Hva regnes som Ass.befruktning?

monca84*ønsker*

Verdens heldigste mamma søker søster eller bror
Sist måtte vi ha hjelp.
Desverre havnet jeg i kategorien "for høy bmi" for ivf i det offentlige... Fikkhjelp offentlig likevell,og endte opp med og bli gravid med hjelp av Puregon og Ovetrielle... Avsluttet det hele på natur metoden og ble gravid

Nå skal vi ha nr.2, om vi er så heldige... Og det ser ut so el. Fortsatt ikke kommer av seg selv, så trenger nok hjelp. Nå vet de jo hva som skal til for at jeg skal bli gravidd, og forhåpentligvis funker det en gang til... Vil helst slippe IVF, selv om jeg denne runden nok kvalifiserer i fht bmi...

Men hører jeg til under ass.befruktning? Når man får hjelp av hormoner, men ikke har uttak osv?

Takkfor svar...

Nei, ass.befrukting er når man får hjelp til å bli befruktet, som ved inseminasjon, IVF osv. I allefall som jeg forsto det når vi fikk bare hormonhjelp.

Assistert befruktning er som Jente0709 sier. Inseminasjon og alle former for egguttak og innsett av befruktet egg.
Derimot er det mange som får slik hjelp som deg under "vi som har prøvd lenge, over et år", en hormon stimulering.

Nja, mange er det ikke

Lavdose fsh-stimulering, det er vel det puregon er? Er neste skritt for meg om vi ikke lykkes med letrozol, om ikke gyn ombestemmer seg pga mannens noe slappe svømmere.

Det er ikke mange som driver med det på har prøvd lenge. Jeg har knapt funnet noe om det. (men mange på pergo eller letrozol, ja)

Det er dog fint om flere deler sin erfaring med denne typen støttet stimulering, for det virker ikke å være så vanlig.

Takk for svar.... Føler selv at jeg faller mellom barken og veedeno_O
Ikke uttak (som vi vet enda i hvertfall), men ganske langt forbi pergo osv..
Er som Sara skriver, et fåtall av oss.... Noe som egentlig er litt merkelig, for sikkert fler en meg som kunne dratt nytte av denne metoden... Mye mindre inngripende i hverfall..
Ja, puregon er lavdose fhs.. Eller det kommer vel an på hvor mye man tar? Jeg måtte i hverfall stimuleres i lang tid før egg var store nok til og være fruktbare... Så regner med en lang prossess også denne gangen...

Men men, jeg får holde meg på slitere...

Det er det jeg også henger, men jeg er jo bare på letrozol enda da.

Kan henge sammen vi da Sara :)

Kan henge sammen vi da Sara :)
Vi får gjøre det

Du kan jo begynne med å svare på tråden jeg startet der jeg spør om erfaringer med akkurat dette, fordi jeg begynte å tenke på det i dag igjen... ;-)

Back
Topp