Hva ser dere på? - Serier, film, dokumentarer...

Kokoro

Forelsket i forumet
Stjerneskuddene 2024
Jeg har store planer om å melde meg på tråden om hobbyer omsider når energien kommer tilbake...
Men nå fortsatt i den perioden hvor jeg har null energi etter en vanlig dag.

Derfor forslag om tråd med tips til noe morsomt/godt/interessant å se på (TV)!

Hadde vært gøy å høre om noen har tips om serier eller filmer med gravid i hovedrollen ;) men ellers går alt
Hvis du har noe å foreslå si gjerne hvilken genre det er, og hvor man kan finne :happy

Love is blind (dating)
Dead to me (drama + litt humor)

Du burde se «what to expect when you're expecting» (film om graviditet - super søt!

- alle netflix

"Call the midwife" er en fantastisk serie. Handler om jordmødre og deres jobb i Londons East End på 50-tallet. De tar seg av fødsler og helsekontroll for de fattige, hvor det er dårlige sanitære forhold og ofte mange barn. Man følger dem og utviklingen i svangerskapsomsorg og helsekontroll gjennom en del år. Det starter før vaksinasjoner er vanlig og aborter er ulovlig. Det er ganske spennende, for det er historisk korrekt. Dette er fra tiden hvor jordmødrene drar hjem til fødende kvinner og tar imot barna der, og fedrene blir jaget ut.
I hver episode blir det født en baby :Heartbigred

Anbefales på det sterkeste. Er flere sesonger, så det er bare å sette i gang.

"Call the midwife" er en fantastisk serie. Handler om jordmødre og deres jobb i Londons East End på 50-tallet. De tar seg av fødsler og helsekontroll for de fattige, hvor det er dårlige sanitære forhold og ofte mange barn. Man følger dem og utviklingen i svangerskapsomsorg og helsekontroll gjennom en del år. Det starter før vaksinasjoner er vanlig og aborter er ulovlig. Det er ganske spennende, for det er historisk korrekt. Dette er fra tiden hvor jordmødrene drar hjem til fødende kvinner og tar imot barna der, og fedrene blir jaget ut.

Hvor kan man se den? :D

Det ligger på TV2 Play

Offspring er en fantastisk serie. Handler om ei jordmor/fødselslege. Både god, rørende og morsom.
Flere ganger jeg satt og lo høyt.

Last edited:
Ikke relevant til graviditet, men jeg så nettopp Fleabag på Amazon Prime, og den var bare fantastisk morsom :hilarious: Handler om en dame og hennes liv, og hvordan hun håndterer problemer som oppstår med familie og kjærlighetslivet. Raste gjennom 12 episoder på en ukes tid.

Har nettopp begynt på Downton Abbey:Heartred:woot: Britisk drama satt på begynnelsen av 1900 tallet. Ikke gravidrelatert, men akkurat det jeg trenger da jeg ikke orker å se film på kveldene :hilarious:
Låner serien, så vet ikke om den ligger noe sted, men NRK viste den vel i din tid så kanskje den ligger i arkivet?

Jeg pløyde gjennom trillingliv på NRK appen ganske nylig, gøy å se noen som gjør "ekstremvarianten" av baby/småbarnslivet.

Har nettopp begynt på Downton Abbey:Heartred:woot: Britisk drama satt på begynnelsen av 1900 tallet. Ikke gravidrelatert, men akkurat det jeg trenger da jeg ikke orker å se film på kveldene :hilarious:
Låner serien, så vet ikke om den ligger noe sted, men NRK viste den vel i din tid så kanskje den ligger i arkivet?
Den tror jeg ligger på hbo max / netflix også :)

En veldig fin serie som ikke er såå gravidrelatert men veldig fin koseserie er "et sted å høre til/a place to belong". En av de fineste seriene jeg har sett :love017 den lå på nrk før, tror de har fått den på enten Viaplay eller Netflix nå i tillegg.

En veldig fin serie som ikke er såå gravidrelatert men veldig fin koseserie er "et sted å høre til/a place to belong". En av de fineste seriene jeg har sett :love017 den lå på nrk før, tror de har fått den på enten Viaplay eller Netflix nå i tillegg.
Åå ja, den er fin! :Heartbigred

Back
Topp