Hva regner dere som barnevakt?

Jente0709

Forumet er livet
Marslykke 2016
Som overskrifta sier.

Om barna stikker innom besteforeldrene alene en dag, regner dere det da som barnevakt? Eller at barna spør besteforeldrene om å overnatte, er det barnevakt?
Eller er det kun når dere voksne spør besteforeldrene om å passe barna for at dere skal noe?

Tenker at det er litt barnevakt dersom barna vil sove hos besteforeldre :)

Barna her springer mellom huset vårt og til tanten sin, hun er jo ikke barnevakt av den grunn:) samme med hennes barn, jeg er ikke barnevakt selv om barna hennes kommer og leker med barna mine :)

Jeg tenker at barnevakt er når man ber andre om å passe barna, enten fordi man skal noe eller fordi man trenger en "pause". Hvis det er barna og besteforeldrene som ønsker det så ville jeg kalt det.. besøk? :-P

Jeg tenker ikke på det som barnevakt nei, men som at hu er på besøk hos mormor og det er jo hyggelig for dem begge :)

Jeg tenker at barnevakt er når man ber andre om å passe barna, enten fordi man skal noe eller fordi man trenger en "pause". Hvis det er barna og besteforeldrene som ønsker det så ville jeg kalt det.. besøk? :-P
Samme her. :)

Barnevakt er når man får barnepass fordi vi har spurt om det og trenger det.. Ikke nr barnet blir igjen, eller drar på besøk til =)

Regner det ikke som barnevakt når besteforeldrene ringer å spørr om å få låne ungene. Eller at frøkna ringer å spørr om å få komme på besøk. Om jeg trenger pass av en eller annen grunn derimot så anser jeg det som at jeg har barnevakt.

dersom vi skal ha barnevakt så spør jeg i forkant om vedkommende kan passe barnet.

Helt enig

Kun når vi ber om pass. Muligens om de tar initiativ til å ta barna med på noe.

Det beste jeg hører er når fedre sier: <skal sitte barnevakt>!!! For EGNE barn,;(&kr@"$%#^*+ liksom ....

Back
Topp