Magda Green
Elsker forumet
Vi har ei jente i barnehage på 2,5 år, og en på 8 mnd som skal begynne til høsten. Vi er usikre på hvor vi nå skal søke plass til begge to. Alternativet er enten en stor barnehage med 19 barn på småbarnsavdeling og 25 på stor (totalt 4 avd), eller en mindre barnehage som er tredelt 0-2, 2-4 og 4-6 års avdeling, og totalt sett mindre. (er usikker på hvor mange plasser)
- Hva ser dere etter ved valg av barnehage??
- Er det "bedre"/tryggere opplevelse for barn å være i en mindre barnehage?
- er det fordel for søsken å være i en mindre barnehage hvor de kanskje får sett hverandre mer, eller har det ikke noe å si?
- Er det sosialt sett fordel i større barnehage der det er flere på samme alder? (ift gruppeaktiviteter innad avdelingenetc.)
- Jeg skal på besøk før jeg søker, hva bør jeg se etter/spørre om?
Sett at man kunne valgt fritt (ikke bare ta den plassen man får), hvordan ville du tenkt og hva ville du vurdert opp mot hverandre?
[:)][:)]
- Hva ser dere etter ved valg av barnehage??
- Er det "bedre"/tryggere opplevelse for barn å være i en mindre barnehage?
- er det fordel for søsken å være i en mindre barnehage hvor de kanskje får sett hverandre mer, eller har det ikke noe å si?
- Er det sosialt sett fordel i større barnehage der det er flere på samme alder? (ift gruppeaktiviteter innad avdelingenetc.)
- Jeg skal på besøk før jeg søker, hva bør jeg se etter/spørre om?
Sett at man kunne valgt fritt (ikke bare ta den plassen man får), hvordan ville du tenkt og hva ville du vurdert opp mot hverandre?
[:)][:)]