Hva serverer du i bursdag?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Sølvi
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Sølvi

Guest
Jeg syns ofte at de ikke spiser så mye kake. I år hadde jeg pizzasnurrer, sjokoladekake og gele.

Begynt å lage muffins istedenfor, for de blir spist, i forhold til kake liksom :) litt boller har vi alltid også enten pølse, pizza :)

Vi hadde pølse, pizza, og muffins/cupcakes. Jeg syns heller ikke det går alt for mye kake. De har egentlig vært mest interessert i å leke her, så maten har gått ganske fort unna. De første årene lagde jeg flere kaker, men har erfart at det ikke er nødvendig :-)

Pølse i brød og 2 små kaker. Blir litt rester til overs men da spiser vi det dagen etter.

Hjemmelaget pizza, salat og chips.
Muffins, eplekake og gele i små skåler.

Det bursdagsbarnet vil ha. Litt kjedelig syns jeg, men pølser og sjokoladekake er det viktigste for henne.

varierer, men hadde et år pølse og hamburger, boller, gelekake med sjokoladekrem og oreokake. Bursdagbarnet bestemmer. Har også lagt merke til at barn ikke spiser så mye kake.. Bare sønnen min som elsker kake ostekake, oreokake,napoleon osv.. Han er nå 8år og elsker kaker fremdeles ;)

Men hva gjør dere om noen av religiøse grunner ikke kan spise vanlige pølser? Er det vanlig nå å kjøpe kyllingpølse istedet? Er det halal uten å være velsignet? Og hva hvis ungene ikke får spise sukker? Eller melkeallergi/intoleranse, eller gluten?
Synes alt var enklere før og kvier meg til å holde barnebursdag :(

varierer, men hadde et år pølse og hamburger, boller, gelekake med sjokoladekrem og oreokake. Bursdagbarnet bestemmer. Har også lagt merke til at barn ikke spiser så mye kake.. Bare sønnen min som elsker kake ostekake, oreokake,napoleon osv.. Han er nå 8år og elsker kaker fremdeles ;)

Da var (er) jeg og sønnen din ganske like :D Jeg bare gikk og ventet på at kakene skulle komme :P

Bursdagsbarnet har bestilt: pølse i brød og stappe, sjokoladekake, gele og popcorn så blir det saft og drikke da hun ikke er glad i brus (hadde hun bestemt hadde det blitt vann på alle :P ) :)

Men hva gjør dere om noen av religiøse grunner ikke kan spise vanlige pølser? Er det vanlig nå å kjøpe kyllingpølse istedet? Er det halal uten å være velsignet? Og hva hvis ungene ikke får spise sukker? Eller melkeallergi/intoleranse, eller gluten?

Jeg skrev i innbydelsen i fjor at om det var noen hensyn jeg skulle ta så var det fint om foreldrene ga meg beskjed. Om det hadde hvert noen av de som hadde hatt allergi eller av religiøse grunner ikke skulle hatt noe hadde jeg laget et alternativ selvfølgelig.

Men selv har jeg ei som ikke skal ha melk og det vet vel foreldrene til alle vennene hennes men om de ønsker at jeg skal sende med melkefritt av en eller annen grunn gjør jeg selvfølgelig det selv om frøkna selv er påpasselig med hva hun kan spise.

ikke noe å grue seg til. Går så bra så. blir jo, kjent med barna og foreldrene ettervert :) Bare å skrive på innbydelsen som nevnt over så løser det seg fint :) er mye jeg så helst man ikke serverte i bursdag, men det er bursdag så da lar jeg intoleranse og mine meninger være :p hadde vært annerledes om han ble dødssyk selvfølgelig :)

Ikke noe å bekymre seg for ;-)
Hvis det skulle være noen som er muslim så går det fint ann å spørre om du kan kjøpe prior pølser for eksempel (prior velsigner faktisk ganske mange av kyllingene sine, og hørtes ut som om de skulle ha mål om å få alle velsignet etterhvert)
Hvis de ikke godtar det og skal ha noe med halal merke får du pent spørre om de kan kjøpe selv og ha med, er ikke alltid lett å finne halal merket mat!

Vi spiser sjeldent halal merket mat her hjemme siden det "kun" er velsignelsen som mangler og jeg er litt skeptisk til å kjøpe mye av halal maten pga frakte måter!
Men vi holder oss 100% unna gris da ;-)

Ang allergier så har jeg en følelse over at hvis du er veldig usikker kan du spørre om råd hos foreldrene til barnet det gjelder. I noen tilfeller vil nok også foreldrene tilby å ha med seg noe (vi kommer til å gjøre det når snuppa blir eldre!)

Kos dere heller med bursdag istedenfor å stresse når den dagen kommer :-)

Her også er det hva han vil ha, og det har hittil vært pølser og etterpå både sjokoladekake, museboller og gele

Null problem med særkost. Her blir det servert fiskepinner i lompe til de som av religiøse grunner ikke spiser pølse. Det er ungene godt vandt med, og jeg må alltid steke ekstra fordi de andre ungene vil ha også.
Ellers er pizzaboller uten kjøtt en slager.

Vanskeligste er faktisk godteri, da gelantin som er i alt av gelegodis er laget av benmel og dette ikke er rent. Men sjokolade og pez og smykkedrops etc er innafor.

Av samme grunn har jeg gjerne ikke servert gele i våre barnebursdager.

Null problem egentlig. Det er tilpasninger som krever at man snur litt på tankegangen bare.

Vi har hatt det bursdagsbarnet ønsker. Stort sett er det pølser, kake og muffins.
Går lite kake, men muffins er populært.

Back
Topp