Hva shopper dere av klær?

BellaBABY

Forelsket i forumet
Snøfnuggene 2018
som førstegangs er det litt vanskelig å vite hva som går mest av.

Vi har handlet mest bukser, body, sparkebukser og nattdrakter. Har til nå handler ganske jevnt fordelt mellom 56-62-68

Burde vi handle strømpebukser i tillegg? Har de dette under buksene ? Handler dere mye gensere til å ha over body? Vi har bare kjøpt langermede bodyer.

Veldig usikker på hva og hvordan vi skal kle lille både når vi skal ut og når vi bare er hjemme! Lurer veldig på hva dere planlegger, og håper noen vil dele!:happy:

Vi har handler 3-4 bodyer (mest ull, noe bomull) , 3-4 ullstrømpebukser, 2-3 ullpysjer og et par i bomull, et par ulldresser til å ha på ute. Et par tøfler og noen sokker i bomull og ull. I tillegg har vi et par litt mer søte bukser og kjoler for å kunne pynte henne litt. Får i tillegg 2-3 hjemmestrikka sett av kommende besteforeldre. Har kjøpt dette i str 50 og 56 + bittelitt i 62[emoji4] vil helst ha komfortable og varme klær i starten.
Jeg er også førstegangs, så må vel bare prøve meg frem. Men man har jo alltids nettshopping, så om man skulle mangle noe får man alltids raskt tak i mer [emoji4]

Vi har handlet mest bukser, body, sparkebukser og nattdrakter. Har til nå handler ganske jevnt fordelt mellom 56-62-68

Burde vi handle strømpebukser i tillegg? Har de dette under buksene ? Handler dere mye gensere til å ha over body? Vi har bare kjøpt langermede bodyer.

Veldig usikker på hva og hvordan vi skal kle lille både når vi skal ut og når vi bare er hjemme! Lurer veldig på hva dere planlegger, og håper noen vil dele!:happy:
Strømpebukse under buksene ja! Er jo vinter ;)
Hjemme blir det strømpebukse, sokker, bukse og body.

Så glad for denne tråden! Er førstegangs selv, og har lurt på akkurat det samme. Vi har handlet ganske likt, men vi har handlet fem sett i strl 50 i tillegg. Vi skal ha jente, og vi har en tendens til å få små barn i begge slektene. Strømpebukse hadde jeg ikke tenkt særlig på, buksene vi har kjøpt er sånne trikot-bukser med fot så de minner jo om strømpebukse. Må skrive opp strømpebukser på huskelisten!

Jeg har ikke kjøpt noe ull, vi har mye allergi i familien så jeg tenker å kjøpe ull når jeg vet at det går fint.

Har arvet litt klær, noen langarmede bodyer i ull, har i tillegg kjøpt et par bodyer i str 56 og 62 i både bomull og bambus/ull. Har også kjøpt litt "stilongser" og bomullsbukser i samme størelse, har ikke kjøpt noe særlig i str 50 for jeg er redd for at det skal bli for stort?
I tillegg til dette noen strømpebukser. Gensere har jeg også nettopp handlet i str 62 fordi de var så søte :D

Jeg har ikke handlet så mye siden vi har mye arvetøy etter søsken og andre. Har ingenting i str 50 siden jeg har født store barn og de har gått rett inn i str 56/62. Har strikket en hel haug da...:rolleyes:
Hjemme brukte jeg stort sett body med strømpebukse på barna. Både ull og bomull. Mest glad i omslagsbodyer i de minste størrelsene.
Var vi ute på trilletur brukte jeg (på vinterbarnet, regner med at det er mest relevant) ullongs/ullstrømpebukse, ullbody, hjemmestrikket ulldress, ullsokker, ullue og ullvotter. Og så ned i vinterposen.
Nattestid gikk det i pysj med fot den første tiden. Brukte stort sett bomull her, men hadde en i ull også. Hadde nok ikke behøvd den i ull egentlig. I senga forøvrig hadde jeg de liggende på lammeskinn og med dyne over.
Det kan være greit med litt ulike luer, hodeformen på disse små er såpass varierende at det som funker som bare rakker`n på en er helt håpløst på en annen.

Hadde masse bomullstøy etter eldstejenta som ble født i august som ikke ble så mye brukt på vinterbarnet. Sånne søte sett med bukse og jakke etc. som amnge gir i gave. Så det trenger man strengt tatt ikke så mye av, men det kan jo være kjekt å ha hvis man vil kle opp barnet litt innimellom. Kjoler ble knapt brukt før de kunne gå.

Sniker fra desember.

Vi har kjøpt mest basic, jeg synes det er greit siden det er mye ull som er litt dyrere og siden de vokser så fort. Da passer alt sammen, mer eller mindre. Bodier, strømpebukser, tøybukser, hele dresser både i litt tykkere ull til utendørsbruk og litt tynnere til innekos, noen få strikkejakker og pysjer. Har også kjøpt noen ull-sett med ulltrøye og matchende stillongs med fot. Jeg har kun kjøpt langarmede bodier, jeg går ikke med kortermet selv om vinteren og babyen er jo mye kaldere. Jeg passer på å ha mye bodier og strømpebukser i ull så man kan ha ull innerst. Vi har kjøpt i 56 og 62 i hovedsak og bare noen få plagg i 50, siden vi vet at vi ikke får et veldig lite barn.

Omslagsbody anbefales! Så enkle å få av lg på uten så mye bal iver hode osv.
Ellers brukte ikke vi mye gensre på storebror da bodyene var overdeler nokk inne, babyer svetter ikke sånn som oss, så ikke for mye klær inne. Ellers ble body og strømpebukse brukt mest av da vi var hjemme og bare tredde over ei bukse når vi skulle ute :-)

Har ikke handlet noe. Har ikke noe arvetøy heller fra de to andre (da første var jente/mye rosa og andre ble kledd opp i rosa, men var en skikkelig gulpeunge så mye ble kastet etter han - en del var umulig å få rent). Håper å få litt til jul :happy:

Har shoppet litt i str 62. Får stor gutt tror jeg så her tar jeg sjansen. Søsken har vokst raskt og har knapt vert innom 56. 50 brukte vi ikke i det hele på nr 2 og 3:)
Det er veldig vanskelig med nr 1. Man vet ikke hva man foretrekker heller da. Tipser om omslagsbody:)

Jeg er andregangs, og dette har jeg så langt (Føler jeg har mer enn nok, og mer enn planlagt). Blir ikke å kjøpe mer nå, før str 62-68.

Str 50:
- 4 bomullsbodyer
-3 ullbodyer
-2 ull-strømpebukser
-2 bomulls-strømpebukser
-4 bukser
-3 pyjamaser (1 i ull)
-sokker
(kjøper ingen gensere o.l i 50, da det aldri ble brukt med førstemann. Upraktisk.)

Str 56:
-4 bomullsbodyer
-2 bomullstrømpebukser
-4 ullbodyer
-4 ullbukser m/fot
-4 pyjamaser (Bomull og ull).
-Sokker

Har strikkede klær for å ha på når vi skal ut å kjøre bil, samt at vi bruker bilstolpose, så trenger ikke noe voldsomt tykke klær da.
Kjøpt Nøstebarn ullfleecedress for å ha i vogna den første tiden, mangler bare en fin lue og votter (i jentefarger ønsker jeg meg, siden dressen er naturhvit).

Med førstemann erfarte jeg hvertfall at å tenke praktisk var mye viktigere enn hvor stilig barnet skal være. :P Ble stort sett bare body og strømpebukse hjemme, eller body, bukse og sokker. Bedre å svøpe de i pledd hvis man er redd for at de fryser. :)

Jeg har så sjukt mye klær, jeg. Mye i 56, har arvet mye. Masse ull i 56-62-68-74.

Så glad for denne tråden! Er førstegangs selv, og har lurt på akkurat det samme. Vi har handlet ganske likt, men vi har handlet fem sett i strl 50 i tillegg. Vi skal ha jente, og vi har en tendens til å få små barn i begge slektene. Strømpebukse hadde jeg ikke tenkt særlig på, buksene vi har kjøpt er sånne trikot-bukser med fot så de minner jo om strømpebukse. Må skrive opp strømpebukser på huskelisten!

Jeg har ikke kjøpt noe ull, vi har mye allergi i familien så jeg tenker å kjøpe ull når jeg vet at det går fint.
Ikke sant! Er så vanskelig å vite hva man egentlig trenger! Alle sier vi ikke trenger i 50, men vi kommer nok uansett til å kjøpe 3 sett i den størrelsen også slik at man har noe i tillfelle. Man vet jo aldri!
Ser ut som strømpebukser må på listen her og nå!

Strømpebukse under buksene ja! Er jo vinter ;)
Hjemme blir det strømpebukse, sokker, bukse og body.
Uff ja ikke sant! Blir kanskje litt kaldt bare med bukse! Tenker dere genser også over body? Skal jo såklart ha det varmt inne, men er jo uansett vinter så veldig usikker!

Uff ja ikke sant! Blir kanskje litt kaldt bare med bukse! Tenker dere genser også over body? Skal jo såklart ha det varmt inne, men er jo uansett vinter så veldig usikker!

Jeg har ikke kjøpt gensere, men får noen hjemmestrikka sett med ulljakker, og den tenker jeg ha på når vi skal ut, men kommer ikke til å bruke det inne. Annet kanskje på morgenen før vi får opp temperaturen i huset, men da kommer jeg nok heller til å bruke pledd :)

Bare hvis vi skal ut/bort :) Har mest ullbodier og kommer nok til å bruke mye tepper om vi bare skal være hjemme.

Sokker er noe tull, jenta vpr er 5 mnd å hu bruker strømpebukse på kalde dagen å hu trar å drar å drar i strømpebuksa så i den alderen vil jeg annbefale bruk av strømpebukse å ikke sokker.. strømpebuksa går på under buksa ja :)

Men bare pass på at dere ikke kler lille i alt for mye klær da dette fører til varmeutslett.

Jeg måtte kjøpe sikle smekke til lille for hvis ikke sikler hu ut klærne sine å hu starta med å sikle når hu var 2-3 mnd

Ikke sant! Er så vanskelig å vite hva man egentlig trenger! Alle sier vi ikke trenger i 50, men vi kommer nok uansett til å kjøpe 3 sett i den størrelsen også slik at man har noe i tillfelle. Man vet jo aldri!
Ser ut som strømpebukser må på listen her og nå!

Fikk også beskjed av "alle" om at vi ikke kom til å trenge noe i str 50 før vi fikk førstemann, så jeg kjøpte ingenting. Men hun druknet i str 56 så min mamma måtte ut på shopping dagen etter fødsel [emoji6] så det er absolutt greit å ha noen få sett i den størrelsen [emoji4]

Fikk også beskjed av "alle" om at vi ikke kom til å trenge noe i str 50 før vi fikk førstemann, så jeg kjøpte ingenting. Men hun druknet i str 56 så min mamma måtte ut på shopping dagen etter fødsel [emoji6] så det er absolutt greit å ha noen få sett i den størrelsen [emoji4]
Ikke sant! Tenker det verste som skjer er jo at det ikke blir brukt! Da kan man jo bare selge videre eller ha på lager til nestemann :p

Kommer nok til å ha ullbody innerst og vanlig body utenpå. Genserene sklir så lett opp på de små er min erfaring.

Back
Topp