Hva ser dere for dere?

1+1

....
Hvordan ser dere for dere at den første tiden blir? Jeg har hørt så mange forskjellige versjoner. Alt fra at det ikke ble som forventet pga amming og depresjon - til en idyllisk tilværelse hvor alt går som smurt. Jeg liker å forberede meg på alle mulige scenarier, så jeg ikke får sjokk :P Håper alt går som det skal, at det blir naturlig ganske raskt og at vi koser oss glugg i hjel i stedet for å stresse over alt det nye :-)

Jeg ser for meg at jeg kommer å slite med ammingen den her gangen også. Men den her gangen går jeg over på flaske fortere enn sist. Før ble så utslitt at jeg fikk fødseldepresjon. og det har jeg ikke lyst å oppleve engang til!

Ser for meg en ny baby med kolikk, nattavåk å skrik :/ mye sjalusi fra litamor på 2 år men ellers tror jeg amminga blir å gå bra og at jeg og lillemor kommer til å kose oss på dagtid med trilling og kafeturer :)

Ser for meg (krysser fingrene) at den nye babyen IKKE får kolikk! Og det skal bli så fantastisk å kunne slappe av litt, med en baby som sover og pludrer! :-)

Ser for meg at nattesøvnen kommer til å bli minimal igjen. Sist delte jeg og mannen natta, slik at vi sov noen timer hver, og var noen timer hver med babyen. Det var bedre enn at vi ikke fikk noe søvn noen av oss, mens vi prøvde å roe babyen i senga vår eller i vugga på rommet vårt. Skal re opp seng på gjesterommet så kan vi bytte på å ligge der den første tida.

Ser for meg at jeg kommer til å være i dårlig form etter fødselen, og ikke kunne gå så mange trilleturer etc som sist i begynnelsen, pga keisersnittet. Aner virkelig ikke hvordan formen vil være de første ukene. Det er ikke så hyggelig å tenke på.

Jeg aner ikke hva jeg kan forvente i og med at dette er førstemann! Men jeg ser jo for meg både gode stunder og dårlige stunder.. prøver å forberede meg på det meste! Men jeg tror nok at det vil gå av seg selv uansett hvordan tilværelsen blir.. får vi en baby med kolikk så får vi ta det som det er, og får vi en baby uten de største problemene så er jo det enda bedre såklart;) Håper vi klarer å få til en fin flyt sammen den første tiden, roe ned alt stress og bare være oss!

Er spent på hvordan det blir når mannen drar tilbake på jobb, da vil jeg være aleine hver dag og han vil bare være hjemme i helgene.. sånn vil det være helt frem til han begynner permisjon 1 sep. (utenom fire uker ferie til sommeren).. kjenner jeg gruer meg litt til det, men samtidig så har vi jo vært klar over dette hele tiden og det er sånn det bare er.. Tror nok vi skal få det til:) Vi er veldig spente, men gleder oss så klart mest!

Cicci79 skrev:
Jeg ser for meg at jeg kommer å slite med ammingen den her gangen også. Men den her gangen går jeg over på flaske fortere enn sist. Før ble så utslitt at jeg fikk fødseldepresjon. og det har jeg ikke lyst å oppleve engang til!

Det er godt du er forberedt denne gangen da, og vet om gode alternativer dersom det ikke skulle gå med ammingen. Blir nok helt annerledes denne gangen siden du vet hva du går til :-)

*venterNr3** skrev:
Ser for meg en ny baby med kolikk, nattavåk å skrik :/ mye sjalusi fra litamor på 2 år men ellers tror jeg amminga blir å gå bra og at jeg og lillemor kommer til å kose oss på dagtid med trilling og kafeturer :)

Jeg liker også å forberede meg på "det verste" og heller bli positivt overraska. Men går inn med veldig positive tanker selvom. Gleder oss jo verre, uansett åssen det blir :-)

angara skrev:
Ser for meg (krysser fingrene) at den nye babyen IKKE får kolikk! Og det skal bli så fantastisk å kunne slappe av litt, med en baby som sover og pludrer! :-)

Ser for meg at nattesøvnen kommer til å bli minimal igjen. Sist delte jeg og mannen natta, slik at vi sov noen timer hver, og var noen timer hver med babyen. Det var bedre enn at vi ikke fikk noe søvn noen av oss, mens vi prøvde å roe babyen i senga vår eller i vugga på rommet vårt. Skal re opp seng på gjesterommet så kan vi bytte på å ligge der den første tida.

Ser for meg at jeg kommer til å være i dårlig form etter fødselen, og ikke kunne gå så mange trilleturer etc som sist i begynnelsen, pga keisersnittet. Aner virkelig ikke hvordan formen vil være de første ukene. Det er ikke så hyggelig å tenke på.

Det var jo lurt da, å finne en nattmetode som passet for dere :) Viktig med søvn! Var begge hjemme? Vi diskuterer en del situasjoner på forhånd her i huset, så vi vet hvordan vi skal takle ting som kommer. Hadde første barnet deres kolikk? Satser på at det blir et barn med et godt sovehjerte denne gangen da, og at du er rask til bens like etter keisersnittet :)

Aprilblomsten skrev:
Jeg aner ikke hva jeg kan forvente i og med at dette er førstemann! Men jeg ser jo for meg både gode stunder og dårlige stunder.. prøver å forberede meg på det meste! Men jeg tror nok at det vil gå av seg selv uansett hvordan tilværelsen blir.. får vi en baby med kolikk så får vi ta det som det er, og får vi en baby uten de største problemene så er jo det enda bedre såklart;) Håper vi klarer å få til en fin flyt sammen den første tiden, roe ned alt stress og bare være oss!

Er spent på hvordan det blir når mannen drar tilbake på jobb, da vil jeg være aleine hver dag og han vil bare være hjemme i helgene.. sånn vil det være helt frem til han begynner permisjon 1 sep. (utenom fire uker ferie til sommeren).. kjenner jeg gruer meg litt til det, men samtidig så har vi jo vært klar over dette hele tiden og det er sånn det bare er.. Tror nok vi skal få det til:) Vi er veldig spente, men gleder oss så klart mest!

Vi tenker veldig likt du og jeg :-) Er førstegangsfødende selv og har ikke peiling på hva jeg kan forvente. Hvor lenge blir mannen din hjemme da? To uker? Du er iallefall aldri alene lenger da, når han reiser, da kan du kose deg med din lille babis :-) Det kommer til å gå såå fint :)

Ja, det jeg nok gjorde feil sist var å tenke at alt skulle være så perfekt. Og jeg visste jo ikke hvor slitsomt det er å få/ha en baby. Men det vet jeg jo den her gangen, så håper det går bedre. Sist fikk jeg i august og ble bare mere og mere deprimert utover høsten jo mørker det ble. Nå får jeg et vårbarn! Og tror det hjelper, jeg får mye mere energi på våren og sommeren.

Ettersom vi går ei lys og fin tid i møte så håper og tror jeg at det blir helt toppers denne gangen også! Mer spent på de to andre småbertene i huset, men tror det skal gå veldig fint også! Greit å forberede seg på alt, men jeg liker å tenke positivt, da! Eller i allefall gjøre de værste sceansene om ting positive tanker.. ;) Man vet jo aldri hva man får, må bare gjøre det beste ut av det! :)

Jeg tror litt at man får det man tiltrekker seg, så jeg ser for meg utter idyll. Det gjorde jeg med nr 1 også, og det ble det. Han var en solstråle om dagen, sov om nettene, spiste normalt, var aldri syk og jeg var ute å gikk masse og koste meg glugg i hjel :D Slet litt med ammingen, og måtte til slutt gi den opp, men det velger jeg å ikke se på som noe problem :)

Denne gangen ser jeg for meg nye spaserturer med gullgutten min og veslejenta, frokoster sammen, badetid sammen og slumring foran barnetv med gullgutt i armkroken og vesla på puppen. 

Kan jo hende jeg får det midt i trynet og alt blir fælt, men det orker jeg ikke å tenke på, og det tar jeg som det kommer. 

Som førstegangs vet jeg jo ikke hva jeg går til. Gleder meg jo veldig, og håper det blir mange fine opplevelser, men er jo klar over at det kommer utfordringer også. Har en opplevelse av at de fleste sier i etterkant av sitt første barn at det ikke ble som de tenkte. Prøver derfor ikke å låse meg fast i en tanke om hvordan det blir.

Jeg håper i allefall at det blir en masse trilleturer, og kanskje noen piknik'er også.
Jeg ser også for meg at det blir mye kos ved kveldstellet, og amminga :-)
Og en stolt storebror, som sikkert blir lei av all skrikinga  ;-)

Ser for meg at de første ukene kommer til å gå vekk til amming , å få til amminga og hverdagen til å gå opp.. Kommer til å bli slitsomt å få inn alle rutinene med baby, storebror osv, men tenker at når alt dette er jobbet inn så kommer det nok til å bli lettere og en vane:)

Har ikke sett for meg så mye egentlig. Dette er førstemann så vi må bare ta i mot med åpne armer det som kommer. Går amminga greit, så gjør det det, og går det ikke greit så får det bli flaske. Sover ungen om natta er det topp, om ikke må vi løse det på et vis. Tar ikke noe sorger på forskudd iallefall, men vet jo at det kan bli tøft. Håper på det beste:) 

Ja, er veldig viktig å tenke positivt. Men var ikke så lett før meg når jeg hadde en jente som ikke ville ta pupp, gråt mye sikkert fordi hun ikke fikk i seg nok , og sov lite. Etter 8 uker begynte vi med flaske men den tok det også tid før hun skjønnte hvordan hun skulle suge. Og ikke drakk hun mye vær gang. Ca 30-100 ml og det var som oftest bare 50 ml. Ja, ble jo også skremt av helsesøster som sa ved første kontroll at hun hadde lagt på seg litt lite.   seinere så sa hun at det var jo ikke så farlig. Tilslutt så leste jeg i et foreldrer & barn blad om KISS og skjønte da at det var det hun hadde. Hun fikk et par behandlinger også ble hun bra. Men da hadde jeg allrede blitt så deprimert og hun fortsatte og spise lite. Vet ikke om det er fordi hun er små spist eller om det er fordi hun spiste så lite i starten. Men som jeg skrev tidligere nå vet jeg hva jeg skal gjøre hvis det samme skjer med neste :)

Jeg tør ikke håpe på en idyllisk hverdag. Har forberedt meg på at det blir veldig tøft, for man vet jo aldri hvordan ungen blir. Noen er glad i å sove, mens andre er helty umulige.. Å så håper jeg bare at jeg ikke får depresjon, har noen små tegn til at det kan komme innom her ja.. Men tror nok det går bra :) gleder meg ihvertfall :)

Lykke'i'magen skrev:

Aprilblomsten skrev:

Vi tenker veldig likt du og jeg :-) Er førstegangsfødende selv og har ikke peiling på hva jeg kan forvente. Hvor lenge blir mannen din hjemme da? To uker? Du er iallefall aldri alene lenger da, når han reiser, da kan du kose deg med din lille babis :-) Det kommer til å gå såå fint :)

Hvis lillemann kommer på termin (som er påskeaften) eller litt etter så er vi jo heldige å får påskeuka sammen først, også i tillegg får han da to uker fra han blir født.. så vi kan få tre uker sammen hjemme:) Men kommer lillemann før påske er jeg litt usikker på om den uka da vil telle med de to ukene som han får fri.. har ikke undersøkt det ordentlig, men det er på en måte ikke nødvendig før vi er oppi det og vet når ting skjer;) Uansett så får vi jo to uker, og det er jo veldig deilig:) 
Det er jo sant at jeg aldri vil være helt alene når han drar igjen:) Vi får det nok til! Men må innrømme at tanken er litt skummel;) Han vil veldig gjerne finne seg en jobb nærmere så han kan være hjemme hver dag, men det blir nok ikke noe av før etter permisjonen hans iallefall.. vi får se hva som skjer og ta det som det kommer:) 

Ser for meg en periode på et par, tre uker med omtrent null søvn fordi babyen ikke eier døgnrytme. Ser for meg svetting (hormonene flagrer regelrett ut av kroppen), melkelekkasjer og såre nipler. 
Ser for meg øyeblikk hvor babyen sovner på brystkassen min og vi får en rolig stund sammen.
Vet også at jeg kanskje vil føle meg litt tom og overveldet når den største adrenalinhøyden er nådd og man går ned igjen.

Og så er jeg forberedt på barseltårer..

Back
Topp