Hva serverer dere i bursdager?

Litamora

Forumet er livet
jentene i juni13
Er det bare kaker? Hvordan kaker? Er det noe mat? Hvordan mat? Trenger litt inspirasjon til helgen:)

Hehe sant nok ;) Jeg pleier å servere litt å bite i, i tillegg til kakene :) Hva jeg serverer avhenger litt etter hvor mange gjester som kommer. Pastasalat med kylling eller skinke servert med baguetter eller hjemmelaget foccatiabrød pleier å fungere bra her, både med mange og få gjester.

Vi blir rundt 13voksene + 6barn:) tenkte kanskje å bake rundstykker, koke egg, gode pålegg, lage druesalat:) høres det greit ut?:)

+4kaker:) høres det nok ut?:) vil klare alt selv, uten hjelp fra familien, siden vi ikke er helt på talefot..

Høres meget bra ut. Ble sulten nå.. ;) Ellers er det kjekt med litt fingermat.. Enkel tapas er alltid populært :)

Varierer litt på hvem som kommer.
Jeg har brukt å bake f.eks ost og skinkehorn og så kaker. Sjokoladekake, ostekake, bløtkake og muffins.
Ost og skinkehort bruker å være en slager, spesiellt når folk kommer et lite stykke ifra. Godt å ha noe annet enn bare kaker.

Neste bursdag så tenkte jeg å lage inbakte pølser. Bare ordner deig og ruller rundt pølsene og steker de sånn. Vi har både barn og voksne i bursdagene som oftest.

Pleier bare å servere kake jeg.
Men om jeg skal ha noe mat så blir det lefseruller med laks,spekeskinke osv.

Tja, her å pleier vi å ha pølser, brus, kaker, boller og kaffe når vi får fra begge familiene.

men vi går ALLTID Ut å spiser middag med svigerfamilien også :D

*gjør i grunn det veldig ofte*

Back
Topp