hva ser du for deg?

TulleHøna

Forumet er livet
Hva skal dere gjøre? Og hva skal dere ikke gjøre? Dere som har flere.. hva gjorde dere med forrige som dere ikke skal gjøre med denne? tenker da oppdragelse, rutiner osv!

Skal gjøre ganske nøyaktig det samme som sist tenker jeg , er fornøyd med utfallet... Hehe. Ikke stresse, ha ungen i egen seng fra dag en, være sosial i permisjonstiden, gå på babykino osv :) Skal prøve å trene litt mer enn i forrige svangerskapspermisjon da. Er medlem i et treningsstudio rett nedenfor huset her, kan trene der mens baby`n sover i vogna si :) Er tanken iallefall, så får vi se hva det blir til i praksis...  Ellers går det ikke så mye i oppdragelse det først året, det får vi ta som det kommer. Men tydelige grenser er et must.

Jeg skal samsove med den lille. Gjorde det med minstemann, ikke med de to andre.
Etter en ks er det den beste måten å ta seg av babyen på natten på.
Ellers skal babyen få lov til å gi lyd fra seg uten at jeg springer til, og skal få ligge litt for seg selv, ikke bare i armene våre.. (Sier jeg nå, men med tre store storesøsken + en kosesyk pappa og mamma tror jeg vi vil slite litt der ;))

Det blir veldig mye av det samme, men kanskje prøve å stå litt på med amminga, men ikke lengre enn at jeg føler meg komfortabel med løsninga. Også tror jeg at jeg kommer til å være litt mer tålmodig i de forskjellige fasene, for det var det litt så som så med førstemann. Sånn ellers blir det mye av samme oppdragelse osv, og det vil si litt streng og klare regler, mye kos og prating, endel sosialt, mye hjemme med rolige dager, litt mer trening og tid ute ønsker jeg meg. Også er målet å klare å si nei til familie som kjører litt over oss, og som ikke respekterer våres meninger og verdier. Det var dagens dype! ;)

Skal kose og snuse masse med babyen denne gangen. Myyye mer enn de forrige gangene. Denne gangen vet jeg at det ikke går an å skjemme bort en baby :)
Ellers tar vi det som det kommer, det går ikke an å planlegge, for det blir ikke som man har tenkt likevel ;)

Denne gangen skal jeg la babyen ligge mer for seg selv, og ikke bli så avhengig av fanget.. Den kommende storesøstra sov kun oppå meg de åtte første mnd, og var konstant på armen, så fikk gjort fint lite..

Ser for meg at det blir helt annerledes.. rett og slett fordi det blir en helt annen unge.. (uten armbrudd, skulder ute av ledd og hjerneblødninger.. smertestillende,magetrøbbel/klyster, lav hb og medisiner..) hehe.. så kanskje vi slipper å være så mye redde og bære rundt på en liten som skriker hele døgnet og løpe til og fra sykehus, leger, røntgen, fysioterapi, sukk.. Håper det blir en roligere hverdag som jeg kan nyte litt mer.. og da litt mer søvn, så vi faktisk kan få en soverutine før ungen er 1 år.. 

Back
Topp