Hva ser de på UL?

Sitrus

Andre møte med forumet
Jeg skal på UL om et par uker. Er egentlig litt nervøs for det også for det stod i brevet at alle som skal til UL må diskutere på forhånd hva man vil gjøre hvis det er noe galt med barnet. Ønsker man abort? Ganske skremmende.

Vi har ingen grunn til å tro at noe er galt. Var på UL da jeg var i uke 9, men det er jo litt tidlig da. Og da var alt fint. Så hjertet og alt. Og nå har jeg allerede kjent liv for flere uker siden.

Så nå lurer jeg på hva de kan se på UL. Hvilke typer sykdommer kan de finne?

De ser om det er feil på hjertet,størrelse på fosteret,skade på ryggsøylen og andre synlige skader på fosteret osv. Man ser ikke ting som om barnet har Downs eller autisme o.l, kun fysiske skader.

Greit å ha pratet ut om dette med partneren slik at dere begge er så godt forberedt som dere kan være om noe faktisk er galt. Man kan aldri være forberedt på slike ting, men å prate om hva dere skal gjøre om det nå engang hadde vært slik er jo en grei ting. VI pratet om det og ble vell egentlig enige om hvordan begges syn var på dette.

Det går så bra så,det er faktisk veldig hyggelig og spennende å være på den Ul å sykehuset[;)] Lykke til[:D]

jeg fikk vite at man kunne se om barnet har down syndrom.. kanskje ikke 100%, men de kunne se det sa han legen til meg..

De gangen jeg har vært på sykehuset på ul nå, har de ikke sagt stort. Jeg har bare fått beskjed at det er 2 stykker, 2 hjerter som dunker, magesekk i orden og hvor store de var. Men jeg har vært på ul privat. Der gikk vi grundig igjennom. Sjekket at alt som skulle være lukket var det, ryggsøyler, blærer absolutt alt.
Nå skal jeg jo igjen på sykehuset i morgen. Er like spennende hver gang.

De kan finne ut om det er Downs....eller dvs... dersom fosteret har tykk nakkevirvel så er det så så mange % sjanser for det. Et vennepar av oss fikk den beskjeden....at det KUNNE være Downs. De fikk foretatt en fostervannsprøve og måtte vente 1 uke på svaret. Beskjeden de fikk var at fosteret ikke hadde det, men det er visst nakkevirvelen som kan avsløre MULIGHETEN for akkurat det hvertfall.. MEN autisme og sånn... DET kan ikke sees..det er jo psykisk!

Når jeg gikk med førstemann så sa legen til meg at alt så bra ut...utelukket hareskår til og med....syns det er ganske utrolig HVA de ser egentlig..!!

Back
Topp