Hva regner dere som UNGE mødre da?

20 år og mindre for min del! 25 er mer eller mindre ganske normalt. Jeg ble mamma som 19 åring, da var småen ikke planlagt, men like velkommen som alle andre babyer. Nå er jeg 21 og vi skal prøve på baby nr 2 :)
 
Ung mor for første gang ca 22 og ned vil jeg kanskje si? :)
Flergangs mor opp til 23-24 kanskje?
 
Under 20når du får barn :)

Jeg var 18 da nr1 ble født og 19 da nr2 ble født.
Blir nå 23 i juli og satser på en 3. Til neste år ;)
 
22-23 og nedover? Jeg fikk min første før jeg fylte 21, og vil absolutt si jeg var ung mor da. Klarte rollen utmerket, men har nok modnet enda mer de siste 2,5 årene. Er nå 23 og prøver på nr to. :)
 
Jeg var 22 da jeg fikk min første, men syns kanskje 20 og nedover er ung. Hele ungdomstiden blir borte. Men valget er opp til vær enkelt :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Fra 20 og ned. Var selv 29 og tenker at fysisk sett kunne jeg godt vært yngre, men deilig å ha økonomien på plass også :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Jeg var nok ung mor når jeg fikk nr 1, var akkurat fylt 20.
(Giftet med med x-en når jeg var 18)
Nr 2 kom når jeg akkurat var fylt 25.
Nr 3 kommer når jeg er fylt 40 og vil være 20 år yngre enn eldstemann, så da er jeg vel oldingmor til h*n :)
Går alt etter planen får jeg nr 4 når jeg er 41 :)
 
Begrepet 'ung mor' føler jeg har blitt litt fiendtlig. Å være ung blir ofte assosiert med å være uansvarlig, umoden og ikke i like god stand (økonomisk og emosjonelt) til å ta vare på en liten en (eller flere).

Det er som om mennesker under 20 (eller under 30) trenger å unnskylde og forklare sine ønsker for å få barn. Jeg vet ikke hvor ofte jeg har trengt å forklare hvorfor jeg vil begynne å prøve. Det er som om jeg er nødt til å ha en plan for de neste 18 årene i dette øyeblikket for at jeg skal kunne få barn med "velsignelse av samfunnet". Jeg kan ikke snakke for noen andre enn meg selv, men jeg og flere i 20-30 årene her på Island har opplevd dette her. Det er så mye man kan gi et barn og det er så veldig uavhengig av alder.

Å bli "ung mor" føler jeg (ihvertfall på Island) har nesten blitt som å være rundt 40 og dermed "gammel mor" eller "kjerring" (jeg mener ikke dette!).

Beklager det lange innlegget, men for å svare på spørsmålet så er "ung mor" omtrent alle under 30 (i følge hvordan jeg har opplevd det).


En liten 2015 baby er ønsket! ❤️
 
Vil vel si alle under 28år er unge mødre for da er man jo veldig ung og akkurat begynt voksenlivet:)


Sent from my iPho
 
Irriterer meg litt over begrepet jeg også, TVNorge har ikke akkurat gjort det til et attraktivt utrykk :p

Jeg var ung med førstemann, første i venninnegruppen, fra mitt årskull på skolen osv som fikk barn. Var da 21 og hadde ikke mye erfaring med voksenlivet, men jeg var moden og klar for ansvaret. Nå som jeg er 25 år og venter andremann føler jeg meg ikke som en ung mor, og det irriterer meg litt når folk nevner det. Eller utbryter "å, så ung". Tenk hvis jeg skulle sagt det samme til andre, eldre gravide, "å, SÅ gammel?".

Skjønner at folk ikke mener noe vondt, og tenker i antall år. Grunnen til at jeg reagerer er kanskje at ung mor er er negativt ladet uttrykk, som i "ung i hodet", umoden, ikke klar, før tiden er moden osv. Kanskje ekstra irriterende siden "alle" fra Oslo får barn i 30-åra, og dermed er det nærmest blitt det eneste aksepterte.
 
20 og nedover vil jeg si.

sendt fra Note 3 - sengekos
 
20 år og nedover. Jeg var 22 da jeg fikk min første, men følte meg ganske ung da ingen i vår omgangskrets fikk barn i de tider (og heller ikke nå, 4 år etter);)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Fikk første som 24- er ikke ung, men likevel ikke gammel. Fra tyve og ned tror jeg at jeg hadde følt meg ung
 
25 og nedover? Var selv 21 da jeg fikk jentungen vår ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp