Hva regner dere som UNGE mødre da?

Fra 25 år og nedover er man en ung mor i mine øyne :) Var selv 20 da eldste vår ble født, og 21 da yngste vår ble født. Er nå 22 og føler meg til tider ung og til tider gammel når jeg ser på vennene våre som er like gamle/noe eldre og ikke har barn.
 
I tenårene synest jeg er ungt.

Sent from my GT-P5110 using BV Forum mobile app
 
Om man ser det litt annerledes og tenker på hva gjennomsnitt alderen er for en førstegangsfødene. Da kan jo ungmor være noe helt annet. Gjennomsnittalderen er 30 år så da kan en 25 åring bli kalt ungmor. Så under 25 ville jeg hvertfall kalt for ungmor. :-D

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Jeg fikk dattern min når jeg var 22 og med neste vil jeg være 24. Jeg syns det er ungt! Opplever at mange rundt meg, spesielt på jobben også syns dette er ungt. Jeg vil si 25 og nedover. Men før i tiden var dette helt vanlig tidspunkt å få barn på.


Prinsesse født des 2011
Termin 19. februar 2014 ❤
 
Alle er så forskjellig i alderen så ei ung mor må være ei som kansje fortsatt bur heima(leve litt på familien), eller ikkje ferdig med utdannelsen og fått ein stabil jobb :) Er sjøl 22 å syns kansje eg er ung, men heldigvis klar ;)
 
Blir ikke helt enig med meg selv :) men under 25? :) er selv 25, men er lenge siden jeg egentlig har følt meg som ung mor ;-)
 
Det er ikke mange årene siden det var vanlig å gifte seg å få barn i 18-20 års alderen. Min mor var 3 barns mor som 25 åring og alle anså det som helt normalt. I dag skal man helst begynne å samme støv og ha grå hår før man blir mor føler jeg. Og etter unge mødre kom på tv føler jeg de blir stemplet veldig dårlig. Synes en ung mor er under 20 år. I dag skal vi være ungdom så lenge selv om vi ikke er det. Biologisk er jentene på topp fra 15 - 25. Disse skal være de beste årene for en kvinne å få og føde barn på så jeg på eg program på nrk for noen år siden. Synes ikke man er ung som 25 åring. Derimot synes jeg man er gammel når man begynner å få barn etter man er fyllt 35.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Under 20 er ungt. Var selv 22 da jeg fikk første og 27 da jeg fikk nr 2 :)
 
Jeg er 26 og føler meg som en ung mor. Selv om jeg vet det er mange yngre som er mødre.
 
syntes dette har mest med livssituasjonen å gjøre, jeg er i fast jobb, ferdig utdannet. Har hus og mann, så regner ikke meg selv som ung mor om jeg hadde blitt mamma nå. Og jeg er 23 år..
Men har venninner av meg som fremdeles går på skole som jeg kanskje ville sett på som ung mor om de ble mor nå..
 
også en ting, at man kanskje føler seg 100% klar for å få barn har noe med om man er ung mor eller ikke?
 
Fra 25 og nedover, så jeg var selv en ung mor da jeg fikk min eldste for var 22 år..
 
Jeg er 24 og kommer til å være 25 når jeg får min første. Jeg har ikke ting på plass i det hele tatt, men tenker at jeg ordner det og tar det som det kommer.
Anser ikke meg selv som spessielt ung, når jeg har levd og opplevd mer enn mange har på en livstid.

Ung mor tenker jeg man er når man er 21 og yngre.
 
Fra 20 år og nedover er ung mor tenker jeg :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
20 og ned


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp