Hva savner du fra din barndom, som du ønsker barna dine kunne ha?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Wilma
  • Opprettet Opprettet
Spreke besteforeldre ;)
Signerer. Er selv vokst opp med å være nesten hver helg og ferie hos mine besteforeldre og guri så masse vi fant på med de. Barna mine sine besteforeldre verken orker eller gidder noe så. Litt trist det syns jeg når jeg mimrer så mye tilbake til min barndom.

Barnetv som i kl 18.00
Dukkevennene, tøydukke anna osv!

Jeg vokste opp på bondegård med alt som hører til, mannen min er superallergisk mot alle dyr, så ja. Dyr.

Savner det at vi kunne springe rundt i gata sammen med alle nabobarna dagen lang. Nå holder alle seg i lukkede hager på hver sin trampoline, og er sjelden bare ute og leker en hel dag.

Savner det at vi kunne springe rundt i gata sammen med alle nabobarna dagen lang. Nå holder alle seg i lukkede hager på hver sin trampoline, og er sjelden bare ute og leker en hel dag.
Enig med deg. Men her kommer det litt av at jeg syns skremmende mange foreldre slipper barna ut fra morgen til kveld uten noe tilsyn i det hele tatt. Mange av disse barna virker å ha mangel på oppdragelse og foreldrene korrigerer ikke barna dersom de driver med hærverk og andre ting de ikke burde. Da er det dessverre sånn at jeg ikke ønsker at mine barn skal leke fritt med de ungene det gjelder. Jeg er mye ute og sitter på benken mens ungene leker ute da.

Kun barnetv på nrk. Ingen nettbrett. Masse barn å leke med, og vi var ute hele dagen. Og alltid noen voksne hjemme :)

Uteaktiviteter må jeg si jeg savner. Det er mangel på fantasi hos barn nå føler jeg. Lillesøstra mi på 10 sier det er kjedelig å være ute, det er ingenting å finne på. Vi lekte mye rart ute, rødt lys, boksen går, sisten og det å hoppe paradis var kjempegøy. Klatre i trær har foreldre "angst" mot virker det som. Husker også jeg pleide å låne kniver av pappa og brukte det til å lage "mat" av gress, ugress, blader, grener osv :D

At foreldre hadde tid til å kjøre oss til venner, eller at vi alltid kunne besøkt noen for det var alltid foreldre hjemme og passet på. Fritidsaktivitet kun 1 gang i uken!

Mer tid fra foreldre.,

Mye jeg savner fra min barndom, men det betyr ikke at ungene mine ville savnet akkurat det samme, så nei, er ikke noe spesielt.

Å ha en dag uten tv får vi til uten problem, å leke ute kan vi også. Det viktigste for meg er at barna skaper sine egne gode minner fra deres barndom, så jeg tilpasser meg også det faktum at vi er i 2016 og ikke 80/90-tallet. :)

Back
Topp