne på, ved å si at man er i 20.svangerskapsuke..

Er, som mange her sier, få som bryr seg om det, så til de som ikke er gravide så sier jeg bare hvor mange fullgåtte (17 uker siden jeg er 17+3 idag) eller måneder. Men her inne telles det nøyaktig :D

Jeg sier bare så mange uker som jeg er nærmest. Ingen som har noe forhold til uker sånn som gravide har uansett. Altså - er jeg 20+3 sier jeg 20, er jeg 20+5 sier jeg 21 :)

Ifølge babyverden sin app er det uke 19, ifølge den du la inn screenshot av uke 20.
Jeg har begge.. Hehe tror babyverden sin er det som stemmer

Back
Topp