Hva regner dere som UNGE mødre da?

Ja ikke sant :) jeg føler veldig at det er sånn at du skal være 40 år når du får barn. Du skal ha høy utdanning, bil, hus, drømmemannen, levd livet og alt, så skal du få barn. Jeg mener at når du er 40 er du gammel og man bør etter min mening ikke få barn når du passerer 32...

Når du er 20 er du voksen, når du er 30-40 er du litt gammel og jeg vil ikke ha barn når jeg er ei gammal kjerring!
Jo eldre du er jo dårligere er eggene.

Ser mange skriver inne på forum at de har brukt både 2 år og 4 år på å få barn (fordi de er gammel) jeg ble gravid på 1 forsøk? Hvorfor? Fordi eggene mine er sterke pga jeg er en av de få som velger å få barn mens jeg er voksen og ikke ei gammel kjerrig. Kjenner jeg blir irritert

Spennende at 30 åringer blir kalt gammle kjerringer. :p Jeg er 29 og venter mitt andre barn, men jeg ønsker mest sannsynlig flere. Man skal ikke rakke ned på andre, om man får barn som 17 åring eller 40 åring. Alle er forskjellige og har sine mål for livet. :)
Men sånn jeg ser på det så kategorisere jeg mødre under 22 som ung mor. Ikke fordi de er umodne(for det mener jeg absolutt ikke),men på grunn av alder. :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Jeg fikk min første når jeg var 20, jeg så vel ikke på meg som en ung mor. Men når jeg nå ser tilbake så var jeg nok det:) ikke fordi jeg var umoden, men av den grunn at jeg var nettopp det, ung!
Men nå er jeg tydeligvis en gammel kjerring som er 31... Hva skal man si... Stakkars 3. mann som får en oldis til mor:O
 
Synes det er vanskelig å sette en alder på når man er ung. Kommer an på situasjonen.
Men synes folk I midten av 20 årenene er unge.
Selv var jeg ung når jeg fikk nr 1 (akkurat fylt 17 år), på den tiden tenkte jeg lite på alderen men merket aldren når hun begynte på skolen, og de andre foreldrene var fra 10 år eldre enn meg.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Jeg er 33 og fikk mitt første barn for 6 mnd siden, ser på meg selv som en ung mor
 
Fikk min første når jeg var 23, og venter nr to nå når jeg er 24. Ser på meg som en forholdsvis ung mor :) Men har god utdanning, en samboer som har vært sammen med siden jeg var 17 og hus og bil. Føler derfor at det er en trygg tilværelse :)
 
Fikk min første når jeg var 23, og venter nr to nå når jeg er 24. Ser på meg som en forholdsvis ung mor :) Men har god utdanning, en samboer som har vært sammen med siden jeg var 17 og hus og bil. Føler derfor at det er en trygg tilværelse :)

Mener du at man er yngre mødre om man ikke har vært sammen med far til barnet/barna i 7 år, har hus, bil og god utdanning?
Altså... jeg ser på meg selv som en forhåndsvis ung mor med mine 21 år, snart mamma til 2, har videregående utdanning, bil, men leier hus foreløpig... men ser ikke på jevnaldrende i samme situasjon som yngre mødre fordi de ikke har utdannelse eller lappen...
 
Mener du at man er yngre mødre om man ikke har vært sammen med far til barnet/barna i 7 år, har hus, bil og god utdanning?
Altså... jeg ser på meg selv som en forhåndsvis ung mor med mine 21 år, snart mamma til 2, har videregående utdanning, bil, men leier hus foreløpig... men ser ikke på jevnaldrende i samme situasjon som yngre mødre fordi de ikke har utdannelse eller lappen...
Absolutt ikke det jeg mener.. Mente bare at selvom jeg kun var 23 år, så følte jeg meg klar og moden nok til det. Har noen venninner som fortsatt studerer, ikke har stabil økonomi eller kjæreste, og de sier selv at de føler seg alt for unge til å få barn nå. Så alder er ikke alt :)
 
Absolutt ikke det jeg mener.. Mente bare at selvom jeg kun var 23 år, så følte jeg meg klar og moden nok til det. Har noen venninner som fortsatt studerer, ikke har stabil økonomi eller kjæreste, og de sier selv at de føler seg alt for unge til å få barn nå. Så alder er ikke alt :)


Sånn ja. Nå skjønte ueg det litt bedre og kan si meg enig med deg :)
 
Om man er ung mor eller ikke synes jeg har mer med livssituasjonen å gjøre enn alder, enig med Bkno5440162 over her. Jeg er 25 år og fikk mitt første barn da jeg var 22år. Da var jeg og min kjære klare for det og det var et ønske fra vår side.
 
Jeg tenker at ung mor kan kanskje bli brukt litt feil. Mange betegner "unge mødre" som at du er ung å uansvarlig, mens andre snakker kunn på alder :) vil kanskje si om du er 15 eller 20 når du får et lite vidunder, kan du enten bestemme deg for å være voksen og ta ansvar, eller være ung og uansvarlig. Så ung mor kan være ung som i alder, eller for ung til å klare å ta vare på disse små :)
 
18 og nedover syns jeg er ungt. 19-20 er også ungt men ikke så "uvanlig" ungt lenger. Var selv 19 med første. Er nå 21 og gravid med nummer 2 :)
 
For min del tenker jeg kun på alder om man er ung mor eller ei. Så kan man også tenke biologisk eller samfunnsmessig.

Er man under 20 vil jeg si man er en veldig ung mor (men nødvendigvis ikke umoden). En som er mellom 21-25 vil jeg si er en ung mor. Når man er 25+ er man jo fortsatt ung, men jeg vil ikke kalle det en ung mor biologisk sett, men utifra samfunnet er det muligens det å regne. Gammel mor vil jeg kalle det hvis man får sitt første barn 35 og oppover.
 
Sånn ALDRSMESSIG Var Jeg 17 . Mtp modenhet vil jeg ikke kalle meg selv spesielt uansvarlig! ungen min har alltid Vært trygg! Alltid fått mat når ham er sulten ! Og fått den kjærligheten og psykiske og motoriske støtten som han trenger. Aldri Vært noe galt med han verken fysisk eller psykisk og alltid Vært tidlig ute :) :)

Sent from my SM-G350 using BV Forum mobile app
 
Når en er under 18.

Mellom 18-25 er jo da "alle" får unger. Man er kanskje en ung kvinne, men man får unger når man bør få unger og er en normal mor.
 
Eg tenker at ein er ung mor om ein får første før 20 år. Og ein vil alltid vere yngre mor enn mange andre :) uansett kor gammel ein blir.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp