Lille larven aldri mett
Blir kjent med forumet
Etter å ha jobbet i barnehage i godt over 8. år sitter jeg igjen med et inntrykk av at foreldre ofte omtaler barnehagen som et "sted" hvor det:
- Aldri er nok voksne på jobb
-barna ikke er nok ute
-barna får servert dårlig mat
-skittent og rotete
-alt for mange planleggingsdager
-ikke blir videreformidlet om barnets dag/uke
-det ble ikke tur i dag heller
- barnas sendes hjem uten at de er syke
Osv
Det er faktisk veldig sjeldent vi som jobber i barnehage får tilbakemeldinger som gjelder:
- tilstedeværende voksne
-at vi tar hensyn til enkeltbarna i barnegruppen og er ute så ofte vi kan
-spørsmål om hva vi har spist, eller at man ønsker å ta med noe deilig til fellesen
-mangler barnet mitt noe i skap/hylle
-interesse for temaarbeid eller innhold på planleggingsdager
-engasjerte foreldre som leser månedsplan/brev og som vet hva vi gjør
- forslag på turmuligheter eller tips
- Takk for at du ser mitt barn, selv om han ble tolket feil i den episoden. Han/hun er heldigvis frisk
- vi setter pris på at dere tar hensyn til enkeltbarn i barnegruppen, og håper at de som trenger det mest kanskje får litt ekstra (det er slutt på å føle med andres barn)
Det skal sies at noen foreldre er flinke til å engasjere seg og motiverer oss, men det er desverre ikke så mange.
Som et tiltak for å rette opp i inntrykket som vi som jobber i barnehage har, ønsker jeg å høre hva du setter pris på med personalet i barnehagen din?
Jeg kommer til å henge opp tilbakemeldingene deres ( anonymt) i barnehagen jeg jobber i slik at vi kan se på arbeidet vi må gjøre og som må ligge bak slike tilbakemeldinger og hvilke tiltak vi kan sette for å sikre kvaliteten i retning av hva foreldre setter pris på.
Håper dere tar dere tid til å svar
- Aldri er nok voksne på jobb
-barna ikke er nok ute
-barna får servert dårlig mat
-skittent og rotete
-alt for mange planleggingsdager
-ikke blir videreformidlet om barnets dag/uke
-det ble ikke tur i dag heller
- barnas sendes hjem uten at de er syke
Osv
Det er faktisk veldig sjeldent vi som jobber i barnehage får tilbakemeldinger som gjelder:
- tilstedeværende voksne
-at vi tar hensyn til enkeltbarna i barnegruppen og er ute så ofte vi kan
-spørsmål om hva vi har spist, eller at man ønsker å ta med noe deilig til fellesen
-mangler barnet mitt noe i skap/hylle
-interesse for temaarbeid eller innhold på planleggingsdager
-engasjerte foreldre som leser månedsplan/brev og som vet hva vi gjør
- forslag på turmuligheter eller tips
- Takk for at du ser mitt barn, selv om han ble tolket feil i den episoden. Han/hun er heldigvis frisk
- vi setter pris på at dere tar hensyn til enkeltbarn i barnegruppen, og håper at de som trenger det mest kanskje får litt ekstra (det er slutt på å føle med andres barn)
Det skal sies at noen foreldre er flinke til å engasjere seg og motiverer oss, men det er desverre ikke så mange.
Som et tiltak for å rette opp i inntrykket som vi som jobber i barnehage har, ønsker jeg å høre hva du setter pris på med personalet i barnehagen din?
Jeg kommer til å henge opp tilbakemeldingene deres ( anonymt) i barnehagen jeg jobber i slik at vi kan se på arbeidet vi må gjøre og som må ligge bak slike tilbakemeldinger og hvilke tiltak vi kan sette for å sikre kvaliteten i retning av hva foreldre setter pris på.
Håper dere tar dere tid til å svar