Hva sier dere?

Linnimor

Glad i forumet
Smokk eller smokke. Dere som bruker andre ord,som sutt,tutt osv. HVIS dere skulle si smokk/smokke,va hadde dere sagt?Venninnen min som kommer fra Bærum syns det va såååå rart når hun hørte at vi sier smokk uten e her i Østfold..hehe...så da lurer jeg hva dere sier/ville sagt egentlig?:)

Jeg sier "smokk". Er fra Bergen. Har ikke hørt "smokke" før. Datteren min sa "mokk" før hun lærte seg å snakke reint.

emoticon 

Jeg sier tutt,men av smokk og smokke hadde jeg sagt smokk...ikke hørt smokke før!

Jeg er fra fredrikstad og sier smokk, aldri hørt om smokke!

Her er det tutt, men hadde sagt smokk måtte jeg valgt. Aldri hørt smokke.

iren85 skrev:
Jeg sier tutt,men av smokk og smokke hadde jeg sagt smokk...ikke hørt smokke før!

Akkurat som om jeg skulle sagt det selv :)

Jeg sier tutt. Men ellers ville jeg faktisk sagt smokke :-P

Smokke - trøndelag :)

Jeg er fra trøndelag og jeg brukte smokkE da jeg var barn. Jentene mine bruker/har brukt smokk ;-)

aldri hørt smokke..en smokk,2smokker men smokke??er fra oslo

iren85 skrev:

Jeg har alltid sagt smokk og jeg kommer fra østfold. Etter at jeg flytta til vestlandet og sida jeg jobber i bhg har jeg måttet bruke tutt for at unga skal forstå meg, så her går orda litt om hverandre ;)

Smokk, som i "vil du ha smokk?"
Men sier " han er så søt når han smokker" :o) Fra østlandet

Jeg er fra heeelt sør i landet, og sier sutt..
Venninna mi sier tutta.. hehe..

sier vanligvis sutt men ellers så sier vi smokk :)

Jeg er fra Asker og har alltid sagt smokk;) i bhg jeg jobber i her i Fredrikstad er det veldig mange av barna og ansatte som sier sutt;) hadde aldri hørt om sutt før jeg flyttet til Fredrikstad;) Men jeg har aldri hørt noen si smokke, selv om Asker ligger rett ved siden av Bærum;) hehe

*Lillemas* skrev:
Jeg er fra Asker og har alltid sagt smokk;) i bhg jeg jobber i her i Fredrikstad er det veldig mange av barna og ansatte som sier sutt;) hadde aldri hørt om sutt før jeg flyttet til Fredrikstad;) Men jeg har aldri hørt noen si smokke, selv om Asker ligger rett ved siden av Bærum;) hehe

hender jeg sier sutt også når jeg tenker meg om.. Her går begrepene litt omhverandre =)

Jeg sier tutt, men sier smokk om jeg skal snakke østlandsk :P

Back
Topp